امروز: جمعه 31 فروردين 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 25 بهمن 1391 - 18:52
اختصاصی اتحاد جنوب:

ورودی های شهر برازجان یکی از اشکالات اساسی شهر در بحث گردشگری است / اتمام ساماندهی میدان شهید چمران تا پایان امسال/ بیشتر انرژی بودجه 92 با نگاه به تعمیر و نگهداری شهر است /حتی یک ریال هم به شهرداری پرداخت نشده است / بازگشایی خیابان شورا تا پایان سال / اجازه پیش آمدگی 80 سانت تا 1 متر می دهیم / پیشنهاد مکان جدید برای احداث زمین...

 اتحاد جنوب ـ نرگس محمدزاده فرد: نشست خبری شهردار برازجان با اصحاب رسانه، عصر امروز، چهارشنبه 25 بهمن ماه، در دفتر شهردار برگزار شد.

 

به گزارش اتحادجنوب کریم حسین آبادی در این نشست ضمن تشکر از خبرنگاران برای انعکاس اخبار شهر، شهرستان و استان گفت: هدف شهرداری در بحث کلان، ارتقاء وضعیت شهری جهت رفاه بیشتر شهروندان می باشد که این مهم به همکاری و همیاری همه ی افراد جامعه و دستگاه های دولتی نیازمند است و بخش عمده ی آن همیاری و کمک شما را می طلبد.
وی افزود: اگر بتوانیم افکار عمومی را آماده کنیم و مشارکت صد در صدی مردم را در پروژه ها داشته باشیم، یقینا زودتر به هدف می رسیم و این موضوع را حتی در پروژه های عمران نیز مد نظر قرار می دهیم.
شهردار برازجان در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون عدم حضور پرسنل شهرداری در محل کارشان اظهار داشت: این گونه نیست که پرسنل شهرداری در محل کار خود حضور نداشته باشند؛ با توجه به این که بخش عمده ای از کار واحدهایمان، بازدید از محل و کارشناسی است، یقینا این نقیصه به وجود می آید و این امکان پذیر نیست که معاونین و پرسنل همیشه در محل کار باشند.
حسین آبادی اضافه کرد: این موضوع 3 ـ2 ساعت در روزهای خاص اتفاق می افتد که به همکاری و مشارکت بیشتر مردم نیاز دارد.
وی پیرامون افزایش مشارکت مردم در پرداخت عوارض سخن گفت و ادامه داد: پرداختی مردم در خود شهر استفاده می شود؛ آسفالت ها، رنگ آمیزی ها، نصب سطل زباله، کاشت گل و درخت و ....، همه از محل عوارض مردم فراهم می شود و اطلاع یافتن مردم از این موضوع افزایش مشارکت آنان را در پی خواهد داشت که فرهنگ سازی در این زمینه نیز به همکاری رسانه ها احتیاج دارد.
ورودی های شهر برازجان یکی از اشکالات اساسی شهر دربحث گردشگری است
شهردار برازجان پیرامون تسهیلات سفرهای نوروزی با توجه به نزدیکی ایام نوروز گفت: اغلب دبیر تسهیلات سفرهای نوروزی، بخش گردشگری است ولی در شهرها، همیشه شهرداری ها نوک پیکان تسهیلات و ایجاد امکانات در شهر ها هستند.
کریم حسین آبادی ادامه داد: شهر برازجان به واسطه ی وسعت و موقعیتی که دارد و شرایط خاصی که به خاطر زیر ساخت ها می تواند در جذب گردشگر داشته باشد، یکی از شرایط خوب را در استان داراست و ما امروز صبح هم جلسه ی پنجم تسهیلات سفر را برگزار کردیم و نگاهمان این است که شهر باید از لحاظ زیبایی و امکاناتی که مسافرین به آن نیازمندند، مهیا باشد.
وی افزود: تسهیلات سفر نوروزی، به یک سری هماهنگی های بین ارگان های مرتبط نیازمند است.
این مقام مسئول یکی از اشکالات اساسی شهر در بحث گردشگری را، ورودی های شهر برازجان عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه مجموعه ی شهرداری پیگری های زیادی انجام داده ولی به نتیجه ای نرسیده است.
وی ادامه داد: ورودی شهر از سمت شیراز هم از لحاظ موقعیتی و هم از لحاظ ترافیکی و نقطه ی حادثه خیز بودن، اشکال اساسی دارد و با وجود جلسات ما در سال 90 و برخی تصویبات و پیگیری ها، به علت جا به جایی ها که انجام شد، به نتیجه ای نرسیدیم ولی با صحبت هایی که با آقای رستمی، معاون استاندار داشته ام قرار شده مجددا جلسه ای برگزار شده و برای رفع مشکل اقدام شود.
حسین آبادی، ورودی شهر از سوی بوشهر به علت عبور بزرگراه را نیز یکی از دیگر اشکالات شهر بر شمرد و ضمن بیان این که این ورودی ایمن نیست از درخت کاری و زیباسازی ورودی شهر از سمت اهرم با همکاری فرمانداری و اداره راه نیز خبر داد و اظهار امیدواری نمود که عید نوروز امسال متفاوت تر از سال قبل باشد. 

