کد خبر: 25959 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 بهمن 1392 - 23:15
با وجود سرمایه گذاری 2.5 میلیاردی سازمان میراث فرهنگی استان بوشهر؛
چرا هیچ دستگاهی قادر به تخلیه عمارت ملک نیست؟ + تصاویر

حدود دو سال پیش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با پرداخت حدودا 2.5 میلیارد تومان، عمارت تاریخی ملک را خریداری کرده است اما از آن زمان تا کنون موفق نشده این عمارت را خالی از سکنه نماید! به گزارش اتحاد جنوب؛ در حال حاضر بیش از 50 خانوار با جمعیتی بالغ بر 300 نفر از متکدیان، معتادان و کولی ها در این عمارت ساکن هستند ...

اتحاد جنوب ـ بتول سهراب پور: مطلع شدیم حدود دو سال پیش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با پرداخت حدودا 2.5 میلیارد تومان، عمارت تاریخی ملک را خریداری کرده است اما از آن زمان تا کنون موفق نشده این عمارت را خالی از سکنه نماید!


به گزارش اتحاد جنوب؛ در حال حاضر بیش از 50 خانوار با جمعیتی بالغ بر 300 نفر از متکدیان، معتادان و کولی ها در این عمارت ساکن هستند، حال آنکه این عمارت در سال 77 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و دو سال پیش نیز 2.5 میلیارد تومان از پول بیت المال صرف خرید این اثر ملی شده است.
حال سوال اینجاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر این عمارت را از چه کسی خریداری کرده و چرا اکنون قادر به تخلیه، بازسازی و تعمیر این اثر ملی نیست؟ وقتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر که یکی از وظایفش حفظ آثار ملی و تاریخی است نمی تواند از این اثر ملی محافظت کند چه دستگاهی باید این کار را انجام دهد؟!

آیا سازمان میراث فرهنگی استان پاسخگوی افکار عمومی به جهت شفاف سازی این موضوع هست؟

سوال دیگری که در این زمینه مطرح می باشد این است که آیا نیروی انتظامی و دستگاه قضایی و دستگاه های مربوطه استان نمی توانند این عمارت را که یکی از بهترین آثار تاریخی منطقه است و هم اکنون جولانگاه معتادان و کولی ها شده تخلیه کنند؟

 

گفتنی است: "عمارت ملک" مجموعه ساختمانی تاریخی واقع در بخش مرکزی شهرستان بوشهر یکی از آثار تاریخی و از نقاط دیدنی استان بوشهر در جنوب ایران است.
 این عمارت متعلق به یک قرن قبل بوده و مساحت زیربنای آن ۴۰۰۰ متر مربع است که در دورهٔ قاجاریه توسط معماران فرانسوی با مصالح محلی احداث شده و درب و پنجره آن زیر نظر مهندسین فرانسوی ساخته شده‌است. عمارت ملک متعلق به یکی از ثروتمندان بوشهر به نام محمد مهدی ملک التجاره بوده‌ و در اواخر سلطنت رضا شاه خوابگاه نظامیان شده بود و پس از چندین بار بازسازی رو به ویرانی نهاد و متاسفانه هنوز مرمت نشده‌است./س

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/25959