کد خبر: 14338 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 23 خرداد 1392 - 08:32
اجرای طرح نشاط معنوی در 35 بقاع متبرکه بوشهر

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان بوشهر گفت: طرح نشاط معنوی امسال در 35 بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

 


حجت الاسلام فرید در نشستی خبری اظهار داشت: در استان بوشهر 400 قدمگاه، آرامگاه و امامزاده وجود دارد که برنامه های ویژه اوقاف در 100 امام زاده موجود در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: چندین سال است که یکی از پایه های اساسی اوقاف توجه به برنامه های فرهنگی بوده است که هدف اصلی معرفی امامزاده و بالا بردن سطح معرفت جامعه است.

فرید بیان کرد: بیشتر فعالیت‌های فرهنگی اوقاف در امامزاده‌ها برگزار می‌شود و در مساجد تنها کارهای سخت افزاری مانند ساخت و تشکیل هیئت امنا را انجام می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان بوشهر تصریح کرد: پولی که از امامزاده‌ها گرفته می‌شود 20 درصد آن هزینه فعالیت‌های فرهنگی 40 درصد برای ساخت و ساز 10 درصد برای مدیریت مسجد و درصد کمی به سازمان اختصاص پیدا می کند.

وی عنوان کرد: از جمله برنامه‌های برگزار شده می‌توان به طرح‌های مختلف آرامش بهاری، یاس نبوی و نشاط معنوی است که این طرح همان فعالیت‌های آموزشی در فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان است که این طرح در سال گذشته در 32 بقعه بیش از 70 کلاس برگزار و دو هزار و 800 نفر در این کلاس ها شرکت کردند که امسال در 35 بقعه این طرح اجرا80کلاس برگزار شود وپیش بینی میشود سه‌هزار نفر در این طرح شرکت کنند.

فرید خاطرنشان کرد: از جمله کلاس‌های برگزار شده می‌توان به احکام، داستان‌های قرآنی، تجوید، قرائت و حفظ اشاره کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های طراحی شده در این طرح اردو است که در سال گذشته 10 اردو برگزار شده و امسال تدارک 15 اردو دیده شده است.

وی در پایان گفت: کسانی که در کلاس‌های طرح نشاط معنوی شرکت می‌کنند بعد از آزمون پایانی در صورت کسب نمره بالا گواهی به آنها داده می شود./ب

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/14338