کد خبر: 99817 ، سرويس: سیاست
تاريخ انتشار: 01 مرداد 1397 - 10:14
افشاگری نتانیاهو درباره درخواست ترامپ و ترودو
اتحاد خبر: نخست وزیر رژیم صهیونیستی جزئیات توافق مربوط به فراری دادن صدها سوری عضو سازمان کلاه سفیدها را افشا کرد.
اتحاد خبر: نخست وزیر رژیم صهیونیستی جزئیات توافق مربوط به فراری دادن صدها سوری عضو سازمان کلاه سفیدها را افشا کرد.

ایسنا نوشت؛ بنیامین نتانیاهو،‌ نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: چند روز قبل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و جاستین ترودو،‌ نخست وزیر کانادا و افراد دیگر از ما خواستند در زمینه خروج صدها تن از کلاه سفیدها از سوریه به آنها کمک کنیم.

 

افشاگری نتانیاهو درباره درخواست ترامپ و ترودو

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد، این اشخاص زندگی دیگران را نجات داده‌اند و اکنون جان آنها در خطر است به همین دلیل ما انتقال آنها از اراضی اشغالی به سایر کشورها را تایید کردیم.

 

منظور نتانیاهو از در خطر بودن جان این افراد عقب‌نشینی شورشیان سوری از مناطق تحت تصرف خود و ورود ارتش سوریه به این مناطق است چرا که این سازمان در مناطق تحت تسلط شورشیان فعالیت داشتند.

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین گفت، اسرائیل به عملیات خود علیه آنچه "حضور ایران در سوریه" می‌خواند، ادامه می‌دهد.

 

سازمان کلاه سفیدها (سازمان در ظاهر دفاع مدنی سوری) قرار بود سازمانی متعهد به حمایت از جان ساکنان سوریه بوده و از منظر سیاسی نیز بی‌طرف باشند و در درگیری‌های مسلحانه شرکت نکند. اما این سازمان با عملکرد خود و با پشتیبانی مالی برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و حمایت آمریکا علیه نظام سوریه عمل کرده است.

 

وزارت خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرد که این کشور مبلغ ۶.۶ میلیون دلار به سازمان کلاه سفیدها برای کمک به سوری‌ها اختصاص خواهد داد.

 

این وزارت خارجه افزود: آمریکا به شدت از کلاه سفیدها که جان بیش از ۱۰۰ هزار تن را از ابتدای درگیری‌ها در سوریه نجات دادند، حمایت می‌کند.

 

همچنین رسانه‌های عبری زبان از جمله شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک سازمان اسرائیلی با سازمان کلاه سفیدها همکاری داشته و به آنها آموزش داده است./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/99817