کد خبر: 143552 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 17 اسفند 1399 - 10:37
رئیس‌کل دادگستری بوشهر:
برخورد با ترک فعل مدیران در بوشهر/ زندانیان خطرناک مراقبت شوند

اتحادخبر:  رئیس کل دادگستری استان بوشهر از برخورد با ترک فعل مدیران بوشهری خبر داد و گفت: زندانیان خطرناک استان بوشهر به مرخصی نمی‌روند.

اتحادخبر:  رئیس کل دادگستری استان بوشهر از برخورد با ترک فعل مدیران بوشهری خبر داد و گفت: زندانیان خطرناک استان بوشهر به مرخصی نمی‌روند.

برخورد با ترک فعل مدیران در بوشهر/ زندانیان خطرناک مراقبت شوند

به گزارش مهر، علی جمادی در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به وضعیت کرونا در استان بوشهر باید مراقب بود که شاهد افزایش مسافرت‌ها به استان بوشهر نباشیم و اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه انجام شود.

 

وی بر لزوم حفاظت و حراست از اراضی و اموال ملی و دولتی در ایام نوروز تاکید کرد و ادامه داد: برخی سودجویان در این ایام اقدام به تصرف اراضی ملی می‌کنند که نهادهای متولی باید مراقب تجاوز به حریم جاده‌ها و اراضی ملی و دولتی باشند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: قضات کشیک و رؤسای دادگستری و دادستان‌ها در ایام نوروز حضور فعال خواهند داشت تا در تعطیلات پایان سال شاهد تعرضاتی به منابع دولتی و بیت‌المال نباشیم.

 

لزوم نظارت مستمر بر بازار

 

وی با اشاره به اجرای پرونده‌های قطعی در حوزه منابع طبیعی و اراضی ملی توسط دادگستری‌های استان افزود: اگر این موارد به موقع اجرا شود، قطعاً از موجبات پیشگیری خواهد بود و افرادی که شاهد این برخوردها هستند کمتر به این سمت خواهند رفت.

جمادی با اشاره به جرایم مربوط به ترک فعل مدیران، تصریح کرد: موضوع ترک فعل مدیران به صورت ویژه در دستور کار دادگستری استان قرار دارد و در هر جا مدیری به وظایف خود عمل نکند قابلیت پیگرد قانونی دارد.

وی بیان کرد: همه دستگاه‌ها نیازمندی‌های مردم در ایام آغاز سال جدید تأمین کنند، به ویژه سازمان صنعت، معدن تجارت و تعزیرات حکومتی استان کنترل‌های لازم را در خصوص تأمین اقلام ضروری و نظارت بر بازار داشته باشند.

 

اعاده حقوق بیت المال

 

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بوشهر ادامه داد: با کمک همه دستگاه‌های استان بوشهر در خصوص اعاده حقوق بیت المال و همچنین در مسائل پیشگیری یکی از استان‌های برتر در سطح کشور هست که به صورت مکتوب از استان تقدیر به عمل آمده است.

رئیس دادگستری استان بوشهر اظهار کرد: اجرای پرونده‌های قطعی در حوزه منابع طبیعی و اراضی ملی در دستور کار دادگستری‌های سراسر استان قرار دارد، اگر این موارد به موقع اجرا شود، قطعاً از موجبات پیشگیری خواهد بود و افرادی که شاهد این برخوردها هستند کمتر به این سمت خواهند رفت.

جمادی افزود: اقدامات خوبی توسط اداره کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی انجام گرفته است و هرگونه کمکی که در ارتباط با رفع تصرف و قلع و قمع از طرف دادگستری استان لازم باشد دریغ نخواهیم کرد.

 

مراقبت از زندانیان خطرناک

 

وی در خصوص زندانیان خطرناک و دارای سابقه کیفری، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته این نوع زندانیان در ایام تعطیلات مرخصی نخواهند رفت و همچنین اگر دوران محکومیت آنها به پایان رسیده است باید مراقبت بعد از خروج از زندانیان صورت پذیرد.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بوشهر افزود: لیست اسامی و محل زندگی این دسته از سارقین و مجرمین خطرناک باید در اختیار نیروی انتظامی قرار گیرد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/143552