کد خبر: 115813 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 09 مرداد 1398 - 10:51
قول مدیرکل ورزش و جوانان درباره نگرانی هواداران:
ورزشگاههای شاهین و پارس به لیگ برتر می‌رسد

اتحادخبر: زمان شروع لیگ نوزدهم سوال مهم این روزهای فوتبال ایران است.

اتحادخبر: زمان شروع لیگ نوزدهم سوال مهم این روزهای فوتبال ایران است.

 

بعد از چند فصل که رقابت‌های لیگ برتر در زمان از پیش تعیین شده‌ خود برگزار شد، لیگ نوزدهم اما در زمان مقرر برگزار نمی‌ شود. در پایان فصل گذشته گفته شده بود که لیگ برتر از مردادماه آغاز می‌شود اما این زمان به تعویق افتاده، نه قرعه کشی لیگ برتر برگزار شده و نه مشخص است لیگ نوزدهم چه زمانی آغاز می‌شود. با به تعویق افتادن برگزاری لیگ، گمانه زنی‌های مختلفی در مورد دلیل آغاز نشدن لیگ مطرح شده است.

 

برخی عدم حضور بانوان در ورزشگاه و فشارهای فیفا را دلیل عدم برگزاری لیگ می‌دانند. فدراسیون فوتبال هم چند دلیل از جمله مشکلاتی که بر سر فروش بلیت الکترونیکی وجود دارد، عدم شماره گذاری صندلی‌ها و نبودن دوربین در اکثر ورزشگاه‌های میزبان لیگ برتر را عامل به تعویق افتادن لیگ اعلام می‌کند.

 

به نظر می‌رسد دلیل اصلی، مشکلات امنیتی‌ است که در بازی‌ها لیگ برتر به وجود آمده است. فدراسیون فوتبال اجازه ندارد لیگ را آغاز کند تا زیرساخت‌های لازم برای برگزاری امن لیگ برتر در ورزشگاه‌ها فراهم شود. باید در تمام ورزشگاه‌های میزبان لیگ، دوربین‌ نصب شود و فدراسیون فوتبال تضمین دهد که جو ورزشگاه‌ دیگر شبیه به فصل قبل نمی‌شود و جنجال‌هایی که فصل قبل در کنار فوتبال ایران بود، دیگر تکرار نشود تا مشکلات امنیتی در لیگ برتر و بازی‌های برگزار شده به وجود نیاید.

 

در این بین، روزهای اخیر برخی اعضای هیات رییسه فدارسیون فوتبال هم پیشنهاد کرده اند که تیم هایی که ورزشگاه آنها به لیگ برتر نرسد، مسابقات شان در شهرهای دیگر برگزار و موضوع میزبانی و تماشاگر آنها لغو شد، پیشنهادی که می تواند دامن دو نماینده استان بوشهر در لیگ برتر را هم بگیرد.

 

ورشگاه 15 هزار نفری شهید مهدوی بوشهر

 

در همین زمینه، مدیرکل ورزش و جوانان استان در خصوص آماده سازی ورزشگاه های بوشهر و جم برای میزبانی در لیگ برتر گفت: تمام تلاشها بر این است این دو ورزشگاه هر چه زودتر برای بازی های نمایندگان استان در لیگ برتر آماده شوند و تمام موارد خواسته شده از سوی سازمان لیگ برای تغییر و تجهیز ورزشگاه ها یا انجام شده یا در حال انجام توسط پیمانکاران است.

 

احمد بهروزیان فرد افزود: هرچند خود باشگاه ها در برابر محل برگزاری مسابقاتشان مسئول هستند اما دستگاه ورزش علی رغم محدودیت های اعتباری و بعضا قانونی از تمام ظرفیت های قانونی موجود استفاده کرده تا مشکل باشگاه شاهین شهرداری را که نداشتن ورزشگاه برای برگزاری مسابقاتش بود؛ حل کند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر تمام پیمانکارانی که گوشه ای از کار را گرفته اند مشغول کار هستند. رختکن ها آماده و سقف کاذب آن در حال نصب است، تمامی کابل کشی ها و جانمایی تجهیزات جانبی ورزشگاه در حال اتمام است. صندلی ها در حال شماره گذاری است و گیت های الکترونیک نیز بنا به وعده ی پیمانکار تا قبل از پایان مردادماه نصب می شود.

