کد خبر: 11265 ، سرويس: استان هرمزگان
تاريخ انتشار: 19 فروردين 1392 - 20:15
انجام بیش از 4میلیون 400هزار سفر دریایی ایمن و بدون حادثه در استان هرمزگان

دبير شوراي حمل و نقل دريايي استان هرمزگان گفت: تجميع اقدامات و تلاشها ي صورت گرفته در حوزه دريا يي و بندري بيش از 4 ميليون و چهار صد هزار سفر دريايي ایمن و بدون حادثه را در بر داشت.

محمد علي سعيدي پور عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تشريح فعاليتهاي شوراي حمل و نقل دريايي استان گفت: افزايش ظرفيت بنادر مسافري ، الحاق شناورهاي استاندارد ، لايروبي آبراهها و همچنين افزايش ايمني در بنادر مسافري از جمله برنامه هایی است كه در دستور كار شوراي حمل و نقل مسافري استان قرارگرفته بود.

وي به اقداماتی كه در راستاي اشاعه فرهنگ دريا نوردي در ايام نوروز انجام شده اشاره كرد و اظهار داشت: تهيه بروشور ايمني، نمايش فيلم های آموزشي  قبل از حركت شناورها، برگزاري كلاسهاي آموزشي براي فرماندهان شناور و خدمه، راه اندازي تلفن پا سخگو به صورت شبانه روزی، ايجاد سامانه پيام كوتاه هواشناسي دريايي، ايجاد غرفه اطلاع رساني در مبادي ورودي شهر بندر عباس، پخش زير نويس و ميان برنامه هاي تلوزيوني و نيز حضور اعضاي شورا در برنامه هاي مختلف راديويي و تلوزيوني در اين ايام از جمله اقداماتي بود كه تجميع آن نوروز بدون حادثه اي را در سفرهای دریایی استان هرمزگان رقم زد.

به گفته سعيدي پور انجام چهار ميليون و 400 هزار سفر دريايي در بنادر و جزاير استان به وسيله 100 فروند شناور مسافري با بهره گيري از 12 فروند شناور فعال در زمینه جستجو و نجات انجام گرفته است.

وي در ادامه با اعلام اينكه دراجراي طرح ويژه  نوروز 92هيچ گونه حادثه اي گزارش نشده است، تلاشها و مشاركت صورت گرفته در ستاد تسهيلات نوروزي استان و درشوراي حمل و نقل دريايي را در تحقق اين امر و تجربه سفرهاي دريايي خاطره انگيز و ماندگار براي هموطنان مهم ارزيابي كرد.

سعیدی پور نتيجه حاصله را نتیجه یک کار تیمی گسترده و همدلی کلیه دست اندرکاران و فعالان عرصه دریایی و نیز درایت و مدیریت صحیح مسئولان سازمان بنادر و اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان دانست./ص

 

مهر

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/11265