کد خبر: 23596 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 12 دي 1392 - 21:32
پیاده روی 30هزارنفری عاشقان امام رضا(ع) دردشتستان برگزارشد+تصاویر

همزمان با شهادت امام رضا(ع) 30 هزارنفرازمردم دشتستان و مشتاقان اهل بیت با پای پیاده و در قالب کاروان هایی از برازجان با حضور  مردم شریف دشتستان ،فرماندار ،امام جمعه برازجان و جمعی از مسئولین پیر و جوان  به سمت امامزاده ابراهیم (پسرامام موسی کاظم )حرکت کردند و عشق ، محبت و ولایتمداری خود را به امام رضا (ع) و اهل بیت به نمایش گذاشتند.

اتحاد جنوب : همزمان با شهادت امام رضا(ع) 30 هزارنفرازمردم دشتستان و مشتاقان اهل بیت با پای پیاده و در قالب کاروان هایی از برازجان با حضور  مردم شریف دشتستان ،فرماندار ،امام جمعه برازجان و جمعی از مسئولین پیر و جوان  به سمت امامزاده ابراهیم (پسرامام موسی کاظم )حرکت کردند و عشق ، محبت و ولایتمداری خود را به امام رضا (ع) و اهل بیت به نمایش گذاشتند.

 


مشتاقان امام ر ضا (ع) و خاندان آن حضرت به صورت کاروان و پیاده با در دست داشتن پرچم ها و بیرق هایی به نام مبارک علی بن موسی الرضا (ع) فاصله 10 کیلومتری این مسیر را از برازجان به سمت امامزاده ابراهیم کردند.

آنها دراین مسیر با ذکر سلام و صلوات بر ائمه و پیامبر بزرگ اسلام به عزاداری نیز پرداختند.

حضور بی نظیر مردم در آخرین روزهای ماه صفر نمایشی از عشق و علاقه وافر مردم دشتستان به پیامبر اکرم (ص) و امام رضا (ع) و ائمه بود.
کوچک و بزرگ و پیر و جوان همه با اشک شوق و عشق به امام رضا(ع) این مسیر 10 کیلومتری را از صبح طلوع به سمت امامزاده طی کردند.
فرماندار دشتستان در این همایش گفت: ما امروز هر چه داریم از اهل بیت و امام رضا (ع) است و به ایشان و خاندانش عشق می ورزیم.

 


علیرضا خرمی افزود:همه چیز ما عزت و افتخار ایران اسلامی و پیر و جوان به وجود مبارک امام رضا (ع) در کشور است.

وی بیان کرد: مردم ولایت مدار دشتستان با حضور باورنکردنی و زیبای خود در این همایش پیاده روی باری دیگربا امام خود و اهل بیت عصمت و طهارت و نائب بر حقش مقام معظم رهبری بیعتی دوباره بستند.
فرماندار دشتستان افزود: این حرکت مردم ولایتمدار دشتستان با پای پیاده به سمت امامزاده ابراهیم و در روز شهادت امام رضا(ع) نشانه عشق مسلمانان به خاندان مکرم اهل بیت (ع) است .

 


امام جمعه برازجان نیز گفت: این اجتماع بزرگ و 30 هزار نفری یک نمونه از اجتماع بزرگ علوی و جامعه شیعی است.

حجت الاسلام حسن مصلح افزود: مردم با حضور چشمیگر خود در این همایش عشق و اخلاص خود را به امام رضا (ع) نشان دادند.
وی بیان کرد: این حرکت تجلی ایمان و وحدت و محبت و عشق مردم به خدا و رسول خدا و خاندان ایشان است که در سطح استان بی سابقه بود.

 


مسوول برگزاری ستاد مردمی همایش پیاده روی ولایت در دشتستان نیز گفت: این حرکت تکریم و احترام به خاندان اهل بیت و ترویج فرهنگ تشیع است.
حجت لاسلام نعمت قادری افزود: این حرکت عزاداری نیست بلکه حرکتی در راستای بیداری اسلامی است و تجدید بیعتی با ولایت و رهبری و انقلاب است.


امامزاده ابراهیم از فرزندان موسی بن جعفر(ع) است که آستان مقدس ایشان در جوار روستای ننیزک از توابع بخش مرکزی دشتستان قرار گرفته است و همواره و در طول سال به ویژه در ایام محرم و صفر میزبان دوستداران خاندان اهل بیت(ع) و عزاداران حسینی از سراسر کشور است.
مردم ولایت مدار دشتستان از ساعت هفت صبح امروز به منظور عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام رضا(ع) و ادای احترام به ساحت مقدس امامزاده ابراهیم در قالب کاروان سینه زنی و عزاداری به سمت این بارگاه ملکوتی حرکت کردند./م




 

 






 

 

 

 



 



منبع: پورتال فرمانداری دشتستان

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/23596