کد خبر: 177355 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 05 ارديبهشت 1402 - 08:56
/روایت روز/
دردسرهای یامگا و بیرو، لغزش سپاهان و بلیت‌های جعلی داربی!

اتحادخبر: ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آن‌ها در این گزارش آمده است.

 

اتحادخبر: ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آن‌ها در این گزارش آمده است.

دردسرهای یامگا و بیرو، لغزش سپاهان و بلیت‌های جعلی داربی!

به گزارش ایسنا، باشگاه استقلال از علیرضا بیرانوند به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال شکایت کرد. این باشگاه از علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان پرسپولیس به دلیل خوشحالی توهین آمیزش به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال شکایت کرد.

باز شدن پای وزارت ورزش به وضعیت عجیب دوچرخه‌سواری تهران

فدراسیون دوچرخه‌سواری در نامه‌ای به معاونت قهرمانی وزارت‌ورزش درخواست کرد که براساس آیین‌نامه به انتخابات هیات دوچرخه‌سواری تهران ورود کند.  انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری در حالی پس از ۱۶ ماه دوران سرپرستی برگزار شد که این مدت زمان زیاد سرپرستی برای اهالی دوچرخه‌سواری خسته کننده شده بود و همه در انتظار این بودند هر چه زودتر فدراسیون تعیین تکلیف شود. اکنون هیات دوچرخه‌سواری تهران هم به سرنوشت فدراسیون دچار شده است و از دی ۱۴۰۰ در بلاتکلیفی به سر می برد.

یامگا فصل را از دست داد؟

حضور مدافع استقلال در دیدارهای باقیمانده فصل جاری لیگ برتر با ابهام روبه‌روست. تیم فوتبال استقلال در هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر برابر پرسپولیس با تک گل عیسی آل کثیر شکست خورد تا به نوعی از مدعیان قهرمانی فاصله بگیرد. کوین یامگا، مدافع استقلال، در دقیقه ۴۳ شهرآورد ۱۰۰ تهران آسیب‌دید و به‌ناچار از سوی کادر فنی تعویض شد. معاینه‌های اولیه نشان داد یامگا دچار کشیدگی همسترینگ شده است و فعلا قادر به همراهی آبی پوشان نخواهد بود.

کشتی بیشترین و بدنسازی کمترین بودجه را می‌گیرند

فدراسیون‌هایی که بیشترین و کمترین بودجه را از کمیته ملی المپیک می‌گیرند، مشخص شدند.  کمیته ملی المپیک چند جلسه‌ برای بررسی بودجه فدراسیون‌ها گذاشت و در نهایت هفته گذشته سهم هر فدراسیون را از بودجه ۱۴۰۲ مشخص کرد. البته گفته می‌شود با توجه به منابع مالی که کمیته ملی المپیک دریافت می‌کند ممکن است تغییراتی در این مبالغ ایجاد شود. در حال حاضر طبق آنچه در هیات اجرایی مطرح شد، فدراسیون کشتی بیشترین بودجه را دریافت می‌کند و پس از آن فدراسیون‌های تکواندو و وزنه‌برداری قرار دارند. سهم فدراسیون کشتی ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و تکواندو و وزنه‌برداری نیز هر کدام ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

هیات‌ مدیره‌های استقلال و پرسپولیس تکمیل می‌شوند

مجمع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با دستور کار بررسی صورت‌های مالی و تکمیل هیات‌مدیره تشکیل جلسه می‌دهد. بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است مجمع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس عصر فردا (سه‌شنبه) با حضور وزیر ورزش و جوانان و اعضای مجمع این باشگاه تشکیل شود.

نتایج دیدارهای پایانی هفته ۲۷ لیگ برتر فوتبال

هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر با برگزاری چهار دیدار به پایان رسید. هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال ایران عصر دوشنبه با چهار دیدار در شهرهای مختلف در دنبال شد که در مهم‌ترین بازی امروز (دوشنبه)، سپاهان در نقش جهان میزبان ملوان بود و برابر مهمانش با تساوی یک بر یک متوقف شد تا در فاصله سه هفته مانده با پایان لیگ صدر جدول را به پرسپولیس واگذار کند.

یک توضیح درباره بلیت‌های جعلی داربی ۱۰۰

مدیرعامل شرکت برهان مبین گفت: بلیت‌های جعلی در یک صدمین مسابقه پرسپولیس و استقلال هیچ ارتباطی به فدراسیون، سازمان لیگ و سامانه بلیت فروشی نداشته است. کوروش آقابیگی، مدیرعامل شرکت برهان مبین در خصوص شیوه بلیت فروشی داربی صدم پایتخت اظهار داشت: سامانه بلیت فروشی در روز اول اردیبهشت ۱۴۰۲ برای فروش بلیت مسابقه پرسپولیس و استقلال در هفته بیست و هفتم لیگ برتر باز شد. با توجه به حساسیت مسابقه ما پیش‌بینی می‌کردیم که نفرات زیادی برای خرید بلیت وارد سامانه بلیت فروشی شوند، فقط ۱۵ هزار صندلی برای فروش بلیت در اختیار داشتیم و این در حالی بود که در بدو بازگشایی سامانه، ۳۰۰ هزار نفر کاربر آنلاین در سامانه در یک مدت زمان سه ساعته حضور داشتند.

توضیحات ساپینتو در مورد صحبت‌هایش با تیم داور داربی

سرمربی پرتغالی تیم فوتبال استقلال در مورد حواشی به وجود آمده در دربی ۱۰۰ توضیحاتی ارائه کرد. ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال در خصوص شایعاتی که در خصوص صحبت‌های او با تیم داوری پس از پایان بازی مطرح شده، اظهار کرد: این حرف‌ها ناراحتم می‌کند. صحبت‌هایی که با تیم داوری داشتم را کاملا به یاد دارم. به تیم داوری گفتم: چرا بیشتر تصمیمات شما علیه تیم ما بود و چرا چند خطای واضح به سود تیم ما را نگرفتید؟ چرا فقط ۵ دقیقه وقت اضافه اعلام کردید، در حالی که بازی زمان اضافه بیشتری داشت و در همان وقت‌های اضافی هم بازی برای دقایقی متوقف شد که شما آن را حساب نکردید. ما لیاقت این را نداشتیم و شما کارتان را خیلی بد انجام دادید.

رکوردگیری تیم ملی وزنه برداری

رکوردگیری تیم ملی وزنه برداری برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ برگزار شد.  رکورد گیری تیم ملی وزنه برداری برای تعیین ترکیب تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ کره جنوبی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در این رکورد گیری ۱۷ وزنه بردار به رقابت پرداختند و سهراب مرادی، کیانوش رستمی و علی داودی مدال آوران المپیک ریو و توکیو شاخص ترین چهره ها بودند. در پایان این رکورد گیری رستمی عملکرد خوبی نداشت و با دو حرکت صحیح رکورد مجموع ۳۶۵ کیلوگرم را ثبت کرد. داودی نیز با تشخیص کادرفنی سبک کار کرد و به مجموع ۴۲۶ کیلوگرم رسید. همچنین او بنابر تشخیص کادرفنی از انجام حرکت سوم دوضرب انصراف داد.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/177355