کد خبر: 99605 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 27 تير 1397 - 10:25
استاندار بوشهر:
بازگشایی مدارس نیازمند مشارکت همگانی/ طرح روستا مرکزی اجرا می‌شود

اتحاد خبر: استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم همکاری و مشارکت همگانی در زمینه بازگشایی مدارس استان، گفت: برای تجمیع مدارس نیاز به طرح روستا مرکزی و گرفتن سرویس برای دانش آموزان است. عبدالکریم گراوند صبح چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: مجتمع آموزشی شهدای هسته‌ای با همت سازمان انرژی اتمی ایران در بوشهر....

اتحاد خبر: استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم همکاری و مشارکت همگانی در زمینه بازگشایی مدارس استان، گفت: برای تجمیع مدارس نیاز به طرح روستا مرکزی و گرفتن سرویس برای دانش آموزان است.

بازگشایی مدارس نیازمند مشارکت همگانی/ طرح روستا مرکزی اجرا می‌شود

به گزارش مهر، عبدالکریم گراوند صبح چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: مجتمع آموزشی شهدای هسته‌ای با همت سازمان انرژی اتمی ایران در بوشهر در حال ساخت است.

 

وی بیان کرد: این اقدام سازمان انرژی اتمی ایران در راستای مسئولیت اجتماعی است و انتظار ما هم همین است که نیروگاه اتمی در این زمینه به استان کمک کند. در مدیریت این مجتمع آموزش و پرورش استان هم می تواند با انتخاب مدیر و کادر آموزشی و مدیریتی، به نیروگاه کمک کند.

 

استاندار بوشهر تصریح کرد: نظر ما این است که این مجتمع آموزشی به صورت هیئت امنایی وابسته به نیروگاه مدیریت شود و رئیس نیروگاه و مدیرکل آموزش و پرورش و شمار دیگری از مسئولان استانی جز هیات امنا این مجتمع آموزشی باشند.

 

گراوند یادآور شد: اداره کل آموزش و پرورش استان هم می تواند مدیر، معلم و سایر کادر اداری و آموزشی را در اختیار این مجتمع قرار دهد و قطعا مردم بوشهر هم این خدمت نیروگاه را فراموش نخواهند کرد.

 

وی افزود: مدیریت هیئت امنایی این مجتمع آموزشی، بار روحی روانی موضوع در بوشهر را کم می‌کند و آموزش و پرورش هم می‌تواند کمک ها را تداوم بخشد.

گراوند اظهار داشت: نیروگاه اتمی همواره نگاه مثبتی در عرصه مسئولیت اجتماعی داشته و این موضوع هم گام مثبتی در عرصه مسئولیت های اجتماعی دارد.

استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته کرامت، در ارتباط با ارتقای میانگین نمره امتحانات نهایی دانش‌آموزان استان بوشهر از آموزش و پرورش قدردانی کرد.

 

وی با بیان اینکه رتبه استان بوشهر در حوزه سوادآموزی رتبه خوب و قابل تقدیر عنوان شده خاطرنشان کرد: انتظار است حوزه سواد آموزی استان در شورای آموزش و پرورش استان تقویت شود.

 

گراوند با اشاره به ایام بازگشایی مدارس تصریح کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند بار سنگین موضوع بازگشایی را به دوش بکشد لذا فرمانداران، بخشداران، دهیاران در این زمینه به آموزش و پرورش کمک کنند.

 

وی یادآورشد: به منظور اجرای با کیفیت برنامه های بازگشایی مدارس، اعتبار مربوط به این موضوع به موقع پرداخت شود تا آموزش و پرورش مشکلی در مورد هزینه ها نداشته باشد.

استاندار بوشهر ادامه داد: در شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق با هماهنگی رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها یا مناطق و رئیس آموزش و پرورش این شهرستان و منطقه مدارسی که جمعیت آن کمتر از نرم هستند تجمیع شوند تا کیفیت آموزش دانش‌آموزان بهتر شود و هزینه آن هم کم شود.

 

وی گفت: برای تجمیع مدارس نیاز به طرح روستا مرکزی و گرفتن سرویس برای دانش آموزان است که۵۰ درصد این طرح را شورای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تامین خواهند کرد و ۵۰ درصد دیگر آن با حمایت دهیار، اعضای شورای اسلامی و مردم همراه باشد./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/99605