کد خبر: 121438 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 آذر 1398 - 17:36
رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس:
مقاومت در برابر دشمن مهم ترین درس دفاع مقدس بود

اتحاد خبر: رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: مهمترین درس دفاع مقدس، مقاومت در برابر دشمن بود که همین استقامت و پایمردی منجر به پیروزی ما شد.به گزارش اتحاد خبر؛ سردار محمد نبی رودکی روز پنجشنبه ۲۱ آذرماه در یادواره سرداران و ۶۷۰ شهید شهرستان دشتستان خطاب به خانواده شهدا، اظهار داشت: خوشا به حال شما که...

اتحاد خبر- مهشید شهنه مطلق: رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: مهمترین درس دفاع مقدس، مقاومت در برابر دشمن بود که همین استقامت و پایمردی منجر به پیروزی ما شد.



به گزارش اتحاد خبر؛ سردار محمد نبی رودکی روز پنجشنبه ۲۱ آذرماه در یادواره سرداران و ۶۷۰ شهید شهرستان دشتستان خطاب به خانواده شهدا، اظهار داشت: خوشا به حال شما که چشم و چراغ و راهنمای ملت، شهدای شما هستتند و شما هم چشم و چراغ این ملت هستید.

وی افزود: شهدا در بهشت خدا زنده هستند و نزد پروردگار روزی می خورند.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس خطاب به خانواده شهدا با بیان اینکه شما با خدا معامله کرده اید، بیان کرد: شهدای شما سرمایه این مملکت هستند و کسی که با خدای تعالی معامله می کند با وفاترین اهل خدا است.

رودکی عنوان کرد: مهمترین درس دفاع مقدس، مقاومت در برابر دشمن بود که همین استقامت و پایمردی منجر به پیروزی ما شد.

وی با بیان اینکه ما به دو دلیل نیازمند برگزاری یادواره و کنگره های شهدا هستیم، تصریح کرد: اولین علت نیاز به برگزاری این یادواره ها سپاس و قدرشناسی از شهیدان و ترویج فرهنگ قدردانی از کسانی است که به مردم خدمت می کنند.

فرمانده سپاه دشتستان در این یادواره اظهار داشت: برای معرفی دلاور مردان و قهرمانان اسطوره های زمان استان بوشهر و دشتستان هرساله یادواره های مختلفی را در راستای حفظ آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس برگزار می کنیم.



نعمت الله غلام پور با اشاره به اینکه ثبت و احوال استان بوشهر، آمار جمعیت شهرستان دشتستان را در سال ۱۳۶۵، ۱۸۱ هزار نفر اعلام کرده است بیان کرد: از این جمعیت ۹۰ هزار نفر آن مرد بوده که از این تعداد حدود ۴۰ هزار نفر توانستند اسلحه به دست بگیرند و از میهن اسلامی دفاع کنند.

وی با اشاره به حضور ۱۶ هزار رزمنده در جنگ هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: از این تعداد ۶۷۰ شهید، ۱۵۰ آزاده، هزار و ۸۵۰ مجروح و جانباز بوده است.

فرمانده سپاه دشتستان با بیان اینکه استان بوشهر دارای ۶۳ شهید تخریب چی است عنوان کرد: از این تعداد ۵۸ شهید تخریب چی از دشتستان هستند، به گونه ای که ما را به عنوان شهرستان تخریب چی دفاع مقدس می شناسند.

غلام پور باتوجه به برگزاری کنگره سرداران دو هزار و ۱۲۱ شهید والا مقام استان بوشهر در ۲۵ دی ماه ۹۸ خاطر نشان کرد: این کنگره باعث شده است که یادواره های شهدای دشتستان را به شکل تخصصی برگزار کنیم.

وی با اشاره به فعالیت های حوزه ایثار و شهادت در سال جاری اضافه کرد: این فعالیت ها شامل یادواره ۱۶۳ شهید دانش‌ آموز شهرستان دشتستان، یادواره شهدای ورزشکار، نصب تصاویر شهدا در تمامی معابر شهرها و روستاهای دشتستان، تولید فیلم هایی با موضوع شهدا و چاپ چند جلد کتاب با موضوع شهیدان بوده است‌.

 

 

یادواره ۶۷۰ شهید شهرستان دشتستان برگزار شد / تصاویر اختصاصی

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/121438