کد خبر: 178456 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 30 ارديبهشت 1402 - 08:44
در بوشهر؛
۸ اثر برگزیده جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی معرفی شدند

اتحادخبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: از بین ۷۳۶ اثر ارسالی از ۳۰ استان، هشت اثر برگزیده جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی نهایی شدند.

اتحادخبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: از بین ۷۳۶ اثر ارسالی از ۳۰ استان، هشت اثر برگزیده جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی نهایی شدند.

۸ اثر برگزیده جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی معرفی شدند

به گزارش مهر، عبدالرحیم افروغ بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی در بوشهر، اظهار داشت: داستان گام و پله آغاز کار فرهنگی است، چون بیان آن باید با دقت برای استفاده از واژه‌ها همراه باشد و این مهم سبب خلق هنرهای دیگری مانند شعر و تئاتر می‌شود.

وی بیان کرد: میزبانی و برگزاری جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی در بوشهر یک فرآیند اثرگذار بود که توانست زمینه داستان‌نویسی را در استان به رشد و پیشرفت برساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه ۷۳۶ اثر به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی در بوشهر ارسال شد افزود: به گفته هیئت داوری که متشکل از مجید ملامحمدی، محمود پوروهاب و سید سعید هاشمی بود علاوه بر ارسال آثار از نظر کمی، از لحاظ کیفی هم دارای از در سطح بالا و قابل قبولی برخوردار بودند.

افروغ با اشاره به معرفی آثار برگزیده چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی در بوشهر گفت: از میان ۷۳۶ اثر ارسالی از ۳۰ استان با قرائت بیانیه هیئت داوری از سوی محمود پوروهاب، ۸ برگزیده نهایی چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی معرفی شد.

وی به بخش داستان کودک این جشنواره پرداخت و خاطر نشان کرد: در این بخش مقام اول به اثر «سرزمین بی‌هیس‌هیس» نوشته سیده‌نرگس میرفیضی از استان قم تعلق گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر مقام دوم بخش داستان کودک را مربوط به اثر «بهار و انتظار طلوع» نوشته مریم مهربانخو از استان گلستان اعلام کرد و افزود: مقام سوم این بخش به اثر «چادر مادرم» نوشته فاطمه مباهات از استان بوشهر اختصاص یافت.

برگزیدگان بخش داستان نوجوان

افروغ با اشاره به برگزیدگان بخش داستان نوجوان این جشنواره تصریح کرد: مقام اول به «دنیای پشت‌کوه‌ها» نوشته منیره هاشمی از استان خراسان رضوی، مقام دوم به «گنگ خوابدیده» نوشته عابدین زارع از استان فارس و مقام سوم به «پنج نامه پشت پنجره فولاد» نوشته مهدی زارع از استان فارس تعلق گرفت.

وی ادامه داد: در بخش طرح رمان چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی، مقام اول به طرح «دلاوران گروه هشت» نوشته مهدی اکبری‌شهپر از استان قم و مقاوم دوم به طرح «برادر گفته» نوشته نوید ظریف‌کریمی از استان خراسان رضوی اختصاص یافت.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/178456