کد خبر: 12812 ، سرويس: سیاست
تاريخ انتشار: 19 ارديبهشت 1392 - 10:06
اخبار لحظه به لحظه از سومین روز ثبت نام انتخابات؛
آغاز سومین روز با ثبت نام یک متوهم/ ثبت نام فلاحیان، خرازی، غرضی و احمدزاده

روز سوم ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم از ساعت 8 صبح امروز آغاز شد.به گزارش اتحادجنوب، سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت 8 صبح امروز (پنجشنبه) آغاز شد.

به گزارش اتحادجنوب، سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت 8 صبح امروز (پنجشنبه) آغاز شد. 

ثبت نام یازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری از صبح روز سه شنبه  17 اردیبهشت آغاز و تا شنبه 21 اردیبشهت ماه ادامه خواهد داشت.
داوطلبان حضور در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری می توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه و چهار برگ تصوير كليه صفحات آن و 12 قطعه عكس 4*6 جديد كه در سال جاري گرفته باشند از ساعت 8 صبح لغایت 18 بعدظهر برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کنند.
انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام بايد داراي شرايط زير باشند:
1- از رجال مذهبي ، سياسي . 2- ايراني الاصل . 3- تابعيت كشور جمهوري اسلامي ايران . 4- مدير و مدبر . 5- داراي حسن سابقه و امانت و تقوي . 6- مؤمن و معتقد به مباني جمهوري اسلامي ايران و مذهب رسمي كشور.

در روز دوم ثبت‌نام تنها حسن سبحانی به عنوان داوطلب مشهور ثبت نام کرد.


مهلت ثبت‌نام داوطلبان تمدید نمی شود 8:55

حسنعلی نوری،جانشین رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: پرونده 144 نفر داوطلب ریاست‌جمهوری که طی روزهای اول و دوم ثبت‌نام کرده‌اند، به شورای نگهبان ارسال شده است.
نوری مجدداً تاکید کرد که مهلت ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری تمدید نخواهد شد.


آغاز سومین روز ثبت‌نام‌ها با ثبت نام یک متوهم 9:10

سومین روز ثبت‌نام از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با ثبت‌نام فردی آغاز شد که خود را امام زمان معرفی کرد. این فرد که عنوان می‌کرد محمدعلی فارسی، 32 ساله دارای تخصص ادبیات و از مرودشت آمده است تاکید کرد که امام زمان بوده و از طرف خدا آمده است.

 

فارسی با بیان اینکه من مجتهد عالم‌الشرایط هستم، زمان ظهور خود را دو سال پیش عنوان کرد و گفت: روح امام زمان در کالبد من دمیده شده است.

 

احمدی نژاد انگیزه این فرد برای کاندیدا شدن 9:30

فردی به نام محسن کوثری یکی از داوطلبان ریاست‌جمهوری که خود را 34 ساله و ساکن استان گلستان معرفی کرد، گفت: من دانشجوی دکترای علوم سیاسی هستم و شعار من مثل شعار همه کاندیداها خدمت به مردم است

وی تاکید داشت:‌ هنگامی که دیدم در 8 سال اخیر احمدی‌نژاد کشور را به این وضع رسانده من به این نتیجه رسیدم که بیایم!

 

وزیر هاشمی و موسوی داوطلب انتخابات شد 9:50

محمد غرضی هم برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری به ستاد انتخابات کشور آمد.

سید محمد غرضی (متولد 1320 خورشیدی در اصفهان)، وزیر نفت در دولت میر حسین موسوی و وزیر پست و تلگراف و تلفن در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی و نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی بود.


سیدمحمدباقر خرازی ثبت‌نام کرد  10:00

 سید محمدباقر خرازی دبیرکل حزب‌الله ایران هم برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

خرازی پسر آیت‌الله سید محسن خرازی (عضو مجلس خبرگان رهبری) است. برادر صادق سفیر سابق ایران در سازمان ملل و پاریس و برادر زاده کمال خرازی معاون و وزیر سابق امور خارجه است.

او با اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 در بهمن سال گذشته برنامه خود را «برگرداندن همهٔ سرزمینهای جداشده از ایران از جمله تاجیکستان، ارمنستان و آذربایجان) بدون یک قطره خونریزی» و رساندن دلار به هزار تومان در عرض یک سال و لغو تحریمها در چند ماه اول ریاست جمهوری اعلام کرد.

 

 

 

 

 

فلاحیان برای انتخابات ثبت نام کرد 10:10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

علی فلاحیان، وزیر اطلاعات دولت هاشمی هم برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد وزارت کشور شد.

فلاحیان در اسفندماه سال گذشته اعلام کاندیداتوری کرد. وی مهمترین برنامه‌های خود را مبارزه با گرانی و ایجاد اشتغال دانسته و گفته که "برای انتخاب مدیران دولت خود سه ملاک دانش ، تجربه و توان مدیریتی در نظر می گیرد و توجهی به گرایش‌های سیاسی ندارد.

 

احمدزاده هم آمد 10:25

 

روح الله احمدزاده کرمانی استاندار سابق فارس با حضور در محل وزارت کشور برای کاندیداتوری در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

 

 

 

احمدزاده کرمانی در اردیبهشت 1390 با حکم محمود احمدی‏ نژاد رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران منصوب شد اما در دیماه 1390 به دلایل نامعلومی از این سمت استعفا داد و سید حسن موسوی جایگزین او شد.

احمدزاده کرمانی در بدو ورود به وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت که هیچگاه نگفته درباره حاشیه‌های دولت افشاگری خواهد کرد بلکه منظور وی فقط "نقد" بوده است./ب

 

 

منبع:مشرق



لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/12812