کد خبر: 21682 ، سرويس: سیاست
تاريخ انتشار: 04 آذر 1392 - 12:54
پنج دیدار محرمانه ای که باعث توافق هسته ای شد!

آنچه که باعث شد توافق هسته ای ایران و 1+5 شکل بگیرد، دیدارهای محرمانه ای بود که در طول ماه های گذشته بین مقامات ایران و آمریکا انجام شد. این دیدارها در یکی از کشورهای همسایه انجام شده است.

اتحاد جنوب: آنچه که باعث شد توافق هسته ای ایران و 1+5 شکل بگیرد، دیدارهای محرمانه ای بود که در طول ماه های گذشته بین مقامات ایران و آمریکا انجام شد.


به گزارش اتحاد جنوب به نقل از تابناک، این ادعایی است که روزنامه انگلیسی گاردین منتشر کرده و نوشته است که توافق بین دو قدرت جهانی، به خاطر انجام این دیدار های محرمانه بوده است.

دیدارهای محرمانه مقامات ایران و آمریکا در مسقط پایتخت عمان انجام شده است، البته تنها عمان نوبده که میزبان این دیدارها بوده ، بلکه در جاهای دیگری نیز مقامات دو کشور با هم دیدار محرمانه داشته اند.

اوباما از خبرنگارانی که از این دیدارها اطلاع داشته اند خواسته بود که جزئیاتی از این دیدار ها را منتشر نکنند.

مقامات آمریکایی که در این دیدار ها حضور داشته اند دو نفر بوده اند: ویلیام برنز معاون وزارت خارجه و جیک سولیوان مشاور سیاست خارجی جو بایدن معاون اول رئیس جمهور.

المانیتور هم گزارش داده که علاوه بر این دو نفر پانت تالور از مقامات شورای امنیت ملی آمریکا نیز حضور داشت است و این افراد در مجموع پنچ بار با مقامات ایرانی به صورت محرمانه دیدار داشته اند که اولین دیدار سه ماه پیش از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران و در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد انجام شده است .

گزارش ها نامی از مقامات ایرانی که در این دیدارها حضور داشته اند را به میان نیاورده اند
تحلیل گران معتقدند که عصبانیت فابیوس وزیر خارجه فرانسه در دور پیشین مذاکرات ژنو هم به این دلیل بوده که وی مطلع شده است که ایران و آمریکا به صورت مستقل با هم به توافق رسیده اند./ب1

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/21682