کد خبر: 15301 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 13 تير 1392 - 10:12
انتقاد فرماندار گناوه از توقف پروژه فاضلاب و راه دسترسي به فارس

فرماندارگناوه گفت: نبود سیستم کامل فاضلاب به معضل برای این شهر تبدیل شده است.

 

به گزارش اتحادجنوب به نقل از ایرنا؛ غلامعلی حبیبی منش در جمع مدیران برخی دستگاه های اجرایی استان بوشهر افزود: پروژه فاضلاب گناوه که از چندین سال پیش آغاز و اکنون متوقف شده نیاز به اعتبار ملی دارد.
وی اظهارکرد: از 9 فاز طراحی شده این پروژه تنها سه فاز آن وارد تصفیه خانه می شود.
حبیبی منش اضافه کرد: مابقی فاضلاب شهری روی بهداشت مردم و ساحل این بندر اثرات نامطلوب زیست محیطی و بهداشتی برجای گذاشته است.
فرماندارگناوه گفت: در سال 89 قرارداد این پروژه به اتمام رسید که با پیگیری های انجام شده قراراست قرارداد جدید بسته شود.
وی افزود: قراربود سه میلیاردریال به این پروژه اختصاص یابد که تاکنون محقق نشده است.
وی همچنین بر تکمیل راه ارتباطی میشان که استان فارس و بوشهر را از طریق شهرستان گناوه به هم متصل می کند تاکید کرد و افزود: بخشی ازاین راه که متعلق به استان فارس بوده به پایان رسیده اما ازطرف استان بوشهر از 55 کیلومتر تنها 16 کیلومتر آن زیرسازی شده که نیاز به اعتبار دارد.
حبیبی منش گفت: یک راه در این شهرستان مربوط به شرکت نفت وجود دارد که به دلیل پیچ های خطرناک در سال گذشته 17 نفر دراین مسیر جان خود را از دست دادند.
وی افزود: این شهرستان در بخش بهداشت ودرمان نیازهای فراوانی دارد که اعتبار موردنیاز و فهرست کمبودها به مسوولان ذی ربط ارایه شده است.
وی گفت: شهرهای جنوبی استان بوشهر به لحاظ وجود شرکت های نفت وگازوپتروشیمی و طرح های حمایتی رهبرمعظم انقلاب درزمینه اعتباری حمایت می شوند اما این شهرستان ازچنین مزایایی محروم است که باید در اعتبارات استانی وملی به این شهرستان توجه بیشتری شود.
فرماندارگناوه بر مشخص شدن احداث پتروشیمی دراین شهرستان تاکید کرد و افزود: شرکت طرف قرارداد به بهانه های مختلف در انجام کار تعلل می کند و اقدامی انجام نمی دهد.
وی اظهارکرد: با توجه به این که قراراست اعتبارات توزیع شود انتظار است که به شهرستان گناوه توجه ویژه ای صورت گیرد./ب
لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/15301