کد خبر: 119517 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 06 آبان 1398 - 11:57
در نشست خبری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر مطرح شد؛
بیش از 200 ویژه برنامه در دهه وقف در استان اجرا می شود

اتحاد خبر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: در ایام دهه وقف بیش از 200 ویژه برنامه در سطح استان بوشهر برگزار می شود. به گزارش اتحاد خبر، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه یکی از سیاست های سازمان اوقاف و امور خیریه وقف مشارکتی است، اظهار کرد: مراکز فرهنگی، اجتماعی و مراکز خیریه غالب اوقات... 

اتحاد خبر – ثریا شیری: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: در ایام دهه وقف بیش از 200 ویژه برنامه در سطح استان بوشهر برگزار می شود.

به گزارش اتحاد خبر، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه یکی از سیاست های سازمان اوقاف و امور خیریه وقف مشارکتی است، اظهار کرد: مراکز فرهنگی، اجتماعی و مراکز خیریه غالب اوقات با کمبود نقدینگی مواجه می شوند که حل این مشکل نیازمند پرداخت صدقه و کمک مالی مردم است.




حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور با اشاره به اینکه کل موقوفات استان بوشهر، 525 موقوفه است، افزود: در حالی که موقوفات استان تا پایان سال 96، 461 موقوفه بود و در این مدت 80 وقف جدید به موقوفات استان اضافه شده است.

وی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در خدمت کارآفرینان و طرح های دانش بنیان زودبازده است، به شکلی که اگر سرمایه گذاری نیازمند زمین باشد سازمان اوقاف این زمین را بدون دریافت اجاره و در قالب مشارکت در اختیار او قرار می دهد.

اسماعیل پور عنوان کرد: در سال 97، مبلغ سه میلیارد و 721 میلیون تومان از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی به سازمان اوقاف در راستای مرمت و بازسازی مساجد اختصاص یافته است.

وی گفت: از بعضی از دستگاه های اجرایی استان طلب های میلیاردی داریم که فقط یکی از آن ها 40 میلیارد تومان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با بیان اینکه دهه وقف از تاریخ 4 تا 13 آبان ماه است، ادامه داد: ایام دهه وقف در سراسر استان بیش از 200 برنامه فرهنگی اجرا می شود که همایش یاوران وقف و مراسمات شهادت در بقاع متبرکه از جمله آن ها هستند.

وی بیان کرد:  نمایشگاه دستاوردهای اوقاف در 40 سال به مناسبت دهه وقف در سالن 9 دی برپا است.

اسماعیل پور اظهار کرد: همچنین در 40 بقعه استان بوشهر، مراسم شهادت امام رضا(ع) برگزار می شود.

وی گفت: دو پیاده روی بزرگ در شهرستان جم و دشتستان نیز از دیگر برنامه هاست.

در یک سال گذشته، برنامه های زیادی از جمله، آرامش بهاری، نشاط معنوی، برنامه های دهه کرامت، جشن های ولایت علوی، ضیافت الهی، پیوند آسمانی، بصیرت عاشورایی، طرح زائران حرم رضوی و حرم حسینی از طرف این اداره کل برگزار شده است./ ش

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/119517