کد خبر: 177918 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 17 ارديبهشت 1402 - 09:13
تولید سرُم به اندازه کافی ذخیره شده است

اتحادخبر: وزیر بهداشت، از تولید و ذخیره سرُم به اندازه کافی در کشور خبر داد.

 

اتحادخبر: وزیر بهداشت، از تولید و ذخیره سرُم به اندازه کافی در کشور خبر داد.

به گزارش آفتاب‌‌نیوز؛ بهرام عین اللهی، در حاشیه اختتامیه اجلاس رؤسای دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، با بیان اینکه رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی نقش به سزایی در تربیت نیرو‌های کارآمد در حوزه سلامت دارند، افزود: با تلاش کادر سلامت کشورمان توانستیم رتبه اول را در حوزه سلامت منطقه به دست آوریم که مایه افتخار و خرسندی است.

وی با اشاره به حضور وزیر رفاه در اختتامیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، ادامه داد: تأمین سلامت کارگران را از وظایف خود می‌دانیم، به خصوص که رهبری نیز در فرمایش‌های اخیرشان بر این مهم تاکید فرمودند.

عین اللهی گفت: وزارت بهداشت ۱۵ هزار تخت بیمارستانی را تأمین و راه اندازی کرده تا خدمت رسانی به مردم به ویژه قشر کارگر، با سرعت و کیفیت صورت گیرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: وزارت بهداشت در دو محور با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری دارد. یکی از این محور‌ها حوزه تولید دارو است، چراکه یکی از قوی‌ترین مجموعه‌های دارویی کشور زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی است و بسیاری از دارو‌های ضروری مانند شربت‌های سرماخوردگی، آنتی بیوتیک و سرم‌ها توسط همین مجموعه تولید می‌شود.

وی افزود: با تولید سرُم در تیپیکو، امروزه به رقم خوبی در تولید و ذخیره این محصول رسیده‌ایم.

عین اللهی محور دوم همکاری با وزارت کار و تعاون و رفاه اجتماعی را تأمین سلامت کارگران عنوان و تصریح کرد: در تمام مراکز وزارت بهداشت این امکان وجود دارد که قشر کارگر خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی گفت: به رغم تعدد سازمان‌های بیمه گر، نظام سلامت واحد است، بنابراین به سخت افزار و نرم افزار واحد نیاز داریم تا خدمات با کیفیت سلامت را به مردم ارائه کنیم.

وزیر بهداشت اظهار کرد: در نظر داریم تا هر ایرانی با کد ملی خود یک پرونده الکترونیک سلامت داشته باشد و با استفاده از اطلاعاتی که در این پرونده ثبت می‌شود، خدمات درمانی اش را دریافت کند؛ بنابراین تکمیل پرونده الکترونیک از اولویت‌های وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: خدماتی که در بستر پرونده الکترونیک سلامت ارائه می‌شود، از سطح یک آغاز می‌شود و بیمار در صورت لزوم به سطوح بعدی ارجاع داده شده و می‌تواند خدمات موردنیاز خود را در بستر یک نظام واحد، دریافت کند.

عین اللهی خاطرنشان کرد: چنانچه بیمار به سطوح بعدی ارجاع داده شود و تحت پوشش بیمه‌های دیگر بجز بیمه سلامت یا تأمین اجتماعی باشد، نوع پوشش خدمات درمانی بر اساس ضوابط شورای عالی سلامت، تعیین خواهد شد.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/177918