کد خبر: 19462 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 11 مهر 1392 - 09:56
تفکیک مدارس ابتدایی آبدان پس از مرگ یک دانش آموز
اتحادجنوب: با درخواست اولیای دانش آموزان جنوب شهر آبدان و همکاری ریاست آموزش و پرورش شهرستان دیّر معظل ازدحام دانش آموزان ابتدایی در این شهر در یک آموزشگاه موقتاً برطرف می شود.

اتحادجنوب: با درخواست اولیای دانش آموزان جنوب شهر آبدان و همکاری ریاست آموزش و پرورش شهرستان دیّر معظل ازدحام دانش آموزان ابتدایی در این شهر در یک آموزشگاه موقتاً برطرف می شود.

به گزارش اتحادجنوب به نقل از تماته (سایت اطلاع رسانی شهر آبدان)؛ پس از حادثه تلخ نهم مهرماه سالجاری و جان باختن دانش آموز چهارم ابتدایی در حین سوار شدن سرویس مدرسه در آبدان، اولیای دانش آموزان لب به اعتراض گشوده و درخواست تفکیک مدارس ابتدایی هفده شهریور و شهید مطهری شدند.

این اعتراضات باعث لغو جلسه انجمن اولیا و مربیان آموزشگاه شهید مطهری شد تا مجید کرمی ریاست فعلی این انجمن، کماکان مسئولیت انجمن اولیا و مربیان این آموزشگاه را همچون سال قبل و تا برگزاری نشست آتی برعهده داشت باشد.

واکنش اولیای دانش آموزان هفده شهریور که مجبور بودند برای ایاب و ذهاب فرزندان خود از سرویس مدارس یا وسایل شخصی خود استفاده کنند موجب تشکیل نشستی شد که در آن ریاست آموزش و پرورش شهرستان دیّر به اتفاق همکاران خود با اعضای شورای اسلامی آبدان و امام جمعه این شهر پای سخنان این اولیا در نمازخانه آموزشگاه شهید مطهری نشسته و در پایان رأی به تفکیک این دو مدرسه دهند.

با این وجود دانش آموزان آموزشگاه هفده شهریور که اهالی جنوب آبدان را تشکیل می دهند بزودی در آموزشگاه راهنمایی امام خمینی(ره) یا دبیرستان علامه طباطبایی این شهر که در قسمت جنوبی شهر واقع شده اند به ادامه تحصیل در سالجاری خواهند پرداخت و دانش آموزان آن مدارس نیز در نوبت عصر بر سر کلاس های خود حاضر خواهند شد.

گفتنی وضعیت مدیریت و نحوه برگزاری کلاس های درس دانش آموزان هنوز قطعی نشده و پس از اتخاذ تصمیمات قطعی مسئولین آموزش و پرورش رسانه ای خواهد شد.

آموزشگاه هفده شهریور آبدان سال گذشته بمنظور نوسازی تخریب شد و بدلیل عدم تخصیص اعتبار تاکنون ساخت آن راکد مانده است. این آموزشگاه واقع در خیابان جهاد در جنوب شهر آبدان می باشد.

لازم بذکر است دانش آموزان ابتدایی بنت الهدی نیز که پیش از این در ساختمان آموزشگاه هفده شهریور تحصیل می کردند، همزمان با پسران آن آموزشگاه وارد مدرسه سمیه کنار مسیر اصلی جاده بوشهر به عسلویه شدند تا تعداد مدارس ابتدایی دخترانه این شهر نیز به یک مدرسه کاهش یابد.

آنچه مسلم است بهترین رویکرد برای بهبود وضعیت آموزشی دانش آموزان آبدانی تسریع در روند احداث مدارس و بخصوص آموزشگاه هفده شهریور خواهد بود، آموزشگاهی که ریاست محترم آموزش و پرورش شهرستان دیّر در نشست شورای اداری این شهرستان نسبت به عدم استاندارد بودن نقشه کنونی این آموزشگاه تذکر داد تا تجربه تلخ عدم جانمایی نمازخانه در آموزشگاه سمیه تکرار نشود./ب

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/19462