کد خبر: 114044 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 02 تير 1398 - 13:19
استاندار بوشهر :
پیش بینی استقبال 50 هزار نفری مردم استان بوشهر در اربعین 98

اتحاد خبر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به حذف هزینه صدور روادید در زمان اربعین حسینی، پیش بینی می شود امسال بیش از 50 هزار نفر از استان بوشهر جهت شرکت در پیاده روی اربعین به عراق سفر کنند.به گزارش خبرنگار اتحاد خبر،عبدالکریم گراوند در نشست هماهنگی ستاد اربعین افزود: سال گذشته با ثابت نگه داشتن هزینه صدور روادید استقبال مردم...

اتحاد خبر - ثریا شیری: عبدالکریم گراوند در نشست هماهنگی ستاد اربعین افزود: سال گذشته با ثابت نگه داشتن هزینه صدور روادید استقبال مردم استان بوشهر از 17 هزار نفر به 37 هزار نفر رسید و امسال با توجه به رایگان بودن صدور روادید پیش بینی می شود بیش از 50 هزار نفر از استان در پیاده روی اربعین شرکت کنند.

 

نتیجه تصویری برای استاندار بوشهر

 


به گزارش خبرنگار اتحاد خبر،وی با بیان اینکه موج جمعیت اربعین مربوط به کل کشور است، اظهار کرد: پیاه روی اربعین در شرایط جنگ اقتصادی فعلی و رفتارهای سران آمریکایی، یک مانور قدرت بزرگ است و هر چه کشور ایران در این مانور بسترسازی بیشتری برای زائرین انجام دهد و امکانات بیشتری را پیش بینی کند استقبال بیشتری خواهد شد.

گراوند با تاکید بر آماده سازی ترابری ادامه داد: بررسی امکانات و ظرفیت های ترابری  برای کنترل و برنامه ریزی حجم جمعیتی بالایی که امسال در مراسم اربعین شرکت می کنند ضرورت دارد.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت ها برای ارتباط اداره کل اوقاف و امور خیریه با موکب ها گفت: در زمان اعزام این هماهنگی و ارتباط باید بیشتر شود.

گراوند بیان کرد: با توجه به مفقود شدن پاسپورت برخی از زائرین غیر ایرانی که بیشتر از کشور پاکستان هستند به عنوان یک پیشنهاد از سوی استان بوشهر به وزارت خارجه ارائه شود که برای حل این موضوع راهکاری اندیشیده شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر جدیت در اقدامات امنیتی افزود: باید از تحرکات غیرقانونی جلوگیری شود و هم هیچ فردی نتواند به صورت غیرقانونی و جعلی وارد کشور عراق شود.

گراوند با اشاره به محل موقت کنسولگری عراق گفت: مسائل امنیتی بسیار مهم است و مکانی که برای این کنسولگری در نظر گرفته می شود نباید در حاشیه شهر باشد.

وی با بیان اینکه آموزش در تمام دنیا کم هزینه است ادامه داد: مواکب باید در بحث آموزش در حوزه های بهداشتی، عقیدتی و امنیتی برنامه ریزی شوند تا در این حوزه ها آسیب پذیر نباشیم و بتوانیم از حوادث پیشگیری کنیم.

گراوند تصریح کرد: باید در حوزه های زیرساختی هزینه کنیم و امکانات ماندگاری داشته باشیم به همین جهت ضرور دارد یک نماینده از حوزه دفتر فنی با همکاری سپاه از مرز بازدید و همه موارد را بررسی کنند.

استاندار بوشهر با تاکید بر پیش بینی امکانات برای زائرین گفت: این موضوع باید از هم اکنون مورد بررسی قرار بگیرد که در بحث امکانات پشتیبانی و غذا با کم ترین قیمت بتوانیم به زائران خدمت ارائه دهیم.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/114044