کد خبر: 14689 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 30 خرداد 1392 - 19:21
شهردار شیراز:
آغاز عملیات اجرایی تونل2 قلوی اکبرآباد

اتحادجنوب:تأمین زیر ساختهای ترافیکی و فرهنگی به‎طور همزمان با نگاه صرفا عدالت، محور اولویت شهرداری شیراز است شهردار شیراز گفت: عملیات اجرایی تونل 2 قلوی اکبرآباد در امتداد بزرگراه ایمان در ارتفاعات شمالی شیراز به‎زودی آغاز می‎شود علیرضا پاک فطرت....

اتحادجنوب: تأمین زیر ساخت های ترافیکی و فرهنگی به‎طور همزمان با نگاه صرفا عدالت محور ،اولویت شهرداری شیراز است.

شهردار شیراز گفت: عملیات اجرایی تونل 2 قلوی اکبرآباد در امتداد بزرگراه ایمان در ارتفاعات شمالی شیراز به‎زودی آغاز می‎شود.

علیرضا پاک فطرت امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مراحل اجرایی پروژه بزرگراه کوهسار مهدی(عج) در جمع خبرنگاران، توضیح داد: تونل 2 قلوی اکبرآباد، به طول 6 کیلومتر، رینگ شمالی-جنوبی شیراز را به شکل شریانی کامل خواهد کرد.

وی اضافه کرد: برآورد اعتبار اولیه ساخت این تونل دوقلو با 3 مسیر رفت و برگشت به همراه تقاطع های غیر همسطح و مسیرهای دسترسی بیش از سیصد میلیارد تومان و طول زمان ساخت آن حدود 3 سال است.

شهردار شیراز همچنین گفت: با احداث تونل دوقلوی اکبرآباد، ورودی شهر از سمت دروازه قران از حالت شریان ترافیکی خارج و بیشتر عملکرد فرهنگی و گردشگری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این تونل ها در حد فاصل شهرک اکبرآباد تا بزرگراه کوهسار مهدی احداث می شود، ادامه داد: با ساخت این تونل دوقلو رکورد جدیدی در ساخت تونل در شیراز به ثبت خواهد رسید.

شهردار شیراز با بیان اینکه شیراز بعد از تهران دومین شهر با بیشترین طول ساخت تونل در کشور است، تصریح کرد: شیراز با 10 کیلومتر تونل در حال طراحی، اجرا و آماده بهره برداری جزء معدود شهرهای جهان در داشتن این زیرساخت مهم ترافیکی است.

پاک فطرت همچنین با اشاره به پایان عملیات اجرایی تونل بزرگ فضیلت به عنوان بزرگترین تونل شهری خاورمیانه، گفت: تونل فضیلت با عرض نزدیک به 20 متر و 10 متر ارتفاع با شرایط ویژه نوع خاک آن بزرگترین تونل از لحاظ مقطع و دهانه نمادی برای توانایی فنی و مهندسی شیراز است.

شهردار شیراز، همچنین به مباحث فرهنگی و تأثیرات آن با اجرای پروژه های عمرانی نیز اشاره و اضافه کرد: موضوع فرهنگ ترافیک و ارتقای آن، استفاده بهینه از زمان و موارد دیگر که به صراحت در حیطه وظایف شهرداری ها در مباحث فرهنگی مطرح می شود، به طور حتم فرهنگ خودباوری شهروندان را ارتقا می دهد/ش                                                                                                                                                                                       

منبع:خبرگزاری ایسنا

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/14689