کد خبر: 15085 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 09 تير 1392 - 15:44
بلورچی بیان کرد:
وجود 75درصد مخاطرات طبیعی جهان در ایران

دبیر علمی نشست هم اندیشی  زمین لرزه 20 فروردین شنبه استان بوشهر گفت: از 43 مخاطره طبیعی جهان 75درصدآن به میزان 32مورد، در ایران رخ می‌دهد.

اتحاد جنوب : دبیر علمی نشست هم اندیشی  زمین لرزه 20 فروردین شنبه استان بوشهر گفت: از 43 مخاطره طبیعی جهان 75درصدآن به میزان 32مورد، در ایران رخ می‌دهد.

به گزارش اتحاد جنوب، محمد جواد بلورچی عصر یکشنبه در نشست هم اندیشی  زمین لرزه 20 فروردین شنبه استان بوشهر که در سالن دانشکده پتروشیمی و گاز دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شد تاکید کرد: 5 خطر بزرگ و عمده شامل زمین لرزه، خشکسالی، زمین لرزش، فرو نشست زمین و سیل ، همواره در ایران رخ می‌دهد و می‌توان گفت ایران رتبه سوم پرمخاطره‌ترین کشوردر حوادث طبیعی جهان است.

وی با بیان اینکه علیرغم افزایش روبه رشد حوادث طبیعی در ایران ولی با کاهش تلفات روبرو هستیم افزود:  کاهش تلفات به معنای  کاهش خسارات نیست چراکه در همه حوادث با تدابیر اندیشه شده شاهد کاهش تلفات هستیم ولی خسارت آن چشمگیر است.

دبیر علمی نشست هم اندیشی  زمین لرزه 20 فروردین شنبه استان بوشهر با اشاره به اینکه در هر دقیقه 2 زمین لزره در جهان رخ می‌دهد و در سال یک میلیون نفر درجهان بر اثر حوادث طبیعی جان خود را از دست می‌دهند. تصریح کرد: در دهه گذشته 780هزار نفر در جهان بر اثر زمین لرزه جان باخته‌اند و 2 میلیارد نفر هم خسارت دیده‌اند.

بلورچی از درخطر بودن 10میلیون نفر در ایران از زمین لرزه خبرداد و تاکید کرد: در ایران بیش از 10میلیون نفردر معرض خطر زلزله هستند این نشان می‌دهد جانمایی‌های ما برای توسعه نامناسب بوده است.

وی اضافه‌کرد: با وجود اینکه یک درصد خشکی جهان در ایران قرار دارد اما متاسفانه  16.5 درصد تلفات انسانی ناشی از زمین لرزه به ایران اختصاص دارد ./س

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/15085