 

 

 

اتمام ساماندهی میدان شهید چمران تا پایان امسال
شهردار برازجان یکی از نقاط پیشرفت و توسعه ی شهرها در دنیا را نگاه بر گردشگری عنوان کرد و گفت: نگاه ما به این بحث، بیشتر نگاه شهرستان و استان و کم تر نگاه شهری است و ظرفیت های شهرستانی و استانی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.
وی افزود: کاروانسرای مشیر برازجان در قلب شهر ما قرار گرفته و یکی از بناهای هویت بخشی به شهر است و چرخاب نیز می تواند پیشینه ی تاریخی و  وجه ی تسمیه ی دشتستان و برازجان را به هم گره بزند.
مهندس حسین آبادی از ساماندهی میدان شهید چمران تا پایان سال 91 نیز خبر داد و گفت: با ارتباط و همراهی ای که در مجموعه ی گردشگری خواهیم داشت و با توجه به جلسه ای که با حضور نماینده ی مردم شهرستان و گردشگری استان برگزار می کنیم، مجموعه ی اطراف کاروانسرا را ساماندهی خواهیم کرد.
بیشتر انرژی بودجه 92 با نگاه به تعمیر و نگهداری شهر است
شهردار برازجان در پاسخ به سوالی پیرامون بودجه ی شهرداری در سال 92 اظهار داشت: بودجه ی سال 89 شهرداری برازجان، 8 میلیارد و 900 میلیون تومان، سال 90، 13 میلیارد و 100 میلیون و سال 91، 14 میلیارد و 100 میلیون تومان و بودجه ی سال 92 که به شورای محترم پیشنهاد داده ایم نیز، 15 میلیارد و 500 میلیون تومان می باشد.
وی بیشتر انرژی بودجه را با نگاه به تعمیر و نگهداری شهر عنوان کرد و افزود: بیشتر بودجه در حوزه های فضای سبز، عمران شهری، ترافیک، زیبا سازی شهر و تملک املاک در مسیرهایی که نیاز به تعریض دارند، می باشد و بیش از 500 درصد بودجه نیز به بحث عمرانی اختصاص یافته است.
حسین آبادی پیرامون سرعت گیر های سطح شهر نیز بیان داشت: واقیت این است که شهرداری کلا با ایجاد سرعت گیر در سطح شهر مخالف است ولی با توجه به محدودیت ها و مشکلاتی که در اجرای قوانین وجود دارد و نیاز به یک سری آرام کننده در سطح شهر با نیروی انتظامی به تعامل رسیده ایم.
 وی اضافه کرد: با صحبت در این زمینه به این نتیجه رسیدیم که در جاهایی که الزام به نصب سرعت گیر است، سرعت گیر ایجاد شود و در سال 91، در جاهای مهم، سرعت گیر مناسب نصب شده و سعی کرده ایم که همه را هم تابلو و هم چشم گربه ای نصب کنیم. 

