کد خبر: 122196 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 08 دي 1398 - 08:47
در قالب طرح ایران مهارت؛
۵۵۰۰ دانش‌آموز در استان بوشهر مهارت‌آموزی شدند

اتحادخبر: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: پنج هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در استان بوشهر مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را در قالب طرح ایران مهارت فراگرفتند.

اتحادخبر: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: پنج هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در استان بوشهر مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را در قالب طرح ایران مهارت فراگرفتند.

۵۵۰۰ دانش‌آموز در استان بوشهر مهارت‌آموزی شدند عبدالمجید دراهکی بعدازظهر دوشنبه در نشست با مسئولان آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای بوشهر اظهار داشت: در اجرای این طرح ۵۰۰ مهارت در کل کشور تصویب‌شده است که از این شمار ۲۵۰ مهارت فنی در استان بوشهر مورد تأیید آموزش و پرورش قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه طرح ایران مهارت در ۱۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در حال اجراست افزود: بیشتر مهارت‌های ارائه‌شده در سال جاری در حوزه صنایع‌دستی و فناوری اطلاعات است.

 

دراهکی بیان کرد: در این طرح ۶۰ ساعت مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه اول در نظر گرفته‌شده است و دانش‌آموزان می‌توانند با ادامه آموزش‌های تکمیلی گواهینامه فنی و حرفه‌ای را نیز دریافت کنند.

 

وی اضافه کرد: طرح ایران مهارت بر مبنای سند تحول بنیادین توسعه آموزش‌های مهارتی و باهدف افزایش مهارت، توانایی و شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان و بر اساس تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در مدارس دوره متوسطه اول اجرا می‌شود.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در این طرح دانش‌آموزان در کنار درس‌های کار و فناوری و هنر با مهارت‌های عملی این حوزه‌ها نیز آشنا می‌شوند.

دراهکی ادامه داد: آموزش مهارت‌های فنی و اجتماعی، افزایش آگاهی دانش‌آموزان در رابطه با مشاغل و بازار کار آن‌ها و کمک به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در هنگام انتخاب رشته‌های دانشگاهی ازجمله هدف‌های اجرای طرح ایران مهارت است.

 

وی گفت: اجرای مطلوب این طرح بتواند در زمینه کشف، شناخت و رشد توانایی‌های دانش آموزان و درنهایت پرورش نیروهای تخصصی موردنیاز جامعه امروز مفید باشد.

 

دراهکی اظهار داشت: اجرای این طرح موجب نهادینه‌سازی مهارت‌ها، شفاف‌سازی منزلت مشاغل و ایجاد روحیه خودباوری و اعتمادبه‌نفس در دانش‌آموزان شده است.

 

وی تصریح کرد: رشته‌های آموزشی طرح ایران مهارت در استان بوشهر صنایع‌دستی، فناوری اطلاعات، هنرهای تجسمی، بهداشت و ایمنی، فرش، معماری، صنایع پوشاک، صنایع غذایی و خدمات تغذیه‌ای است.

 

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از اجرای طرح ایران مهارت در بیش از ۸۰ درصد مدارس متوسطه اول استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح ایران مهارت در تمام مدرسه‌های دولتی، غیردولتی و هیئت‌امنایی اجرا می‌شود.

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/122196