کد خبر: 99619 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 31 تير 1397 - 08:30
پیام نماینده دشتستان به مناسبت انتشار هزارمین شماره اتحاد جنوب:
«اتحاد جنوب»؛ یک «برند» در استان بوشهر

اتحاد خبر: نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی در پیامی انتشار هزارمین شماره اتحاد جنوب را تبریک گفت. در این پبی تردید رسیدن به این مهم و هزارمین شماره برای رسانه ای مکتوب در شرایط اقتصادی فعلی و با وجود تنگناهای بسیار، کار چندان آسانی نیست که «اتحاد جنوب» توانسته این مهم را به سرانجام رسانده و امروز به عنوان یک «برند» و نماد در...

اتحاد خبر: نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی در پیامی انتشار هزارمین شماره اتحاد جنوب را تبریک گفت. در این پیام آمده است:



امروزه مطبوعات و رسانه ها به عنوان يكي از ابزارهاي مهم توسعه، نقش به سزايي در شكوفايي فرهنگ جوامع بر عهده دارند و تأثير مهم آنها در گسترش آگاهي عمومي و تبادل افكار و انديشه‌ها بر كسي پوشيده نيست.

رسانه های مکتوب در دنياي كنوني از جمله معيارها و شاخص‌هاي توسعه فرهنگي – اجتماعي به حساب مي‌آيند. امروزه جامعه‌اي را توسعه يافته مي‌دانند كه در كنار شاخص‌هاي اقتصادي و جمعيتي، نظير توليد ناخالص ملي، درآمد سرانه، توليد فولاد، توليد انرژي و برق صنعتي، نرخ اميد به زندگي، نرخ مرگ و مير و نرخ زاد و ولد، ساخت سني و جنسي جمعيت و شاخص‌هاي ديگر، «آموزش و اطلاعات»، يا به عبارتي ديگر، عنصر «اطلاعات» و «ميزان دانايي اجتماعي» در آن برجسته باشد. بدون ترديد در چنين اجتماعي، رسانه و به ويژه «رسانه های مکتوب» به عنوان وسيله‌اي براي توزيع ، انباشت و همچنين توليد داده‌ها و اطلاعات در جهت گسترش، شكوفايي، تعالي و پيشرفت همه جانبه آن، به طور روز افزون نقش حياتي و اساسي دارد و نيز نقش سيستم عصبي آن جامعه را ايفا مي‌كنند.
در اهمیت رسانه‌ها این نکته کفایت می‌کند که در پرتو آگاهی‌دهی آنها، موانع جغرافیایی و تا حدودی سیاسی و فرهنگی از میان برداشته شده و زمین با وسعت زیاد و میلیاردها نفر به وسیله رسانه‌ها با هم مرتبط شده‌اند و بسیار ساده می‌توانند از مناطقی دور دست معلومات و اطلاعات مورد نیاز خود را دست بیاورند.
فرهنگ رسانه‌ای از یک طرف با صنعت تولید فرهنگ نیز مواجه است. رسانه با قدرت نفوذپذیری خود، پوسته نهادهای اجتماعی خاصه خانواده را می‌شکافد و بدون اختیار اعضا، وارد زندگی آنها می‌گردد و اعماق آن نهادها را به تسخیر درمی‌آورد...
حال در این شرایط سخت و حساس، رسانه ای با پشتوانه مردم فهیم دشتستان و با بهره گیری از استعدادهای گروهی حرفه ای، توانسته در راستای عمل به رسالت خود، هزارمین شماره خود را منتشر کرده و به جامعه هدف عرضه کند. بی تردید رسیدن به این مهم و هزارمین شماره برای رسانه ای مکتوب در شرایط اقتصادی فعلی و با وجود تنگناهای بسیار، کار چندان آسانی نیست که «اتحاد جنوب» توانسته این مهم را به سرانجام رسانده و امروز به مرحله ای برسد که به عنوان یک «برند» و نماد در عرصه رسانه های استان شناخته شود.
 امید است این رسانه مردمی در ادامه مسیر خود نیز بتواند با شناخت دقیق چالش ها و مشکلات استان، صدای رسای مردمی باشد که پشتوانه حقیقی و واقعی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و توجه به خواسته و نظرات آنها و انعکاس انتقاداتشان از مهمترین رسالت های تمام رسانه های منطقه ای و کشوری است که خوشبختانه «اتحاد جنوب» به خوبی از پس این نقش خود بر آمده است و بی شک در ادامه مسیر نیز اینچنین خواهد بود.

*نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/99619