 

 

 

نگاه ما به یک سری از کارها با محوریت محلات است
شهردار برازجان در جمع خبرنگاران بیان داشت: نگاه ما به یک سری از کارها با محوریت محلات است؛ ما بحث فعال سازی خانه های علم و زندگی در مجموعه ی پارک ها را داشته ایم.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره و نمایشگاه در پارک های برازجان در ایام دهه ی فجر اظهار داشت: با توجه به نگاه ما به مجموعه ی فرهنگی و این که انجمن ها به یک منبع حمایتی فکری و مالی نیازمندند به این نتیجه رسیدیم که انجمن خیرین شهر ساز و فرهنگ ساز را با کمک انجمن ها و فضاهای عمومی شهر تا قبل از عید راه اندازی کنیم.

این مقام مسئول، بزرگ ترین دستاورد شهرداری در این سال را افزایش مشارکت مردم در پروژه ها عنوان کرد و توضیحاتی درباره ی برخی طرح های شهرداری برازجان برای افزایش این مشارکت از جمله برگزاری جشنواره ی آیین شهروندی در شهر برازجان، اجرای طرح شهردار مدارس، شهروند قرآنی، خانه ی بازی کودکان و ایستگاه های نشاط که اولین آن در محله ی نجف آباد راه اندازی شد، مطرح کرد و گفت: با فعال شدن این مجموعه ها، دیگر ورود خود شهرداری برای این برنامه ها لازم نیست و خود گروه ها و انجمن ها کارها را انجام خواهند داد.

پیشنهاد مکان جدید برای احداث زمین هند بال برازجان
حسین آبادی در پاسخ به سوال خبرنگار اتحاد جنوب پیرامون قول شهرداری جهت واگذاری زمین هندبال به این هیات گفت: در ملاقات عمومی روز دوشنبه این مساله را پیگیری کردند؛ قبل از این چندین بار محل هایی پیشنهاد شد ولی مدیریت شهری نمی توانست زمین را واگذار کند و یا محدودیت های دیگری وجود داشت که روز دوشنبه نهایتا مکان دیگری پیشنهاد شد.
وی آخرین مکان پیشنهادی برای احداث زمین هندبال شهر برازجان را اطراف بلوار 32 متری رزمندگان اعلام کرد.
حتی یک ریال هم به شهرداری پرداخت نشده است
وی در پاسخ به سوال دیگر اتحاد جنوب درباره ی پرداخت اعتبارات ناشی از سیل نیز گفت: همان طور که با جزییات در جریان هستید، در اثر این سیل بیش از 14 میلیارد تومان به زیر ساخت های شهر برازجان خسارت وارد شد، پیگیری های زیادی خود من و همه ی مسئولین در سازمان شهرداری ها و استان و شهرستان انجام داده ایم ولی متاسفانه تا الان حتی یک ریال هم به شهرداری پرداخت نشده است.
وی افزود: یقینا اگر چند روز آینده هم سیلی داشته باشیم، میزان خسارتی که وارد خواهد شد، بسیار بیشتر از سیل قبلی خواهد بود؛ چون نه تنها خسارات قبلی را جبران نکرده ایم، بلکه زیر ساخت ها را نیز نتوانسته ایم آماده نماییم.
شهردار برازجان اضافه کرد: شاید بخشی از این مشکلات به مشکل نقدینگی در کشور برگردد ولی در هر حال ما نگرانیم که اگر دوباره چنین اتفاقی روی دهد چگونه می خواهیم با آن مقابله کنیم.

 

 

 

