کد خبر: 165754 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 18 مرداد 1401 - 11:03
معاون فرماندهی انتظامی ‌فارس:
قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در فارس راه‌اندازی می‌شود

اتحادخبر: معاون وظیفه عمومی‌ فرماندهی انتظامی ‌فارس از راه‌اندازی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه و پرداخت وام اشتغالزایی خبر داد.

 

اتحادخبر: معاون وظیفه عمومی‌ فرماندهی انتظامی ‌فارس از راه‌اندازی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه و پرداخت وام اشتغالزایی خبر داد.

قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در فارس راه‌اندازی می‌شود

به گزارش ایسنا؛سرهنگ محمدرضا دهقانیانبیان کرد: برابر تمهیدات ستاد کل نیروهای مسلح و طبق تفاهم نامه‌ای که با وزارت کشور مبنی بر اختصاص ردیف بودجه در قانون بودجه۱۴۰۱ کشور برای پرداخت تسهیلات به کارکنان وظیفه دارای مهارت یا تحصیلات عالی منعقد شده که بر این اساس سربازان منقضی خدمت سال ۱۳۹۷ به بعد برای ایجاد اشتغال در اواخر سال گذشته به بانک‌های عامل معرفی شده و به تعدادی از کارکنان وظیفه وام یکصد میلیونی با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اعطا شد.

او ادامه داد: در سال جدید نیز این مهم در دستور قرارگرفته و به محض اختصاص ردیف بودجه و اعلام ساز و کار پرداخت اطلاع رسانی خواهد شد.

به گفته دهقانیان؛ در راستای مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیز برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، امکان صدور سابقه کار از طریق یگان‌های آموزش دهنده برابر ضوابط و ارائه آن به کارفرمایان نیز فراهم شده است.

معاون وظیفه عمومی‌ فرماندهی انتظامی ‌فارس همچنین تصریح کرد: فرماندهی انتظامی موظف است در خصوص شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولان غایب و رسیدگی به وضیعت آنان اقدام کند و همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده (۵۸) قانون مدیریت خدمات کشوری و شرکت‌های دولتی و موسسات غیر دولتی و خصوصی، بانک‌ها و نیروهای مسلح باید همکاری لازم را در این خصوص به عمل آورند.

او خاطرنشان کرد: کسانی که به نحوی مشمولین غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه‌ها، شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها، کارگاه‌ها، بنگاه‌ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه‌ها، به کارگیری نمایند توسط انتظامی کل کشور، وزرات خانه‌های تعاون کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت، شناسایی و به محاکم قضایی معرفی می‌شوند و مجازات اینگونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز است.

دهقانیان به معافیت‌های تحصیلی هم اشاره و بیان کرد: فارغ‌التحصیلان متوسطه دوم که در خردادماه ۱۴۰۰ فارغ التحصیل شده‌اند به شرطی که در زمان فارغ‌التحصیلی سن آنان بیش از ۲۰ سال نشده باشد شرایط تحصیل در دانشگاه‌ها را دارند.

او گفت: فارغ التحصیلان خرداد یا تیرماه ۱۴۰۰ دانشگاهها نیز در صورتی که در سالهای مجاز و یا سالهای ارفاقی فارغ التحصیل شده و در سامانه وظیفه عمومی از طریق دفاتر پلیس+۱۰ ثبت کرده باشند، شرایط تحصیل در مقطع بالاتر در مهرماه را دارند.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/165754