کد خبر: 10234 ، سرويس: حرف‌های شما
تاريخ انتشار: 07 اسفند 1391 - 15:56
آقای استاندار! بی عدالتی را کجا باید فریاد کرد؟/ غلامحسین عیالبار

ـ منبع درآمد مردم روستای دشتی، نخلداری است و از این راه امرار معاش خود را می گذرانند؛ چند سالی است در آب دهی به نخیلات دچار مشکل می باشند و نیز فریاد آن ها به گوش شنوایی نمی رسد.

 

چند مورد از مشکلات و دغدغه های مردم ولایتمدار روستای دشتی از توابع بخش آب پخش را با استاندار محترم در میان گذاشته، باشد که برای چاره اندیشی آن را مورد توجه، رسیدگی و دادرسی خود قرار دهند.

ـ منبع درآمد مردم روستای دشتی، نخلداری است و از این راه امرار معاش خود را می گذرانند؛ چند سالی است در آب دهی به نخیلات دچار مشکل می باشند و نیز فریاد آن ها به گوش شنوایی نمی رسد.

باغداران از شرکت بهره برداری آبیاری و زهکشی استان بوشهر واقع در بخش آب پخش بخاطر بی تدبیری و عدم مدیریت شایسته در توزیع عادلانه در آب به نخیلات و انجام تبعیض آشکار بین نخیلات این روستا با نخیلات روستاهای بالا دستی آب گلایه مند هستند.

با این اوصاف، مدیرعامل محترم آبیاری و زهکشی استان بوشهر در دو سال متوالی، هر سال فقط یکبار آب به نخیلات این روستا داده است و آن هم زمانی بوده که آب دهی هیچ اثر مفید و سود و منفعتی برای محصول دهی نخیلات نداشته است؛ یعنی در سال 1390 به بهانه آسفالت کانال اصلی آب و عدم وجود تدبیری شایسته و راهکاری مناسب آب به نخیلات نرسانید و درختان خرمای روستای دشتی شکوفه نداده و فاقد ثمر بودند و باغداران به واسطه عملکرد مدیریتی این مدیر محترم، متضرر شدند و در سال 1391 هم تاکنون بیش از یکبار آب به نخیلات روستا نداده است و این اقدام شرکت در حالی است که به روستاهای بالا دستی بیش از سه بار آب داده است.

اکنون نیز مدیر محترم شرکت بهره برداری آبیاری و زهکشی استان بوشهر، در حالی که آبی به اندازه آب نخل های روستاهای بالا دستی به نخیلات روستای دشتی نداده است، خواستار پرداخت کامل آب بهای نخیلات این روستا بوده و یکی از کارکنان شرکت خود را با اعمال زور به درب منازل باغداران جهت دریافت آب بهاء می فرستند.

نخلداران از حضرتعالی می پرسند، نخلداری که آب به نخیلاتش داده نشده است، بابت چه چیزی حق آبه خود را پرداخت کند و این گونه کارهای ناعادلانه را در دولت اسلامی از دست برخی از مدیران ناعادل که به دولت عدالت آسیب می رسانند، با که می بایست در میان گذارند؛ یا اگر شخص حضرتعالی در این روستا نخل داشتید و آبی هم به نخیلات خود نداده باشید چه می کردید؟!

بنابراین! باغداران روستای دشتی از حضرتعالی استدعا دارند بر این که بر عملکرد تبعیض آمیز شرکت مذکور رسیدگی نموده و ترتیبی اتخاذ فرمایید هر بار شرکت بهره برداری آبیاری و زهکشی استان بوشهر به نخیلات باغداران آب داد، در پایان آب دهی خود از باغدار آب بهای خود را نقدا دریافت نماید؛ باغداران روستای دشتی این که آب بهای نخیلات این روستا با نخیلات روستاهایی که در چند نوبت در سال آب می دهند، یکسان و برابر باشد را بی عدالتی و ظلم آشکار در حق و حقوق خود می دانند، ولاغیر.

ـ روستای دشتی یکی از روستاهای فعال و پرشور و سیدالقُراء استان در برگزاری برنامه و مراسم های مردمی، سیاسی، فرهنگی، هنری، شاد و خاطره انگیز است که توسط جوانان آن در طول سال به مناسبت های مختلف ترتیب داده می شود ولی متاسفانه دهیاری و کانون فرهنگی و هنری مسجد این روستا، فاقد دوربین فیلمبرداری و عکاسی هستند که آن مراسم ها را ضبط و ثبت نمایند. مثلا در همین ایام ا... دهه مبارک فجر سال جاری یادواره شهدای روستا و راهپیمایی یوم ا... 22 بهمن و جشن بزرگ انقلاب باشکوه و تحسین برانگیز برگزار شد که متاسفانه برنامه های روستا به علت در اختیار نداشتن دوربین فیلمبرداری برای انعکاس و پخش آن در شبکه استانی ضبط و ارسال نمی شود.

ـ در فاصله یک کیلومتری روستای دشتی، تاسیسات تقویت فشار گاز قرار دارد، تاسیسات تقویت فشار گاز چه در زمان ساخت آن و چه اکنون که در دوره بهره برداری است به این روستا هیچ نوع خدمت رسانی، کمک، یاری و دستگیری نکرده است؛ آیا مردم و دهیاری این روستا حق دریافت عوارض آلایندگی و .... نداشته و ندارند؟ آیا برای مردم این روستا حق حداقل ساخت پارک، کتابخانه، یک سالن چند منظوره فرهنگی و هنری و ورزشی، ایستگاه آتش نشانی و آسفالت معابر توسط تاسیسات تقویت فشار گاز نداشته اند که بی توجهی صورت می گیرد؟ مردم میزبان خوبی برای تاسیسات وزارت نفت بوده اند ولی تاکنون تاسیسات تقویت فشار گاز روستای دشتی از توابع بخش آب پخش، حق میزبانی اهالی ولایتمدار روستا را پرداخت نکرده است، چرا؟!

ـ  در پایان به نمایندگی از مردم ولایتمدار روستای دشتی از جنابعالی که نماینده سیاسی دولت و خدمتگزار مردم هستید برای دیدار عمومی با مردم روستای دشتی دعوت کنم که به این روستا تشریف بیاورید و بخشی از وقت گرانبهای خود را به اهالی این روستا اختصاص دهید. /ح

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/10234