بازگشایی خیابان شورا تا پایان سال
کریم حسین آبادی پیرامون اصلاح نقاط حادثه خیز و بحث ترافیکی شهر مطالبی بیان داشت و درباره ی نقش خیابان شورا در کم کردن این مشکل نیز گفت: از جمله کارهایی که در بحث ترافیکی ما انجام شده، ادامه ی خیابان شریعتی و خیابان شورا می باشد؛ خیابان شورا در هسته ی مرکزی شهر قرار داد و نیاز به ساماندهی دارد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار  اتحاد جنوب افزود: تملک پلاک ها در خیابان شورا انجام شده و تنها بحث سه پلاک مانده که تا پایان این هفته یا هفته ی آینده 2 پلاک کارشان تمام می شود و تنها یک پلاک مانده که کار آن در هیات سه نفره و کارشناسی انجام شده و قیمت نیز تصویب گشته و منتظریم دادستان محترم حکم تخریب را بدهد و ما کار را انجام دهیم.
شهردار برازجان قول داد که خیابان شورا تا قبل از سال جدید بازگشایی شده و کار آسفالت آن انجام شود.
اجازه پیش آمدگی 80 سانت تا 1 متر را می دهیم
این مقام مسئول، در پاسخ به اتحاد جنوب پیرامون اجرای فاز دوم ساماندهی بازار برازجان نیز اظهار داشت: ساماندهی بازار با یک برنامه ریزی و هماهنگی و همکاری شورای تامین، فرمانداری، نیروی انتظامی، دادستان، صنعت، معدن و تجارت، اصناف، شهرداری و به خصوص آقای فرماندار آغاز شد و کار در فاز اول خیلی خوب اجرایی شد و بازار نیز به وضعیت مطلوبی که مد نظر ما بود رسید، ولی یک سری آسیب ها دارد که در حال پیگیری آن هستیم.
حسین آبادی ادامه داد: ما به مغازه ها با شرایطی که خودمان تعریف می کنیم، اجازه ی پیش آمدگی 80 سانت تا 1 متر را می دهیم، هر چند طبق قانون چنین حقی وجود ندارد ولی با توجه به نیازی که موجود است، این همکاری از سوی شهرداری و شورای شهر انجام خواهد شد.
وی افزود: بحث کف سازی بازار شمالی در فاز دوم ساماندهی بازار است که اصناف نیز پیگیر آن هستند و اگر نتوانستیم تا قبل از عید آن را انجام دهیم، برنامه ریزی اش برای بعد از عید خواهیم داشت.
وی پیرامون بازارچه شهرداری در محله خضر نیز اظهار داشت: بازارچه احداث شد و بخش خصوصی هم فعال بود ولی یک سری مصوبات برای فعال بودن بازارچه نیاز بود که انجام نشد و وضعیت موجود مطلوب ما نیست؛ در جلسه ای که با فرمانداری خواهیم داشت، فعال کردن بازارچه را در برنامه می گذاریم.

 

 

 

ساماندهی میدان ها و تندیس های بزرگان شهر برازجان تا نیمه ی اول سال 92
وی پیرامون ساماندهی میدان ها و آب نماهای شهر برازجان نیز مطالبی بیان داشت و از نیاز به 20 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل میدان ورودی شهر برازجان خبر داد.
 شهردار برازجان در پاسخ به اتحاد جنوب درباره ی نصب مجسمه های میرزا محمد خان و شیخ مجاهد برازجانی در آن میدان که به میدان خلیج فارس شهرت یافته نیز  گفت: آیت ا... مجاهد برازجانی میدانی به نام خود دارد و تندیس در همان محل نصب خواهد شد و مجسمه میرزا محمد خان برازجانی هم جایش مشخص است ولی با توجه به مشکلاتی که وجود دارد، احتمال دارد به مکان یابی یا تخریب مکان فعلی نیاز باشد.
حسین آبادی درباره ی تکمیل تندیس شهید صادق گنجی نیز گفت: بخشی از کار را ما آماده کرده ایم و بخش دیگر را قرار شده که بنیاد شهید پیگیری و تکمیل نماید. 


