کد خبر: 10468 ، سرويس: سیاست
تاريخ انتشار: 18 اسفند 1391 - 16:00
خبر عجیب تماس ناکام جرج بوش با هاشمی رفسنجانی/ تقاضای آیت الله جنتی از هاشمی برای شورای نگهبان

رادیو آمریکا خبر عجیبی نقل کرد. کاخ سفید رسماً اعلان نمود که جرج بوش یک ماه پیش تلاش کرده با من تلفنی صحبت کند که موفق نشده. معلوم شده طرف شخص دیگری است و او را دست انداخته‌اند.

به گزارش اتحاد جنوب به نقل از نامه، آیت الله هاشمی رفسنجانی در بیان خاطراتش از 18 اسفند 1361 اورده است،

تقاضای جنتی از هاشمی برای شورای نگهبان / تاثر شدید هاشمی از دیدن مستند شرایط اسراء

تا ساعت‌ نه‌ ونیم‌ در خانه‌ ماندم‌ نوشتن‌ خاطرات‌ عقب‌ مانده‌ وقت‌ را گرفت‌. سپس‌ به‌ مجلس‌رفتم‌. مخالفان‌ و موافقان‌ بودجه‌ صحبت‌ می‌کردند. ساعت‌ آخر جلسه‌ را اداره‌ کردم‌. ظهر هم‌ چند ملاقات‌ داشتم‌. عصر هیئت‌ رئیسه‌ جلسه‌ داشت‌. اعضای‌ سازمان‌ تبلیغات‌ اسلامی‌ آمدند. گزارش‌ کارهای شان‌ را دادند. من‌ هم‌ در اهمیت‌ این‌ گونه‌ تبلیغات‌ غیر دولتی‌ صحبت‌ کردم. قبل‌ از این ‌ملاقات‌ آقای‌ [احمد]جنتی‌ از لزوم‌ تماس‌ بیشتر ما با شورای‌ نگهبان‌ گفتند.

بعداز جلسه‌ آقایان‌ عبائی‌ و جعفری‌ و واعظی‌ و موسوی‌ تبریزی‌ آمدند و وضع‌ دفتر تبلیغات‌[اسلامی‌] قم‌ را گفتند چاره‌جوئی‌ برای‌ اختلاف‌ جامعه‌ مدرسین‌ [حوزه‌ علمیه‌] قم‌ با بعضی‌ از طلاب‌نمودند. درباره‌ چگونگی‌ عکس‌العمل‌ در برابر اظهارات‌ آقای‌ آذری‌ قمی‌ بحث‌ شد. آقای‌[محمد]امامی‌ کاشانی‌ آمد و راجع‌ به‌ دیوان‌ عدالت‌ اداری‌، گرفتن‌ زمین‌ از مجلس‌ برای‌ مدرسه ‌شهید مطهری‌ و نماز جمعه‌ و منزل ‌شان‌ در کنار مجلس‌ صحبت‌ کردیم‌.

شب‌ فیلم‌ ارائه‌ شده‌ از تلویزیون‌ بغداد درباره‌ عملیات‌ والفجر و اسرای‌ ایرانی‌ در دست‌ عراق‌ که‌ نوار کاست‌ ویدئویی‌ آن‌ را آورده‌اند، دیدم‌. خیلی‌ متأثر شدم‌؛ صحنه‌های‌ بسیار بدی‌ بود. دیر وقت‌ با ناراحتی‌ خوابیدم‌.خبرهای‌ رسیده‌ از کنفرانس‌ غیر متعهدها نشان‌ می‌دهد که‌ جو کنفرانس‌ علیه‌ ما است‌: عراق‌ راصلح‌ دوست‌ و ما را جنگ ‌طلب‌ معرفی‌ می‌کنند. جناح‌ روسی‌ و جناح‌ آمریکائی‌ کنفرانس‌ در این‌خصوص‌ یک‌ موضع‌ دارند.

خبر عجیب تماس ناکام جرج بوش با هاشمی/ خطبه هاشمی درباره مهدویت و انتظار
آیت الله در بیان خاطراتش از 18 اسفند 1368 نیز می گوید؛

رادیو آمریکا خبر عجیبی نقل کرد. کاخ سفید رسماً اعلان نمود که جرج بوش یک ماه پیش تلاش کرده با من تلفنی صحبت کند که موفق نشده. معلوم شده طرف شخص دیگری است و او را دست انداخته‌اند. با اینکه من اصلاً خبر ندارم، در این مدت هم چیزی نگفته‌اند. با آیت‌الله خامنه‌ای مشورت کردم؛ قرار شد در نماز جمعه مطرح کنم.

برای اقامه جمعه به دانشگاه تهران رفتم. خطبه‌ای درباره مسأله مهدویت، انتظار و ظهور حضرت مهدی(عج) و خطبه‌ای درباره مسایل بین‌المللی، از جمله طرح جدید دبیرکل سازمان ملل برای قطعنامه 598 ، شرایط منطقه خاورمیانه و مسأله تلاش آمریکا برای ارتباط با ایران  ایراد کردم ./س

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/10468