کد خبر: 10140 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 05 اسفند 1391 - 09:49
جمیری در نشست با مسئولین دانشگاه خلیج فارس بوشهر+تصاویر

به گزارش اتحادجنوب جلسه ای با حضور مسعود میر کاظمی رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا محمدی زاده ریاست دانشگاه خلیج فارس برگزار شد. محمدی زاده در ابتدا این جلسه به معرفی دانشگاه و تاریخچه و امکانات آن پرداخت و ابراز داشت: تعداد 70 رشته ...

ا

به گزارش اتحادجنوب جلسه ای با حضور مسعود میر کاظمی رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا محمدی زاده ریاست دانشگاه خلیج فارس برگزار شد.

 

محمدی زاده در ابتدا این جلسه به معرفی دانشگاه و تاریخچه و امکانات آن پرداخت و ابراز داشت: تعداد 70 رشته در حال حاضر در 8 دانشکده در این دانشگاه در حال تدریس است.

ریاست دانشگاه خلیج فارس تعداد رشته در مقطع کاردانی را 1 رشته، کارشناسی 25 ، کارشناسی ارشد 35 و مقطع دکترا را 9 رشته عنوان کرد.

وی از اضافه شدن تعداد 2 رشته دیگر به مقطع دکترا خبر داد و افزود: با توجه به درخواست های داده شده در آینده نه چندان دور رشته های ریاضی و روان شناسی در مقطع دکترا به این دانشگاه افزوده خواهد شد.

محمدی زاده در ادامه به چشم انداز آینده این دانشگاه اشاره نمود و اظهار داشت: در آینده تعداد دانشکده ها از 8 به 12 دانشکده ارتقا خواهد یافت.

وی همچنین گفت: تعداد رشته ها در مقطع کارشناسی به 40 رشته، کارشناسی ارشد به 60 و در مقطع دکترا به 40 رشته ارتقا خواهد یافت.

وی در ادامه به شاخص های پژوهشی دانشگاه اشاره کرد که از جمله آنها می توان به تعداد مقالات چاپ شده در ISI ، تعداد مقالات چاپ شده در مجلات علمی- پژوهشی معتبر، تعداد مقالات ارائه شده در کنفرانس های داخلی و بین المللی، تعداد کل طرح های مصوب و همچنین تعداد کتاب های فارسی و خارجی موجود در کتابخانه نام برد.

ریاست دانشگاه خلیج فارس همچنین به پروژه های عمرانی در دست احداث اشاره کرد و خاطرنشان کرد: توسعه ساختمان دانشکده مهندسی، ساختمان اداری- آموزشی دانشکده کشاورزی در برازجان، احداث کتابخانه مرکزی دانشگاه که تا به حال 75% پیشرفت فیزیکی داشته است و مواردی دیگر از جمله ساختمان اداری- آموزشی دانشکده معماری، احداث ساختمان مرکزی، پروژه سالن اجتماعات و استخر سرپوشیده و خوابگاه های دانشجویی و مسجد پرداخت.

وی تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه را 190 نفر عنوان کرد و گفت در سال آینده این تعداد افراد به 230 نفر افزایش خواهد یافت.

این جلسه با حضور مسعود میر کاظمی رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا محمدی زاده ریاست دانشگاه خلیج فارس برگزار شد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/10140