کد خبر: 149178 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 25 تير 1400 - 17:25
اختصاصی اتحاد خبر
افسوس برای از دست دادن حمیدرضا صدر

اتحاد خبر _ اصغر شعبانی :داستان غم انگیز دیگری از دلِ فوتبالی که تمام شدنی نیست . داستان تمام شدن مردی با ظاهری آرام ، ادبیاتی دوست داشتنی و کلامی که خاصِ او بود و بس . فارغ از توهین و بی شرمی . سینما را دنبال می کنم اما نه بیشتر از آنهایی که عاشقانه در پیِ اویند .فوتبال را ویژه می بینم . برایم هر لحظه ی فوتبال زیبایی است . نقدِ سینماییِ "حمیدرضا صدر" ...

اصغر شعبانی


داستان غم انگیز دیگری از دلِ فوتبالی که تمام شدنی نیست . داستان تمام شدن مردی با ظاهری آرام ، ادبیاتی دوست داشتنی و کلامی که خاصِ او بود و بس . فارغ از توهین و بی شرمی .


سینما را دنبال می کنم اما نه بیشتر از آنهایی که عاشقانه در پیِ اویند .فوتبال را ویژه می بینم . برایم هر لحظه ی فوتبال زیبایی است . نقدِ سینماییِ "حمیدرضا صدر" را کمتر دیده و شنیده ام اما تفسیر فوتبالش را مشتاقانه دنبال می کردم . برایم میهمان شدن و هم کلام شدن او با "عادل فردوسی پور" جذابیتی خاص داشت .



 آنهایی که فوتبال را با عشق و علاقه پیگیر می شدند تحلیل ها و کارشناسی های "حمیدرضا صدر" برایشان تازگیِ خاصی داشت . خالق آثار مهمی چون "روزی روزگاری فوتبال و نیمکت داغ" و یا "یونایتد نفرین شده" به قول خودش "در سیاره دیگری به سر می برد" و احترامی بیش از اندازه برای آنهایی داشت که "موافق تحلیل های فنی" او نبودند .

"صدر" با "هوادارانِ" فوتبال دوستی و رفاقتی دیرینه داشت . بارها در بین صحبت های فوتبالی اش از "هواداری" تعریفی "متفاوت" داشت .‌ او می گفت : شما می توانید ، شغل ، مکان زندگی و حتا همسر خود را تغییر دهید اما نمی توانید "تیم مورد علاقه" ی خود را عوض کنید .



 "حمیدرضا صدر" فوتبال را جور دیگری می دید . قلم "آتشینش" برای خیلی ها "دردناک" بود . فوتبال را به "جامعه " گره می زد تا بیننده را جذب خود کند . در قابِ تلویزیون که قرار می گرفت و "فوتبال جزیره" را که تحلیل می کرد تماشایی تر می شد .خیلی بیشتر از "مفسّران" فوتبالی حرف برای گفتن داشت و بازی های "نود دقیقه ای" را آرام و بدون غرض تحلیل و تفسیر می کرد .

حمیدرضا صدر یک "جنتلمن" به معنای واقعی بود .‌ او که برای کارشناسی بازی های جام جهانی میهمان عادل بود در خصوص بازیهای  ضعیف "عربستان" با برشمردن شکست های این تیم مقابل "سوئد ، فرانسه ، اوکراین ، ایرلند و آلمان" می گوید : خیلی ناامید کننده بود ! نقد بود اما حرمت می کرد ...



"منتقد پرانرژی ، مودب و باشخصیت" سینما و فوتبال ایران که چند سالی با بیماری "سرطان" دست و پنجه نرم کرد در حالی درگذشت که "آخرین رقابت های فوتبال" را نیز به تماشا نشست و قطعاً شاهد "قهرمانی" ایتالیا در رقابت های "یورو ۲۰۲۰" بود اگر چه همگان می دانیم عاشق "فوتبال انگلیس ، لیگ جزیره ، لیورپول ، من یونایتد و چلسی" بود و در پایان نظر "او" را در خصوص یازده مرد برتر تاریخ فوتبال ایران تقدیم تان می کنم .



دکتر حمید رضا صدر اینگونه ترکیب ۱۱ نفره را می چیند : ناصر حجازی ، مجتبی محرمی ، ابراهیم آشتیانی، اکبر کارگرجم ، حسین کازرانی، پرویز قلیچ خانی ، کریم باقری ، علی پروین ، حسن روشن ، مهدی مهدوی کیا و غلامحسین مظلومی

روحت شاد استاد حمید رضا صدر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/149178