کد خبر: 128557 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 18 ارديبهشت 1399 - 08:17
فراخوان جشنواره شعر دوبیتی و رباعی خلیج فارس منتشر شد

اتحادخبر:  فراخوان نخستین جشنواره شعر «دوبیتی و رباعی خلیج فارس» توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر منتشر شد.

اتحادخبر:  فراخوان نخستین جشنواره شعر «دوبیتی و رباعی خلیج فارس» توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر منتشر شد.

فراخوان جشنواره شعر دوبیتی و رباعی خلیج فارس منتشر شد

به گزارش ایرنا؛ رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی بوشهر روز چهارشنبه در این ارتباط گفت: این رویداد ادبی با این هدف بنا نهاده شد تا آثاری گرانمایه و فاخر با استفاده از دو قالب دوبیتی و رباعی حول محور خلیج فارس که نقش بسیار سازنده‌ای در هویت فرهنگ و تمدن جنوب و توسعه روابط فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ما با دیگر ملت‌ها داشته است، گردآوری شود.

 

طاهره شمشیری افزود: شرکت در این جشنواره برای همه شاعران در همه گروه‌های سنی آزاد است و آثار شاعران تنها در دو قالب شعری رباعی یا دوبیتی باید سروده شده باشد.

 

وی عنوان کرد: هر شاعر می‌تواند حداقل سه و حداکثر  پنج شعر به جشنواره ارسال کند.

 

شمشیری ادامه داد: آثار ارسالی نباید به هیچ جشنواره‌ای ارسال یا در جایی منتشر شده باشد و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر در انتخاب، انتشار و چاپ آثار ارسال‌شده به دبیرخانه با آوردن نام شاعر آزاد است.

 

وی یادآور شد: متقاضیان تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه نخستین جشنواره شعر دوبیتی و رباعی خلیج فارس به  صورت حضوری به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر یا به پست الکترونیکی به نشانی bushehr.farhangi۹۶@gmail.com ارسال کنند.

 

شمشیری اظهار داشت: به نفر اول این رویداد لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ ۱۰ میلیون ریال، نفر دوم، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ پنج میلیون ریال و نفر سوم، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ سه میلیون ریال تعلق می‌گیرد.


وی گفت: نتایج داوری نخستین جشنواره شعر دوبیتی و رباعی خلیج فارس ۱۵ خرداد اعلام می‌شود و برگزیدگان این رویداد نیز در آیینی خردادماه معرفی و تجلیل خواهند شد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/128557