کد خبر: 110869 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 24 فروردين 1398 - 07:56
با حضور استاندار بوشهر:
افتتاح اقامتگاه بومگردی عشایری ایل قشقایی در بخش بوشکان

اتحادخبر: استاندار بوشهر در آیین افتتاح اقامتگاه بومگردی عشایری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: یکی از ظرفیت های خوبی که در کشور و استان ما مورد غفلت واقع شده بخش گردشگری است که با برنامه ریزی و کمک به افراد خلاق می توانیم نتایج خوبی را در این حوزه شاهد باشیم.عبدالکریم گراوند ادامه داد: توسعه اقامتگاه های بومگردی کار بسیار ارزشمندی...

اتحادخبر: استاندار بوشهر در آیین افتتاح اقامتگاه بومگردی عشایری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: یکی از ظرفیت های خوبی که در کشور و استان ما مورد غفلت واقع شده بخش گردشگری است که با برنامه ریزی و کمک به افراد خلاق می توانیم نتایج خوبی را در این حوزه شاهد باشیم.

بوم‌گردی

عبدالکریم گراوند ادامه داد: توسعه اقامتگاه های بومگردی کار بسیار ارزشمندی است زیرا با هزینه پایین و بازگشت سرمایه در زمان کم زمینه اشتغال جوانان روستا را فراهم می کند.

وی همچنین با انتقاد از پیچیدگی های نظام اداری تشریح کرد: امروز جوانان ایده پرداز و فعال ما در بخش خصوصی با قرارگیری در پیچ و خم های سیستم اداری کشور مایوس می شوند و بعضا در اواسط مسیر بی خیال ایده خود می شوند که این موضوع سبب عدم رونق تولید خواهد شد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: بر اساس شعار امسال و بیانات مقام معظم رهبری، در سال جاری تمام دستگاه های اجرایی مکلف و موظف هستند در هر جایی که زمینه تولید فراهم است در کمترین زمان ممکن ایده ها و خلاقیت های این جوانان را در دستور کار خود قرار دهند.

در تسریع روند اداری و به ثمر نشستن طرح های گردشگری تلاش خواهیم کرد

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ضمن معرفی ظرفیت های استان در بخش گردشگری اظهار داشت: استان بوشهر یک استان مستعد و دارای ظرفیت های بالای گردشگری است و ما امسال برنامه ریزی هایی به منظور چند برابر شدن اقامتگاه های بومگردی استان در دستور کار قرار داده ایم.

ارغوان مهدی زاده خاطرنشان کرد: در بخش اقامتگاه های بومگردی عشایری هم اکنون در سه نقطه بخش بوشکان در حال فعالیت هستیم که همه آنها رونق خوبی داشته اند و کماکان این ظرفیت برای این منطقه وجود دارد.

وی تصریح کرد: ما برای تحقق شعار سال تمام تلاش خود را می کنیم و امیدواریم که بتوانیم در رونق تولید و اشتغال جوانان تاثیر مثبتی داشته باشیم.

سرپرست میراث فرهنگی استان بوشهر عنوان کرد: در راستای توسعه استان پذیرای طرح های گردشگری هستیم و در تسریع روند اداری و به ثمر نشستن طرح های گردشگری تلاش خواهیم کرد. 

گفتنی است بخش بوشکان در جنوب شرقی شهرستان دشتستان واقع در استان بوشهر قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

 ایسنا

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/110869