کد خبر: 153991 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 11 آبان 1400 - 08:52
مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر:
مهارت آموزی وتوسعه آموزش فنی وحرفه ای بهترین راهکار توسعه استان است

اتحادخبر: مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر گفت:مهارت آموزی وتوسعه آموزش فنی وحرفه ای بهترین راهکار توسعه استان است که می تواند در حوزه‌های مختلف اقتصادی اجتماعی فرهنگی کمک کند.

اتحادخبر: مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر گفت:مهارت آموزی وتوسعه آموزش فنی وحرفه ای بهترین راهکار توسعه استان است که می تواند در حوزه‌های مختلف اقتصادی اجتماعی فرهنگی کمک کند.





به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرذفه اي استان بوشهر، عبدالمجيد دراهكي در بازديد از مراكز آموزش فني و حرفه اي شهرستان گناوه با بیان اینکه شهرستان گناوه دارای ظرفیت‌های مناسبی در جهت توسعه مهارت‌آموزی در حزه هاي مختلف گردشگري،صنعتي و خدماتي است، اضافه کرد: باهدف تحقق سیاست‌های دولت ، مهارت‌آموزی بهترین راه برای اشتغال نیروی انسانی جویای کار در شهرستان گناوه است.


وي با تاكيد بر اينكه ظرفیت آموزشی شهرستان گناوه باید برای آموزش نیروهای مورد نیاز استفاده شود ،افزود: با امکانات که نظام مقدس جمهوري اسلامی به طور عادلانه در سراسر کشور مستقر کرده است برای اخذ گواهی‌ها و گذراندن دوره‌های آموزشی نیاز به حضور در شهرستان‌های دیگر نیست و در داخل هر شهرستان این امر براي جوانان میسر است.


دراهكي ارتقای آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای در شهرستان گناوه را زمینه‌ساز توسعه اشتغال و کارآفرینی در این منطقه دانست و اظهار كرد: برای رسیدن به اهداف توسعه و اشتغالزایی در شهرستان گناوه انتظار می‌رود آموزش‌های فنی و مهارتی در این شهرستان رونق و توسعه گرفته تا از این طریق بتوانیم شاهد توسعه  آن باشیم.
وي به وجود 18 كارگاه مهارتي در مراكز آموزش فني و حرفه اي برادران و خواهران گناوه اشاره كرد و گفت:  مهمترین رسالت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه مهارت‌های مختلف برای افراد جویای کار بوده که انتظار می‌رود در این راستا گام‌های اساسی برداشته شود.
مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر از جذب بيش از 50 درصدي مهارت آموختگان آموزش فني و حرفه اي شهرستان گناوه در بازار كار خبر داد و افزود: با رهگيري  رصد اشتغال مهارت آموختگان در سطح استان بيش از 50 درصد مهارت آموختگان مراكز برادران و خواهران شهرستان گناوه در حرفه آموزشي فرا گرفته جذب بازار كار شده اند.
دراهكي  نقش آموزش‌های مهارتی در تحقق اقتصاد مقاومتی را کلیدی و محوری دانست  و تاکید کرد:می توان با ارائه آموزش با کیفیت، رونق تولید داخلی و اشتغال پایدار را براي تمام شهرستان هاي استان به ارمغان آورد

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/153991