کد خبر: 20356 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 30 مهر 1392 - 23:48
نماینده بوشهر در نطق میان دستور خود در مجلس:
استان زرخیز بوشهر منتظر برنامه جامع دولت برای رسیدن به جایگاه حقیقی خود می باشد

امروز مهمترین معضل جامعه تورم است و حل آن مهمترین ماموریت دولت با حمایت دو قوه ی دیگر است، مردم توقع دارند دولت توان خود را برای حل مشکل کمر شکن گرانی به کار گیرد، اکثریت مراجعین به نمایندگان افراد متقاضی شغل اند و این گواه بر عدم پاسخ گویی دولت به نیاز اساسی جامعه به ویژه جوانان جویای کار است...

و استان زر خیز بوشهر منتظر برنامه جامع دولت برای رسیدن به...

اتحاد جنوب: عبدالکریم جمیری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در جلسه روز سه شنبه مجلس نطق میان دستور داشت.
به گزارش روابط عمومی دفتر وی متن نطق اقای جمیری به شرح زیر است:

با نام و یاد خداوند متعال و درود به ارواح مطهر شهدا و روح ملکوتی امام شهدا و با آرزوی صحت و سلامتی کامل برای مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، خدمت شما همکاران ارجمند و مردم شریف ایران اسلامی و با آرزوی سربلندی روز افزون برای ملت شریف ایران اسلامی به ویژه مردم ولایتمدار و حماسه آفرین استان بوشهر. مردمی بصیر، ولایتمدار و دارای بینش روشن سیاسی و مبارزاتی در برابر استکبار جهانی، مردمی ثروتمند به نعمات الهی که متاسفانه غم محرومیت کهنه در سینه دارند.


رئیس و نمایندگان محترم مهمترین موضوع در شرایط کنونی وحدت بین قوای سه گانه تحت هدایت مقام معظم رهبری است و تحقق آن در گرو حفظ شأن هر یک از قوا توسط خود و طرف دیگر است که با رعایت حقوق و تکالیف مطرح در قانون اساسی ممکن خواهد بود.

شکل گیری مجلس و دولت در دوره های مختلف یک فرصت برای تعالی نظام دینی است مشروط به اینکه اشخاصی که با استفاد ه از ظرفیت قانونی به جایگاهی نائل می آیند با احترام به همان قانون و انجام مأموریت به عنوان یک تکلیف بنگرند و تمایلات سیاسی و گروهی، آنان را از انجام مأموریت خود باز ندارد.

امروز مردم سربلند ایران اسلامی مجلسی توانمند، رافع مشکلات اساسی جامعه در عرصه قانون گذاری و نظارت بر اجرای قوانین را می طلبد. امروز این امت قهرمان قوه قضاییه ای تجلی بخش عدالت الهی برای احقاق حق ضعفا و مقابله جویی با زیاده خواهان را می طلبد. امروز این مردم شرافتمند دولتی کارآمد در حد مشکلات ناشی از ضعف مدیریت داخلی و فشارهای سیاسی و اقتصادی خارجی را می طلبد.

تغییرات، در قوای سه گانه وقتی به حق و ارزشمند است که توجه به ارزش های معنوی و آرمان های شهدا و رضایتمندی مردم را بیشتر جلوه گر سازد، و الا تغییرات مبتنی بر جبهه گیری های سیاسی و باز کردن میدان برای رسیدن به مقاصد گروهی جز ضرر و زیان برای کشور و عقب نگه داشتن مردم پا برهنه ای که به جز اعتلای اسلام و پیشرفت مادی و معنوی خود در سایه اسلام نمی اندیشند، چیزی در بر نخواهد داشت.

رئیس جمهور محترم که مستحضر به رأی مردم و تأییدات مقام معظم رهبری است، مستحضرند که جز دین به اسلام از ناحیه مردم با استفاده از فرصت های قانونی دین دیگری بر ضمه ایشان نیست لذا خود را مدیون دیگران نداند و پذیرای فشارهای فرصت طلبانی که مقاصد خویش را دنبال می کنند نباشد، که اگر آنان قدرت پیدا کنند به هیچ کس حتی شخص رئیس جمهور محترم رحم نخواهند کرد.

امروز امت قهرمان ما در اوج عظمت در برابر سلطه جهانی ایستاده است و فشارهای سیاسی و اقتصادی جهان خواهان نشان این عظمت و درماندگی آنان است.

دولتمردان به ویژه دستگاه دیپلماسی در شرایط کنونی باید با هوشمندی عمل نمایند، اشتباه و تغییر در استراتژی به جای تغییر در تاکتیک یا ادبیات دیپلماسی می تواند خسارت غیر قابل جبرانی به بار آورد.

ضمن تحسین مواضع محکم رئیس جمهور محترم در سفر اخیرشان به نیویورک و پا فشاری بر مواضع امام و رهبری در برابر نظام سلطه، انطباق بیشتری با روش و منش رهبری حکیم و فرزانه مورد انتظار امت ولایتمدار بود.

امروز مهمترین معضل جامعه تورم است و حل آن مهمترین ماموریت دولت با حمایت دو قوه ی دیگر است، مردم توقع دارند دولت توان خود را برای حل مشکل کمر شکن گرانی به کار گیرد، اکثریت مراجعین به نمایندگان افراد متقاضی شغل اند و این گواه بر عدم پاسخ گویی دولت به نیاز اساسی جامعه به ویژه جوانان جویای کار است.

دولت تدبیر و امید می تواند با برنامه ریزی جامع از فرصت های موجود حداکثر استفاده برای ایجاد اشتغال پایدار را بنماید.

ایجاد هماهنگی بین مراکز علمی و مراکز صنعتی ، توسعه مراکز فنی و حرفه ای، توسعه و تجهیز هنرستان های فنی و کاردانش و ترویج فرهنگ کار آفرینی و سرمایه گذاری در فعالیت تولیدی اشتغال محور اهم مأموریت دولت است.

و استان زر خیز بوشهر منتظر برنامه جامع دولت برای رسیدن به جایگاه حقیقی خود می باشد، توجه به صنعت فراموش شده گردشگری، توسعه اسکله های صیادی و بندری، توسعه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در سطح استان به ویژه شهرستان های گناوه و دیلم، حمایت جدی از سرمایه گذاران، تسریع در آب رسانی به اراضی کشاورزی حله، حیات داوود و لیراوی، تعجیل در حل اختلافات بین زارعین و منابع طبیعی در اکثر مناطق روستایی و توجه جدی به استفاده از نیروهای بومی جویای کار در صنعت نفت و گاز از خواسته های به حق مردم شریف بویژه جوانان و نخبگان و بسیجیان جان بر کف می باشد. برای مردمی که خود را غرق در نعمات الهی می بینند بیکاری فزاینده، فقدان مسکن، فقر مالی، فقدان مناطق درمانی یا مراکز درمانی فاقد پزشک متخصص، ضعف مالی مشهود مراکز آموزشی، مطالبات بی پاسخ هیئات ورزشی و دوست داران ورزش و عدم وجود فضاهای تفریحی برای عموم به ویژه بانوان قابل قبول نیست، این مردم عاشقان نظام و رهبری اند اما به کارگزاران نظام اگر تدبیر اساسی نکنند و مسئولیت ها را به صالحین و شایستگان نسپارند قطعا نمره قبولی نخواهند داد.

والسلام علیکم و رحمته الله و برکاته

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/20356