کد خبر: 157290 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 25 دي 1400 - 11:37
مدیر عامل صندوق امداد ولایت کشور در سفر به بوشهر؛
امسال بیش از 199 هزار فقره تسهیلات اشتغال به نیازمندان کشور پرداخت شد/ خدمات صندوق امداد ولایت به صورت الکترونیکی و غیر حضوری انجام خواهد شد

اتحادخبر:  علی عاشوری، مدیر عامل صندوق امداد ولایت کمیته امداد کشور، طی سفر یک روزه خود به استان بوشهر در نشست شورای مدیران کمیته امداد این استان شرکت کرد و سپس در مصاحبه ای با صدا و سیمای مرکز استان به تشریح عملکرد این صندوق در سطح کشور و استان بوشهر پرداخت.

اتحادخبر:  علی عاشوری، مدیر عامل صندوق امداد ولایت کمیته امداد کشور، طی سفر یک روزه خود به استان بوشهر در نشست شورای مدیران کمیته امداد این استان شرکت کرد و سپس در مصاحبه ای با صدا و سیمای مرکز استان به تشریح عملکرد این صندوق در سطح کشور و استان بوشهر پرداخت.



به گزارش سایت خبری کمیته امداد،مدیر عامل صندوق امداد کشور در ادامه اظهار داشت: صندوق امداد ولایت از سال 1395 با مجوز بانک مرکزی در همه مراکز استانها و با هدف سهولت ارائه خدمات به نیازمندان و همچنین توسعه فرهنگ قرض الحسنه و بانکداری اسلامی تاسیس شده است.

وی خاطرنشان کرد: خدمات صندوق امداد ولایت در چهار سر فصل پرداخت تسهیلات اشتغال، کارگشایی، تامین و ودیعه مسکن مددجویان تحت حمایت در حال انجام است.

مدیر عامل صندوق امداد ولایت کشور به تشریح عملکرد این صندوق در سال جاری پرداخت و گفت: طبق آخرین بررسی ها تا کنون 199 هزار و 581 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش 1800 میلیارد تومان در اختیار مددجویان تحت حمایت و دیگر خانواده های نیازمند قرار گرفت.

عاشوری اضافه کرد: از این میزان تسهیلات، 1247 میلیارد تومان به تسهیلات کارگشایی، 349 میلیارد به تسهیلات اشتغال، 204 میلیارد تومان به تسهلات تامین و ودیعه مسکن اختصاص داده شده است.

مدیر عامل صندوق امداد ولایت کشور خاطر نشان کرد: استان سال گذشته در استان بوشهر ۶ هزار و ۵۰۰ فقره وام به مبلغ 60 میلیارد تومان پرداخت شده است و امسال تا کنون 4 هزار فقره بالغ بر 40 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به تعداد مشتریانی که نزد این صندوق حساب دارند گفت: این آمار  بیش از شش میلیون نفر است.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در خصوص راه‌اندازی صندوق ضمانت وام‌های اشتغال و ضمانت گفت: فعلا اولویت ما در این حوزه، زنان سرپرست خانوار تحت حمایتی است که در تامین ضمانت تسهیلات دچار مشکل باشند، می‌توانند از خدمات صندوق ضمانت برای دریافت تسهیلات در این صندوق یا سایر بانک‌ها استفاده کنند.

عاشوری با اشاره به چگونگی پرداخت وام به مددجویان، ابراز داشت: برای وام‌های تا ۱۰ میلیون تومان سود و کارمزدی دریافت نمی‌شود و برای مبالغ بالاتر نیز تنها سه درصد کارمزد، یک‌بار در طول دوره بازپرداخت اقساط، دریافت می‌شود.
وی در خصوص ضمانت های بانکی مددجویان تحت حمایت اضافه کرد: تا مبلغ 10 میلیون تومان وام بدون نیاز به ضامن پرداخت می شود و مبالغ بالاتر نیز با ضامن پرداخت می شود.

مدیر عامل صندوق امداد ولایت کشور به الکترونیکی شده خدمات این صندوق اشاره کرد و اظهار اشت: به منظور رفاه حال مشتریان و کاهش مراجعات حضوری مددجویان، اغلب خدمات این صندوق به صورت الکترونیکی و غیر حضوری ارائه خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر هشت خدمت صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود، افزود: برنامه این صندوق، حرکت به سمت خدمات الکترونیکی و دیجیتال است.

عاشوری تصریح کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های الکترونیکی شدن خدمات صندوق، علاوه بر عدم نیاز به مراجعه حضوری، حذف مدارک فیزیکی مددجویان است.

مدیر عامل صندوق امداد ولایت در پایان با دعوت از خیران و مردم نیکوکار برای سپرده گذاری در این صندوق گفت: خیرانی که قصد کمک به همنوعان خود را دارند میتوانند در این صندوق سپرده گذاری کنند و سپس از محل این سپرده به افراد نیازمند تسهیلات  کارگشایی پرداخت نمایند.

وی همچنین  یادآور شد: در صورتی که فردی بخواهد به نیازمندی در حوزه مسکن، درمان و جهیزیه کمک کند، این صندوق به فرد نیکوکار وام را بدون سپرده‌گذاری پرداخت می‌کند تا تسهیلات در اختیار شخص نیازمند قرار گیرد و سپس فرد خیّر اقساط وام را پرداخت می نماید.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/157290