کد خبر: 28388 ، سرويس: استان هرمزگان
تاريخ انتشار: 24 فروردين 1393 - 11:19
زلزله چهار ریشتری پارسیان هرمزگان خسارت نداشت

اتحاد جنوب: فرماندار پارسیان هرمزگان گفت: زلزله چهار ریشتری بامداد یکشنبه خسارت مالی و تلفات برای مردم این شهرستان نداشت.

اتحاد جنوب: فرماندار پارسیان هرمزگان گفت: زلزله چهار ریشتری بامداد یکشنبه خسارت مالی و تلفات برای مردم این شهرستان نداشت.

به گزارش اتحاد جنوب؛ رضا پور بابایی یکشنبه در گفت وگوبا ایرنا افزود:این زلزله حتی احساس هم نشد ولی با این وجود نیروهای امدادی بصورت آماده باش هستند.

مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمان وقوع این زمین لرزه را ساعت دو و 39 دقیقه و 37 ثانیه در 27 کیلومتری پارسیان و در عمق 10 کیلومتری اعلام است.

موقعیت جغرافیایی این زمین لرزه 26.97 درجه شمالی و 53.13 درجه شرقی به ثبت رسیده است.

هرمزگان بواسطه قرار گرفتن بر روی گسل زلزله یکی از مناطق زلزله خیر کشور بوده و بالاترین رقم وقوع زلزله در خود ثبت کرده وبطور دائم هرچند وقت یکبار در یکی از نقاط این استان زلزله به وقوع می پیوندد که بالا ترین آن در اردیبهشت ودی ماه 1392 به ترتیب با شدت پنج ریشتر و شش ریشتر در بشاگرد در شرق و بستک در غرب این استان رخ داد .

این دو زلزله منجر به کشته شدن دونفر و زخمی شدن دست کم 20نفر شد و خسارت زیادی به ساختمان های اداری و مسکونی این مناطق وارد کرد و مردم برخی از این شهرستان ها همچنان در چادر بسر می برند./س

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/28388