کد خبر: 115680 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 07 مرداد 1398 - 07:35
اصلاح فهرست کالاهای ممنوعه؛
رونق افزایی بنادر استان بوشهر نیازمند اصلاح برخی مصوبات است

اتحادخبر:  سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: لغو استثنائات مصوبه تخفیف ۲۰ درصد سود بازرگانی اولین و مهمترین گام برای رونق افزایی بنادر استان بوشهر است.

اتحادخبر:  سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: لغو استثنائات مصوبه تخفیف ۲۰ درصد سود بازرگانی اولین و مهمترین گام برای رونق افزایی بنادر استان بوشهر است.

رونق افزایی بنادر استان بوشهر نیازمند اصلاح برخی مصوبات است  قاسم قائدی در بازدید از گمرک بندر بوشهر اظهار داشت: با توجه به اینکه اشتغال و امرار معاش بخش عظیمی از شهروندان استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بازرگانی خارجی و تجارت دریایی وابسته است، رونق یا رکود این فعالیت‌ها علاوه بر تأثیرات اقتصادی، واکنش‌های اجتماعی زیادی در پی دارد.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر با اشاره به تحریم‌های ظالمانه خارجی، بیان کرد: رونق افزایی فعالیت‌های بندری و گمرکی در بنادر بزرگ و کوچک استان مستلزم حمایت‌های متولیان و قانون گذاران ملی است.

 

وی افزود: در چند روز اخیر و با پیگیری‌های مجدانه جناب آقای استاندار و با مساعدت رئیس کل گمرک ایران مشکل ترانزیت داخلی بین مناطق ویژه بوشهر ۱ و ۲ و بهره مندی منطقه ویژه بوشهر از تخفیف ۲۰ درصد سود بازرگانی که به صورت یک مطالبه چندین ساله در آمده بود، بر طرف شد.

 

اصلاح فهرست کالاهای ممنوعه

 

قائدی گفت: یکی از مواردی که باعث کاهش تمایل تجار برای ورود کالاهای خود از بنادر استان شده، تصویب و ابلاغ استثنائات متعدد برای مصوبه تخفیف ۲۰ درصد سود بازرگانی بنادر پنجگانه استان است.

 

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر ادامه داد: انتظار می‌رود با اصلاح فهرست کالاهای ممنوعه و همچنین شمول این مشوق برای کالاهای وارداتی از کشور امارات متحده عربی شاهد رونق روزافزون بنادر استان باشیم.

 

وی افزود: بخش قابل ملاحظه‌ای از فعالیت‌های دریاروی بازرگانان و ملوانان استان مربوط به شناورهای سنتی زیر ۵۰۰ تن است. وزارت صنعت، معدن و تجارت باید هر چه سریع‌تر سامانه کالای همراه ملوان را برای تعیین تکلیف ورود ۱۰۰ قلم کالای مشمول راه اندازی کند.

 

گسترش گردشگری دریایی

 

قائدی در ادامه کشتی باری- مسافری گرندفری را یک ظرفیت مناسب برای توسعه زیرساخت‌های حمل کالاها به ویژه کانتینرهای یخچالی و گسترش گردشگری دریایی دانست و گفت: با توجه به توسعه تعاملات اقتصادی و تجاری استان بوشهر با کشور قطر، تلاش‌های فراوانی برای برقراری خط مستقیم کشتیرانی بوشهر – دوحه انجام شد.

 

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر ادامه داد: نتیجه این پیگیری‌ها منجر به اعلام آمادگی شرکت مکین دریا برای اختصاص کشتی گرندفری برای این منظور شد.

 

وی اظهار داشت: این کشتی در حال حاضر در بندر بوشهر پهلو گرفته و به زودی اولین سفر خود را به سمت کشور قطر انجام خواهد داد. اما موضوع مهم برای تداوم فعالیت این کشتی نرخ سوخت آن است. اگر سوخت این شناور با قیمت بانکرینگ محاسبه شود، فعالیت کشتی از حیز انتفاع می‌افتد.

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/115680