 

بهروزیان فرد با اشاره به اهمیت موضوع میزبانی هر تیم استان در شهر خود و تاکید استاندار بر این مهم گفت: برای مجموعه مدیریتی استان ایجاد نشاط اجتماعی که بازی های لیگ برتر به فضای عمومی استان تزریق می کنند حائز اهمیت است و به احترام خواسته و علاقه ی مردم و فوتبال دوستان تمرکز خود را برای آماده سازی ورزشگاه ها گذاشته ایم و انتظار داریم فضای عمومی نیز به دور از حواشی و شایعات در کنارمان باشند تا این مهم قبل از شروع بازی های لیگ انجام شود.

 

ورزشگاه تختی شهرک توحید جم

 

وی در خصوص موضع دستگاه ورزش و جوانان استان در قبال شایعات مطرح شده درباره انتقال و واگذاری تیم پارس جنوبی جم که اخیرا مطرح شده، گفت: این موضوع از اساس مطرح نبوده که نیاز به موضع گیری داشته باشد. آنچه مسلم است تیم پارس جنوبی جم یکی از نمایندگان استان در لیگ برتر فوتبال است و با برنامه ریزی هایی که در آن مجموعه شده و پیگیری های مستمر فرماندار جم و مجموعه نفت و گازو سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، این تیم از جم به جای دیگری نخواهد رفت و در پی حضوری مقتدرانه در جدول لیگ است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان درباره مشکلات مالی این باشگاه نیز بیان کرد: در حال حاضر جز اندک تیمها، سایر باشگاه های حاضر در لیگ برتر با مشکلات مالی مواجهند. ضمن اینکه تا پایان نیم فصل نمی توان درباره تعهدات و بدهی های مالی یک باشگاه در قبال قراردادهایشان از پیش اظهار نظر کرد. باشگاه پارس جنوبی نیز راهکار های مناسب و مطمئنی برای تامین مالی خود اندیشیده و امیدواریم با حمایتهای وزارت نفت از تیم خودشان مشکل دیگری نداشته باشد.

 

وی درباره ورزشگاه تختی جم نیز اذعان داشت: وضعیت ورزشگاه را از خود باشگاه پیگیری هستم، آنچه رصد کرده ایم و گزارش ها نیز، روند مطلوب آماده سازی این ورزشگاه را تایید می کنند. بنا به گزارش مدیرعامل این باشگاه، چمن ورزشگاه ترمیم شده، گیت های الکترونیک سفارش داده شده و به محض ارسال توسط پیمانکار نصب می شود، دوربین های مداربسته در ورزشگاه تختی جم نصب  شده اند،  صندلی ها سفارش داده شده و به زودی نصب و شماره گذاری می شود. رختکن ها نیز تجهیز شده اند. این ورزشگاه نیز تا پیش از شروع بازی های لیگ کاملا تجهیز و آماده ی میزبانی است.

 

بهروزیان فرد در پایان خواستار ایجاد فضایی آرام و به دور از حواشی و شایعات پیرامون دو تیم لیگ برتری استان شد و گفت: سرمایه اصلی این تیم ها، هواداران پرشوری است که در گرما و سرما برای موفقیت تیمشان هر آنچه دارند به کار می گیرند. ما نیز وظیفه خود می دانیم در کنار این هواداران باشیم و به حضور موثر و مقتدر دو تیم پارس جنوبی جم و شاهین شهرداری بوشهر در لیگ برتر کمک کنیم و استاندار بوشهر، فرمانداران دو شهرستان و مجموعه مدیریتی استان به جد پیگیر این موضوعات هستند تا بهترین میزبانان لیگ برتر باشیم و تیم های استان در جایگاه مطلوبی در لیگ قرار بگیرند.

 

 

 

 

خلیج فارس

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/115813