کد خبر: 106504 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 آذر 1397 - 12:19
رئیس کانون بسیج مهندسین عمران و معماری شهرستان دشتستان:
اعتماد سپاه به نیروهای جوان و متخصص همواره باعث افتخار آفرینی در تمامی زمینه ها شده است

اتحاد خبر: رئیس کانون بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه جوادالائمه (ع) شهرستان دشتستان از ارائه و چاپ مقاله کارگروه محیط زیست این کانون در "کنگره بین المللی علوم و دانش سیدنی – استرالیا " خبر داد. به گزارش «اتحاد خبر»؛ کارگروه محیط زیست این کانون با 22 عضو بصورت رسمی کار خود را از ابتدای سال آغاز نموده است، با انجام پژوهشهای در زمینه محیط زیست و ارائه ...

اتحاد خبر: مهندس بهزاد احمدی فرد، رئیس کانون بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه جوادالائمه (ع) شهرستان دشتستان از ارائه و چاپ مقاله کارگروه محیط زیست این کانون در "کنگره بین المللی علوم و دانش سیدنی – استرالیا " خبر داد.




کارگروه محیط زیست این کانون با 22 عضو به صورت رسمی کار خود را از ابتدای سال آغاز نموده است، با انجام پژوهشهای در زمینه محیط زیست و ارائه نتایج پژوهش در قالب مقالهای با عنوان " کاهش آلایندگی به وسیله بازیابی گازهای ارسالی به فلر " در تاریخ 29 مرداد در شهر سیدنی کشور استرالیا شده است.

این مقاله توسط مهندس امیر انصاری مجرد (کارشناس ارشد مهندسی شیمی)، مسئول کارگروه محیط زیست این کانون جمع بندی و ارائه گردید. در این مقاله که در زمینه کاهش آلایندگیهای حاصل از مشعلهای منطقه ویژه پارس جنوبی صورت پذیرفته است. سالانه بر اثر سوختن مواد بی مصرف و سمی در مشعل پالایشگاه و مقداری گازهای با ارزش و قابل استفاده، 250 نوع مواد سمی وارد هوا می شود. در این مقاله که بر پایه دیدگاه اکسرژی، بهینه سازی هزینه ها و استفاده بیشتر از منابع گاز طبیعی شده است. راهکار پیشنهادی در این مقاله احداث واحد جی تی ال (گاز به مایع) می باشد که گاز ارسالی به فلر قبل از سوختن مجدداً در این واحد مورد پالایش قرار میگیرد و در یک فرایند سه مرحلهای تجزیه و هیدروکربن های مورد استفاده جداسازی میشود. این راهکار با بازگشت سرمایه 4 سال و پنج ماه و نرخ سود سالانه این واحد 7 میلیون و 545 هزار دلار می باشد.

در 25 آذر ماه به مناسبت هفته پژوهش در مراسم گرامیداشت روز پژوهش در حضور اعضاء کانون بسیج مهندسین عمران و معماری و جناب سرهنگ غلامپور فرمانده محترم سپاه جوادالائمه (ع) شهرستان دشتستان از این پژوهشگر جوان تقدیر بعمل آمد.

در پایان از تمامی متخصصین و نخبگان دعوت به عمل می آید به این کانون مراجعه و فرصت رشد و شکوفایی استعدادهای خود را فراهم نمایند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/106504