امروز: سه شنبه 28 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 06 خرداد 1400 - 08:00
نگرخواهی اتحادخبر درباره انتخابات پیش روی ریاست جمهوری(۴)

اتحادخبر-ساناز دانشگر: خرداد ۱۴۰۰ بوی انتخاباتی دارد و جناح ها و طیف های سیاسی هر کدام در تکاپوی معرفی، تبلیغ و آماده شدن برای این انتخابات هستند. بر همین مبنا خبرنگار اتحاد خبر نگرخواهی با موضوع انتخابات ریاست جمهوری انجام داده که شما را به خواندن نظرات آقای حاج حیدر خدادادی  پیشکسوت فرهنگی و فعال سیاسی مستقل دعوت می کنیم...

 بررسی صلاحیت کاندیداها منصافه نیست/ از رئیس جمهور آینده نمی توان انتظار خیر داشت

اتحادخبر-ساناز دانشگر: خرداد ۱۴۰۰ بوی انتخاباتی دارد و جناح ها و طیف های سیاسی هر کدام در تکاپوی معرفی، تبلیغ و آماده شدن برای این انتخابات هستند. فضای انتخاباتی بر روزنامه ها و رسانه ها و بیشتر فضای مجازی حاکم است. کنش‌های سیاسیون در آستانه انتخابات نیز تا حدودی آغاز شده و فضا را برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستاها آماده کرده است. امسال سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و همچنین ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستاها قرار است 28 خرداد برگزار شود.

 
بر همین مبنا خبرنگار اتحاد خبر نگرخواهی با موضوع انتخابات ریاست جمهوری با محوریت چند پرسش از صاحب نظران در این زمینه انجام داده که شما را به خواندن نظرات آقای حاج حیدر خدادادی  پیشکسوت فرهنگی و فعال سیاسی مستقل دعوت می کنیم.


حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ را چند درصد پیش بینی می کنید؟
- به اندازه رای اصول گراها در انتخابات مجلس، حدود 30 درصد اگر چهره ها تکراری و آزموده باشند.
چرا افت مشارکت کننده ها را پیش بینی می کنیم؟ یادم هست بنده نماینده فرماندار بودم در 12 فروردین  58 درشهر اهواز در اولین رای گیری بعد از پیروزی انقلاب، در مسجدی کنار پل کمپلو بنام مسجد امام حسین (ع)؛ رای  آری یا نه به جمهوری اسلامی، تا آنجا که یادم هست بیش از 3000 هزار نفر در آن صندوق رای دادند، آرای قرمز رنگ کمتر از انگشتان دو دست بود. آن هم حدس بنده این بود که خواهران عرب زبان به دلیل نداشتن سواد، به اشتباه رای قرمز در صندوق انداخته اند، باید از خود بپرسیم چرا امروز از بنده سئوال می شود که چند درصد شرکت کننده خواهد بود؟
چه کرده ایم که 98/2 شرکت کنندگان  به کمتر از نصف تقلیل پیدا کرده؟
مردم به جمهوری اسلامی رای دادند، نه یک مذهب خاص، یا افراد خاص.

طبق فرموده قرآن همه ادیان ابراهیمی اسلامند، وَ وَصَّىٰ بِهَا إِبْرَاهِيمُ بَنِيهِ وَيَعْقُوبُ يَا بَنِيَّ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَىٰ لَكُمُ الدِّينَ فَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنتُم مُّسْلِمُونَ، و ابراهیم و یعقوب  فرزندان خود را به این آیین، وصیت کردند؛ (و هر کدام به فرزندان خویش گفتند:) «فرزندان من! خداوند این آیین پاک را برای شما برگزیده است؛ و شما، جز به آیین اسلام  از دنیا نروید.
و درسوره مائده می فرماید: الْيَوْمَ أُحِلَّ لَكُمُ الطَّيِّبَاتُ وَطَعَامُ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ حِلٌّ لَكُمْ وَ طَعَامُكُمْ حِلٌّ لَهُمْ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الْمُؤْمِنَاتِ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلِكُم
امروز چيزهاى پاكيزه براى شما حلال شده و طعام كسانى كه اهل كتابند براى شما حلال و طعام شما براى آنان حلال است. بر شما حلال است ازدواج با زنان پاكدامن از مسلمان و زنان پاكدامن از كسانى كه پيش از شما كتاب [آسمانى] به آنان داده شده.

