کد خبر: 135221 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 27 شهريور 1399 - 09:31
مدیرکل آموزش و پرورش فارس:
برای تحقق ماموریت آموزش و پرورش نیازمند حمایت همه هستیم

اتحادخبر: مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به گستردگی این اداره‌کل در سطح استان گفت: ‌ این مسئله باعث می‌شود که آموزش و پرورش نیازمند حمایت و کمک همه نهادهای انقلابی و دستگاه‌های دولتی برای تحقق ماموریت و رسالت این نهاد در راستای فرهنگ‌سازی، باشد.

اتحادخبر: مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به گستردگی این اداره‌کل در سطح استان گفت: ‌ این مسئله باعث می‌شود که آموزش و پرورش نیازمند حمایت و کمک همه نهادهای انقلابی و دستگاه‌های دولتی برای تحقق ماموریت و رسالت این نهاد در راستای فرهنگ‌سازی، باشد.

برای تحقق ماموریت آموزش و پرورش نیازمند حمایت همه هستیم

به گزارش ایسنا؛ فرهاد اسماعیلی چهارشنبه ۲۶ شهریورماه در دیدار با فرمانده و جمعی از مسؤلان سپاه فجر استان فارس به حمایت سپاه پاسداران فارس از مجموعه آموزش و پرورش و در اختیار گذاردن بی‌قید و شرط سالن‌های ورزشی با هدف برگزاری مطلوب امتحانات نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم و همراهی در ضدعفونی برخی مدارس، اشاره و اضافه کرد: این مسئله باعث کاهش دغدغه‌های مسؤلان آموزش و پرورش و خانواده‌ها و دانش‌آموزان در آن برهه حساس شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نقش این سازمان را در جامعه مهم و اثرگذار توصیف و خاطرنشان کرد: همین نقش مهم باعث شده که رهبر معظم انقلاب نیز همیشه نگاه ویژه و خاصی به آموزش و پرورش داشته باشند.

 

اسماعیلی با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری در دیدار وزیر و روسای آموزش و پرورش با ایشان، نکات دقیق و عمیقی در زمینه مسائل و مشکلات آموزش و پرورش بیان کردند، به موضوع کرونا ویروس و تأثیرات آن بر سیستم تعلیم و تربیت اشاره و بیان کرد: حوزه تعلیم و تربیت استان تلاش کرده تا با اتخاذ تصمیمات مناسب و کارشناسی تا جایی که امکان دارد آرامش و اطمینان خاطر را برای همکاران فرهنگی و خصوصاً دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان را فراهم کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از استمرار خدمت کسانیکه سال گذشته تحصیلی انتقال موقت گرفته بودند براساس یک مصوبه خبر داد و گفت: امسال بیش از 4 هزار نفر از همکاران فرهنگی فارس به نقاط مد نظر خود منتقل شدند که این به ایجاد جو آرام بین معلمانی که هر سال دور از محل سکونتشان خدمت می‌کردند، منجر شد.

 

اسماعیلی همچنین با اشاره به مسئله بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور گفت: علی‌رغم همه مشکلات موجود امسال آموزش و پرورش استان با کمک مدیران و معلمان مدارس تلاش کرد که شروع سال تحصیلی را با نشاط همراه با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی داشته باشد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: بر اساس گزارش بازدیدهای سرزده‌ای که توسط تیم‌های متعدد ارزیاب از سراسر استان از مدارس به دست ما رسیده کمترین مشکل را داشته‌ایم و همه تلاش کردند تا فرایند تعلیم و تربیت تعطیل نشود.

 

او به بازدید سرزده جانشین استاندار در ستاد پیشگیری از کرونا ویروس فارس از برخی مدارس شیراز اشاره و گزارش ارائه شده را موید عملکرد خوب مدارس دانست و گفت: قطعاً امکان بروز سهل‌انگاری‌هایی در برخی مدارس وجود دارد؛ اما از روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها خواسته‌ایم که شخصا با انجام بازدید میدانی، نقایص و مشکلات را شناسایی و مرتفع کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین به ارائه آموزش‌های غیرحضوری برای دانش‌آموزان در کنار آموزش‌های حضوری نیز اشاره و اضافه کرد: خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش با راه‌اندازی شبکه شاد در تلاش است که بستر آموزش مجازی امن و مطلوبی برای دانش‌آموزان فراهم کند.

اسماعیلی با بیان اینکه ممکن است به دلیل مشکل زیرساختی دانش‌آموزانی نتوانند از ظرفیت ایجاد شده در بستر فضای مجازی استفاده کنند، گفت: در استان فارس علاوه بر آموزش‌های تلویزیونی ملی، جزوات خودآموزی را برای اولین بار تهیه و به مناطق محروم ارسال کرده‌ایم تا رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/135221