کد خبر: 100906 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 27 مرداد 1397 - 11:38
شاخص تخت بیمارستانی در استان بوشهر رشد خوبی داشته است

اتحاد خبر : معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: با اجرای طرح تحول سلامت در چهار سال گذشته شاخص تخت بیمارستانی استان بوشهر رشد بسیار خوبی داشته است.

اتحاد خبر : معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: با اجرای طرح تحول سلامت در چهار سال گذشته شاخص تخت بیمارستانی استان بوشهر رشد بسیار خوبی داشته است.

 

به گزارش ایرنا، دکتر حیدر عزیزنژاد جمعه شب در نشست مجمع خیرین سلامت شهرستان دشتی افزود: در ابتدای طرح تحول سلامت٬ در سال 1393 شمار تخت های بیمارستانی استان بوشهر به ازای هر یکهزار نفر به 8 دهم یک تخت بود اما هم اکنون به 2 تخت در یکهزار نفر رسیده است.


وی اضافه کرد: با تکمیل و بهره برداری بیمارستان های در دست ساخت استان بوشهر در چهار سال آینده این شاخص از 2.2 تخت فراتر خواهد رفت که در قیاس با گذشته پیشرفت خیلی خوبی است.


عزیزنژاد ادامه داد: در زمینه بهبود شاخص های سلامت تنها 20 درصد مؤلفه های سلامت مربوط به حوزه بهداشت و درمان است و 80 درصد مربوط به سایر دستگاه های اجرایی و اداری و تشکل های اجتماعی و فرهنگی است.


وی، خواستار مشارکت بیشتر خیران برای ساخت و توسعه و تجهیز بیمارستان ها و مراکز درمانی و بهداشتی در استان بوشهر شد.


فرماندار دشتی گفت: در حوزه سلامت این شهرستان در چهار سال گذشته در زمینه های بهداشت و درمان اقدامات خوبی صورت گرفته اما کافی نیست.


عبدالله نادری افزود: نگاه دولت به بخش بهداشت درمان جلب مشارکت بیشتر مردم و خیران است و مهمترین هدف از تشکیل مجمع سلامت نیز اجتماعی شدن سلامت و فرهنگ سازی برای مشارکت گسترده آحاد ملت است.


نادری تاکید کرد: سلامت فقط سلامتی جسم نیست بلکه داشتن آرامش روحی و روانی اجتماع یکی از ابعاد مهم حوزه سلامت است.


وی اظهار داشت: بیشترین آمار افسردگی در سطح استان بوشهر مربوط به دشتی است که می طلبد بقیه دستگاه ها، تریبون ها و موسسه ها کمک کنند زیرا باید برای ایجاد نشاط اجتماعی برنامه داشته باشیم.


رئیس بهداشت و درمان شهرستان دشتی به فعالیت های این شبکه در یکسال گذشته اشاره کرد و افزود: در این مدت اتاق اندیشگاه فکر سلامت شهرستان، شورای پیام گذاران سلامت، شورای پیام رسان سلامت، خانه مشارکت مردم در سلامت، تنظیم و تعریف نیم رخ سلامت و تعیین مؤلفه های اجتماعی در شهرستان تشکیل شده است.


دکتر اصغر بحرانی افزود: مهمترین مشکلات حوزه سلامت شهرستان دشتی نبود بازارچه ویژه عرضه آبزیان در شهرهای خورموج و کاکی٬ ازدیاد سگ های ولگرد٬ دفع غیربهداشتی فاضلاب و زباله٬ استفاده بی رویه کشاورزان از کودها و سموم کشاورزی٬ بی نظمی صنوف آلاینده در سطح شهر٬ بهسازی و استاندارد نشدن کشتارگاه دام شهر خورموج٬ وکمبود وسایل و تجهیزات تیم ستاد بحران است.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/100906