کد خبر: 140908 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 20 دي 1399 - 10:37
دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر:
وضعیت کرونا در بوشهر آبی شد

اتحاد خبر: دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: براساس رنگ‌بندی نرم افزار ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت این استان از لحاظ میزان شیوع ویروس کرونا به حالت آبی درآمد. دکتر سعید کشمیری در این ارتباط افزود: طبق مصوبه ستاد کرونا رنگ آبی به معنای وضعیت کم خطر نسبت به سایر رنگ بندی‌های کرونایی است. رئیس دانشگاه علوم...

اتحادخبر: دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: براساس رنگ‌بندی نرم افزار ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت این استان از لحاظ میزان شیوع ویروس کرونا به حالت آبی درآمد.

وضعیت کرونا در بوشهر آبی شد

به گزارش ایرنا، دکتر سعید کشمیری  در این ارتباط افزود: طبق مصوبه ستاد کرونا رنگ آبی به معنای وضعیت کم خطر نسبت به سایر رنگ بندی‌های کرونایی است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در مناطق آبی آمار مبتلایان کمتر از شهرستان‌های زرد است.

وی اضافه کرد: پیش از این همه ۱۰شهرستان بوشهر در وضع زرد قرار داشتند و با توجه به اعمال محدودیت‌ها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی امروز همه شهرستان‌های این استان در شرایط آبی کرونایی قرار گرفته است.

 

کشمیری ادامه داد: طبق رنگ بندی‌های کرونا قرمز به معنای بسیار پرخطر، نارنجی به مثابه پرخطر، زرد مساوی با خطر متوسط و آبی نماد کم خطر است.

 

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر تاکید کرد: هرچند استان بوشهر براساس این رنگ بندی در شرایط کم خطر قرار گرفته است اما هرگونه عادی سازی و سهل انگاری امکان بازگشت به شرایط بسیار پرخطر کرونایی را به دنبال دارد.

 

کشمیری اضافه کرد: ویروس کرونا از بین نرفته و مردم همچنان باید نسبت به اجرای پروتکل‌های بهداشتی حساس باشند.

 

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۷۹ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری که از این شمار ۲۳ بیمار در بخش‌های مراقبت های ویژه هستند و ۱۳ نفر به وسیله دستگاه تنفس می‌کنند.

 

کشمیری ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۴۲ نفر در استان بوشهر براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست ‌داده‌اند که از این  شمار 835 نفر مبتلای قطعی و هفت مورد مشکوک به کرونا بوده‌اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۷هزار و ۷۵۷ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/140908