کد خبر: 104286 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 07 آبان 1397 - 11:54
مدیر جهاد کشاورزی دشتستان:
دوره‌های آموزشی متنوع برای کشاورزان دشتستان برگزار می‌شود

اتحاد خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: دوره‌های آموزشی متنوع برای کشاورزان دشتستان برگزار می‌شود.

اتحاد خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: دوره‌های آموزشی متنوع برای کشاورزان دشتستان برگزار می‌شود.

دوره‌های آموزشی متنوع برای کشاورزان دشتستان برگزار می‌شود

به گزارش مهر؛ منصور نوذری اظهار داشت: توسعه بخش کشاورزی نیازمند آشنایی کشاورزان با سبک‌ها و شیوه‌های نوین کشاورزی است و آموزش نقش بسیار مهمی در این زمینه خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: در همین راستا با برنامه‌ریزی صورت گرفته کارگاه‌های متنوع آموزشی برای کشاورزان استان در نقاط مختلف شهرستان دشتستان برگزار می‌شود که شاهد استقبال خوبی از این کارگاه‌های آموزشی هستیم.

 

نوذری با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی اجرای طرح کاداستر با حضور کشاورزان اضافه کرد: در این کارگاه آموزشی شرکت کنندگان با چگونگی اجرای طرح کاداستر در زمین های کشاورزی و نحوه همکاری با مجری طرح آشنا شدند.

 

وی ادامه داد: حدنگار (کاداستر) فهرست مرتب شده اطلاعات مربوط به قطعات زمین است که مشخصه‌های زمین مانند اندازه، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی و یا حقوقی به نقشه بزرگ مقیاس اضافه شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان بیان کرد: همچنین در راستای مصرف بهینه آب در کشت گندم، کارگاه آموزشی مصرف آب در گندم با حضور ۲۷ نفر از کشاورزان در شهرستان دشتستان برگزار شد.

 

نوذری گفت: در این کارگاه آموزشی کشاورزان با نحوه صحیح آبیاری در مزارع، شیوه های نوین آبیاری در مزارع گندم و مراحل حساس رشد گندم به آبیاری آشنا شدند.

 

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی کلزا در شهرستان دشتستان، خاطرنشان کرد: در این کارگاه آموزشی کشاورزان با نحوه صحیح کشت کلزا، مبارزه با علف‌های هرز، نیاز آبی کلزا و تسهیلات دولت برای کشت کلزا آشنا شدند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان گفت: با توجه به طرح تولید دانه‌های روغنی و خشکسالی های پی در پی، کلزا تنها دانه روغنی است که در فصل پاییز کشت و از نزولات جوی استفاده می‌کند، مضاف بر اینکه مکمل خوبی در تناوب برای تولید و پایداری گندم است.

 

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه در تامین دانه‌های روغنی محدودیت های زیادی داریم، به منظور ترویج کشت دانه های روغنی کارگاه آموزشی کلزا با حضور ۲۵ نفر از کشاورزان در شهرستان دشتستان برگزار شد./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/104286