کد خبر: 27004 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 18 اسفند 1392 - 16:52
زایمان در آب برای نخستین بار در استان بوشهر در بیمارستان مهر برازجان

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی مهر برازجان گفت: زایمان در آب برای نخستین بار در استان بوشهر در بیمارستان مهر برازجان انجام شد...

اتحاد جنوب: رئیس بیمارستان تامین اجتماعی مهر برازجان گفت: زایمان در آب برای نخستین بار در استان بوشهر در بیمارستان مهر برازجان انجام شد.

دکتر زهرا نویدی فرد صبح یکشنبه در ارتباط با اولین زایمان در آب در بیمارستان مهر برازجان اظهار داشت: زایمان در آب برای نخستین بار در سطح بیمارستان‌های استان بوشهر در بیمارستان زنان وزایمان مهر برازجان انجام شده است که نتیجه این زایمان موفقیت‌آمیز بوده است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی مهر برازجان تصریح کرد: تنها بیمارستانی استان بوشهر که دارای اتاق زایمان در آب است بیمارستان مهر برازجان است که متقاضیان بسیاری نیز دارد.

وی با اشاره به برخی از مزایای انجام زایمان در آب تاکید کرد: کاهش زمان و میزان درد ناشی از زایمان برای مادران، کاهش اضطراب مادران و ایجاد آرامش بیشتر برای آنها از جمله مزایای این نوع زایمان است.

نویدی‌فرد ادامه داد: در حال حاضر 50 نفر برای زایمان در آب ثبت نام کرده‌اند که هفته بیستم بارداری بهترین زمان برای ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌های آمادگی زایمان است و امیدواریم مادران به این موضوع توجه داشته باشند.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی مهر برازجان تصریح کرد: استفاده از این روش در زایمان دارای اثرات مثبت بسیار زیادی است که امیدواریم شاهد کاهش آمار استفاده ازسزارین باشیم.

وی وضعیت کودک متولد شده و مادر وی را رضایت‌بخش توصیف کرد و افزود: این نوزاد سومین زایمان مادر بوده که دارای سه کیلو و 600گرم وزن است و بیمار نیز پس از زایمان مرخص شده است.

نویدی‌فرد ادامه داد: در این روش در اتاق‌های عمل از وان‌های مخصوصی که کاملا ضد عفونی شده است و از آب ولرم پر شده استفاده می‌شود و پروسه زایمان بدون هیچ خطری و بدن هیچ مداخله‌ای توسط یک ماما انجام می‌شود./الف

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/27004