کد خبر: 17286 ، سرويس: سیاست
تاريخ انتشار: 26 مرداد 1392 - 12:02
پست جدید محمدعلی نجفی

اتحاد جنوب: وی که به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی شده بود، با ۱۴۲ رای موافق، ۱۳۳ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نهم نشد. او تنها با اختلاف یک رای از مجموع ۲۸۴ رای (نصف کل آرا + ۱) نتوانست در دولت یازدهم حضور یابد


به گزارش اتحاد جنوب به نقل از انتخاب؛ پس از عدم رای اعتماد به محمدعلی نجفی برای وزارت آموزش پروروش، به زودی او به سمت جدیدی در دولت منصوب خواهد شد.

بنابر این گزارش، نجفی به زودی به ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منصوب خواهد شد.

وی که پیشتر به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی شده بود، با ۱۴۲ رای موافق، ۱۳۳ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نهم نشد. او تنها با اختلاف یک رای از مجموع ۲۸۴ رای (نصف کل آرا + ۱) نتوانست در راس این وزارتخانه حضور یابد.

سوابق نجفی

نجفی که متولد 1330 در تهران است، ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان از سال ۱۳۵۹ به مدت یکسال به عهده داشت. وی توسط دکتر باهنر به عنوان معتمد وی برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش انتخاب و از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت، وی در چندین دوره در دولت‌های دکتر باهنر، میر حسین موسوی و هاشمی رفسنجانی چندین دوره به عنوان وزیر آموزش وپرورش خدمت کرد.

از مهمترنی اقدامات وی در زمان تصدی وزارت آموزش و پرورشش، تغییر نظام آموزشی به ترمی واحدی، افزایش بی‌سابقه حقوق معلمان و ایجاد مدارس نمونه دولتی و غیرانتفاعی می‌باشد. پس از دولت هاشمی با حکم سید محمد خاتمی به ریاست سازمان برنامه و بودجه انتصاب یافت.

او در پاییز ۱۳۸۵ با قرار گرفتن در لیست ائتلاف اصلاح طلبان نامزد شرکت در انتخابات شورای شهر تهران شد و توانست همراه با احمد مسجد جامعی، معصومه ابتکار و هادی ساعی از لیست ائتلاف اصلاح طلبان در جمع ۱۵ نفره شورای شهر تهران قرار بگیرد./ب1

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/17286