کد خبر: 115514 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 03 مرداد 1398 - 08:34
مدیرکل فنی و حرفه‌ای بوشهر:
رفع بیکاری در استان بوشهر نیازمند توسعه مهارت‌آموزی جوانان است

اتحادخبر:  مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: رفع بیکاری در استان بوشهر نیازمند توسعه مهارت‌آموزی جوانان است. عبدالمجید دراهکی در نشست با نماینده دشتستان در مجلس با تشریح ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان دشتستان گفت: تنها راه برون رفت از معضل بیکاری در سطح استان بوشهر فراگیری آموزش‌های مهارتی توسط جوانان...

اتحادخبر:  مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: رفع بیکاری در استان بوشهر نیازمند توسعه مهارت‌آموزی جوانان است.

رفع بیکاری در استان بوشهر نیازمند توسعه مهارت‌آموزی جوانان است

 عبدالمجید دراهکی در نشست با نماینده دشتستان در مجلس با تشریح ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان دشتستان گفت: تنها راه برون رفت از معضل بیکاری در سطح استان بوشهر فراگیری آموزش‌های مهارتی توسط جوانان استان است.

 

وی با بیان اینکه دوره‌های مهارت آموزی برای جوانان جویای کار فاقد مهارت بر اساس نیاز بازار کار انجام می‌شود، اظهار داشت: در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی در کنار بخش دولتی در شهرستان دشتستان ۳۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در راستای تربیت نیروی ماهر فعالیت ویژه ای در شهرستان دارند.

 

وی با تاکید بر اینکه فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای یکی از توصیه‌هایی است که برای اشتغال جوانان و افراد جویای کار انجام می‌شود، افزود: حرفه‌های مختلف مهارتی برحسب نیاز بازار کار انجام می‌شود که از جمله می‌توان به زمینه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر اشاره کرد.

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر بر حمایت از آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در حوزه مهارت آموزی توسط نمایندگان مجلس تاکید کرد و اظهار کرد: سرمایه انسانی به عنوان یکی از مهمترین نوع دارایی‌ها و منبع خلاقیت می‌تواند در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تربیت شود و به عنوان نیروی کار ماهر، آموزش دیده و متخصص وارد بازار کار شود که این مسئله برای توسعه اقتصادی کشور مفید است.

 

رونق اشتغال و کارآفرینی

 

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: باید کارآفرینی با دیدگاه توسعه مشاغل مورد نیاز شهرستان دشتستان با تربیت نیروی ماهر توسعه یابد.

 

محمد باقر سعادت با تاکید بر اینکه با تربیت نیروی ماهر مشاغل پشت میز نشینی باید کمتر شود و به سمت کارآفرینی پیش برویم، اظهار داشت: تنها با ترویج فرهنگ مهارت آموزی وبه اشتغال پایدار در سطح استان بوشهر دست پیدا خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به اینکه مهارت آموزی نقش مهمی در رونق اشتغال و کارآفرینی دارد و در دستیابی به توسعه پایدار اثرگذار است، افزود: باید کوشید تا با ایجاد تناسب میان نظام آموزشی و نیاز بازار کار، جامعه را در مسیر رسیدن به اهداف کلان و توسعه‌ای هدایت کرد.

 

سعادت با تاکید بر اینکه آموزش‌های مهارتی بر اساس ظرفیت‌های کرانه‌ای استان در حوزه آبزی پروری، صنایع دریایی، گردشگری دریایی و بوم گردی ترویج شود، اظهار کرد: با مهارت آموزی می‌توان به ارتقای سطح اقتصادی خانواده‌ها، ایجاد روحیه خودباوری و گسترش آموزش‌های مهارتی و تخصصی کمک کرد.

 

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بر توسعه آموزش‌ها در حوزه تولید و بسته بندی خرما در شهرستان دشتستان تاکید کرد و گفت: کاهش شغل‌های کاذب و ناپایدار، کاهش آسیب‌های اجتماعی و دسترسی مناسب به خدمات اجتماعی از جمله دستاوردهای مهارت ورزی در سطح جامعه است.

 

در پایان این نشست نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از زحمات مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی در استان بوشهر با اهدا لوح سپاسی تقدیر کرد.

 

 

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/115514