ما چکار کردیم 350،000 یهودی ایرانی را که اکثرا به جمهوری اسلامی رای داده بودند با تنگ کردن دایره زندگیشان با سرمایه هنگفتشان به کشور اشغال گر قدس فراری دادیم، اکثر مسیحیان را با سر و سرمایه روانه غرب کردیم، حق رئیس جمهور شدن را حتی از مسلمانان سنی مذهب گرفتیم، بین شیعیان خودی و نخودی، اصلاح طلب و اصول گرا، چپ و راست، چپ معتدل و راست معتدل، چپ افراطی و راست افراطی، درست کردیم تفرقه پشت تفرقه، تنگ نظری، یادم هست عضو هیئت  نظارت اولین انتخابات شورای شهر و روستا بودم، معلم محترم، مومن و محبوبی را که اول انقلاب در آزادی کامل نشریات، روزنامه امت را  به مسئولیت دکتر پیمان را می فروخته هیئت اجرایی رد صلاحیت کرد بود، ما قبول کردیم و از رد صلاحیت حدود 70 نفری هیئت اجرائی حدود 7 نفر رد صلاحیت شد، که آن هم بیشترشان در استان تائید صلاحیت شدند، رد هر نفر بدون  دلیل قابل قبول یعنی ضد انقلاب کردن یک طایفه یا حداقل یک خانواده، خطاهای ما فراوان است... کُرد ایرانی را که برای پرکردن شکم خانواده به کول بری تن داده بود مجازات کردیم، شرم آور است که بگویم خود دیده ام که بازار زاهدان در صد بالایی از اجناس دست دوم پاکستانی می فروشد، و... چه بگویم، خواستم دلایل افت آرا را بیان کنم، گر چه همه می دانند، مملکت نیاز به وحدت دارد نه در شعار، در عمل، بیائیم سعه صدرمان را افزایش دهیم، قیف را وارونه نگیریم برای عبور.

انتظارات شما از رئیس جمهور آینده ایران چیست؟
- آزموده را آزمون خطاست، همه اینها در راس هرم قدرت بوده اند، مسئول، ولی ناتوان از حل مشکلات، و شاید نداشتن اختیار لازم در تصمیم سازی، بنابراین مصداق: مرا به خیر تو امید نیست شر مرسان، از هیچکدام از این آقایان خواسته ای نمی توان داشت،کسانیکه خود از صفر به صد رسیده اند، و از خون شهدا سوء استفاده کرده، مصداق آیه شریفه "لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ"، بوده اند، چگونه می توان از آنها انتظار خیر داشت.


مدیریت امروز مدیریت علمی است، نه احساسی و بر اساس آزمایش و خطا، در یکی از گروهها نوشتم، رئیس جمهوری در ایران، از دالان آتشی که برای سیاوش درست کرده بودند، باید بگذرد، که تا کنون هیچکس نتوانسته به سلامت عبور کند، همه سوختند، فقط شهید رجایی که چون حضرت عیسی(ع)عروج کرد، خدایش رحمت کند.

چه اتفاقی باعث می شود مردم حضور بهتری در انتخابات داشته باشند؟
- برگشت به قوانین دوره اول ریاست جمهوری، یعنی اجازه شرکت دادن همه احزاب و گروهها، بعنوان انتخاب شونده، و باید به رئیس جمهور  اختیار بیشتر داد، اختیار و مسئولیت، در قبال تصمیمات و اجرائیات دولتش، اگر راست می گویند که دولتی پنهان، در سایه و موازی دولت منتخب ملت وجود دارد حذف نمایند. با عذر خواهی از همه انقلابیون واقعی و دلسوزان این نظام مقدس.

روند بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان را چگونه ارزیابی می کنید؟

- غیر دموکراتیک، و غیر منصفانه است. تا دوره سوم مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان گزینشی نداشت، فقط مصوبات مجلس را اگر مغایر با دین مبین اسلام یا قانون اساسی بود برای اصلاح به مجلس ارجاع می داد. اختیارات شورای نگهبان باید به اصول اولیه برگردد.



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1400/03/10 - 05:20
0
0
سلام و درود بر آقای خدادای ، بزرگوار ما از رئیس جمهور آینده انتظار خیر نداریم ، شر نرساند راضی هستم ، روحانی که شر مطلق بود و هست.
1400/03/09 - 01:14
0
0
درود به استاد بزرگوارم جناب حاج حیدر خدادادی. از اینکه در کنار اسیب های سیاسی از مشکلات کشور هم تا حدودی پرده برداشتید. باید مرثیه ها خواند برای فرار مغزها. فرار سرمایه داران. فرار نیروی کار. برای اعتیاد جوانان مملکت. برای خانواده های فروپاشیده از فقر و بیکاری. برای شهرهای جنگ زده ابادنشده. برای مردم خسته از بازی های سیاسی
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • از تورم تا انتخابات/ مروری بر مهمترین اتفاقات سال 1402
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • خاکسپاری مادر شهید تمیزی در سالروز شهادت فرزندش/ تصاویر
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • تصاویر اتحاد خبر از حال و هوای نوروز باستانی در برازجان
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • ویژه نامه نوروزی 1403 اتحاد جنوب منتشر شد/ معرفی شخصیت سال ویژه نامه
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • انتصاب یک نیروی متخصص بومی به عضویت هیات مدیره پتروشیمی جم
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • .: اسماعیل حدود 2 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 2 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 3 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 5 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 7 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 7 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 10 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 10 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 10 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...
  • .: ا.ن حدود 11 روز قبل گفت: جنگ و صلح چه ...