کد خبر: 15178 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 11 تير 1392 - 09:36
زنی که یک سال بدون آیینه زندگی کرد +عکس

خانم گرایز که اهل سانفرانسیسکو است، مدت 52 هفته بدون نگاه کردن به آیینه صبح ها آرایش کرده، موهایش را شانه می زد و حتی در هنگام رانندگی نیز اجازه نمی داد تصویر خودش در آیینه منعکس شود

جرستین گرایز، دختری که سابقا دچار بیماری انورکسیا (کم اشتهایی عصبی) بوده است ، با نزدیک شدن به روز عروسی اش توجه زیادی به ظاهر و وزن خود کرد تا دوباره به ظاهری سالم و زیبا بازگردد. به همین منظور او برای مشاهده یک تغییر واقعا چشمگیر، آیینه را به مدت یک سال تمام از زندگی اش دور نگاه داشت.

به گزارش اتحادجنوب خانم گرایز که اهل سانفرانسیسکو است، مدت 52 هفته بدون نگاه کردن به آیینه صبح ها آرایش کرده، موهایش را شانه می زد و حتی در هنگام رانندگی نیز اجازه نمی داد تصویر خودش در آیینه منعکس شود.

 

زنی که یک سال بدون آیینه زندگی کرد

این خانم جامعه شناس 30 ساله، حتی در روز عروسی اش در سال 2011 ، از وسوسه وارسی کردن خود در آینه تا پیش از مراسم عقد جلوگیری کرد.

خانم گرایز تجربه یک سال تمام نگاه نکردن در آینه برای ارتقاء اعتماد به نفس به ظاهر و عدم تضعیف روحیه خود را در کتاب جدیدی به نام "آیینه ، آیینه دور از دیوار: چگونه یاد گرفتم بدن خود را با نگاه نکردن به آیینه به مدت یک سال دوست داشته باشم"

 

 زنی که یک سال بدون آیینه زندگی کرد

 

این خانم که از سنین نوجوانی دچار اختلال غذایی شده بود، به گزارش نیک صالحی اکنون توانسته است وزن خود را زیاد کند.

اگرچه او اکنون توانسته است بیماری انورکسیا را پشت سر بگذارد ولی به خاطر عروس شدنش نیاز به آن داشت تا اعتماد به نفس خود را زیادتر کند.

 

 زنی که یک سال بدون آیینه زندگی کرد

ایده نگاه نکردن به آیینه برای او از جایی شروع شد که در کتابی درباره راهبه های دوره رنسانس در ایتالیا خواند که نگاه کردن به آینه و یا حتی نگاه کردن به خود برای آنها ممنوع بوده است.

او در این مدت بیشتر روی کارش و همچنین گرفتن مدرک دکترا در زمینه تحصیلی اش تمرکز کرده و از این بابت احساس پشیمانی ندارد.

 

 زنی که یک سال بدون آیینه زندگی کرد

روزی که قرار شد پس از یک سال بالاخره خود را در آیینه ببیند، دوستان و خانواده اش نیز او را احاطه کرده و بر روی آیینه بزرگی پیام های مثبتی برای او نوشته بودند.

او اولین چیزی که از انعکاس ظاهر خود در آیینه دید گونه های صورتی سالم و موهای زردش بود و سپس در آیینه خانواده اش را دید که با نگاهی خوشحال به او نگاه می کنند.

 

زنی که یک سال بدون آیینه زندگی کرد

 

 زنی که یک سال بدون آیینه زندگی کرد

 

نیک صالحی

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/15178