بزرگ ترین دستاورد شهرداری، افزایش مشارکت مردم است
شهردار برازجان پیرامون دیوار کلانتری 12 این شه8ر اظهار داشت: ادعای ما این است که این دیوار در معبر عمومی ایجاد شده است؛ از روز اولی که تخریب شد ما پیگیری و با فرماندهی انتظامی مکاتبه کردیم که برای گرفتن مجوز اقدام کنند؛ در مرحله ی دوم با جناب سرهنگ محمودزاده  جلسه برگزار کردیم و در مرحله ی سوم که دیدیم دیوار تکمیل شده، پرونده را به کمیسیون ماده ی 100 ارجاع دادیم.
وی ادامه داد: پرونده را جهت تخریب به شورای تامین فرستاده ایم که تا کنون مجوز آن صادر نشده است، ضمن این که برای تخریب نماینده ی دادستان و نیروی انتظامی نیز باید حضور داشته باشند.
حسین آبادی افزود: در کل نگاه ها این است که مکان کلانتری 12 در این منطقه، مناسب نیست و با توجه به مجموعه ی میدان شهید چمران که باید یک دست ساماندهی شود و اینکه ساختمان کلانتری 12 بسیار قدیمی است، قرار شده زمین دیگری تامین و کلانتری 12 جا به جا شود.

 

 

 

آرامستان جدید برازجان یکی از اولویت های نگرانی شهرداری
شهردار برازجان بحث آرامستان جدید این شهر را یکی از اولویت های نگرانی شهرداری عنوان کرد.
کریم حسین آبادی در پاسخ به خبرنگار اتحاد جنوب گفت: ساماندهی و آماده کردن آرامستان جدید به همکاری همه ی ادارات از جمله آب، برق و ... نیاز دارد و جزء اولویت های ماست که آن را پیگیری کرده ایم.
وی افزود: با پر شدن آرامستان فعلی، مجبوریم دفن را در آرامستان جدید انجام دهیم و آن را به تامین اعتبار نیاز دارد و زمان آن زود خواهد بود.
برخورد با دکه هایی که قلیان میوه ای عرضه می کنند، نیاز به سرمایه گذار مادی برای ایجاد پارک کوهستان در برازجان، ایجاد خط اتوبوس واحد با 2 دستگاه اتوبوس برای 69 هکتاری، ایجاد سرویس بهداشتی بازارچه ی حسینیه اعظم، نصب تابلوهای نامگذاری خیابان های سطح شهر، بهره برداری از 2 پارک شهری، ایجاد 4 سرویس بهداشتی در سطح شهر در راستای ستاد تسهیلات نوروزی و زیبا سازی منظر شهری با ساماندهی تابلوهای اصناف از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود. /م

 

 

 

 



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
1391/12/01 - 14:54
0
0
سلام فکر کنم خودش عکس نگرفته ولی دوربینش چرا. فکر کنم ، فکرم دیگه نمیاد.عکسها خوب بود.
1391/11/28 - 10:57
0
0
دست مریزاد و ایوالله به شهردار پر تلاشمون.
خداییش خبر تحرک و پویایی رو که تو شهر عزیزمون می شنویم کلی حال می کنیم. این شورایی ها دقت کنند وقتی که فرصت میدن و شلوغ بازی نمی کنن قطار عمران شهری چطور حرکتش رو با شتاب شروع می کنه؟
مردم هم تو انتخاب شورای شهر بعدی به صرف قوم و خویشی و شام و ناهار دادن اگه رای ندن وضع خیلی بهتر میشه جای انتخاب اصلح ها خیلی تو شورا خالیه.
1391/11/27 - 22:42
0
0
عکس آخر / عکاس : محمد رضا صابری؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بعیده جانم ، بعیده ...
1391/11/26 - 10:59
0
0
عكس آخريه فكر نكنم محمدرضا گرفته باشه ها!!!
1280/09/23 - 00:15
0
0
کاش کسی بفکر راهنمایی مسافران باشه و قبل از کمربندی مسافران را دعوت وراهنمایی کنند اینکار باعث جلب توریست ومعرفی شهرستان و دیگر مزایا میشود همچنین کمپ اسکان نیاز به امکاناتی مثل حمام و مکان مخصوص چادر خانوادگی و... دارد . باتشکر از شهردار محترم
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • 🎥ویدیو/طبیعت بکر و زیبای روستای خیرک دشتستان
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • نشست هماهنگی برگزاری آئین شب شعر ویژه نکوداشت شهید محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیشرفت ۶۳ درصدی قطعه اول بزرگ‌راه دالکی به کنارتخته
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • در بین رفقایم به تعصب دشتستانی مشهورم/ خودم را مسلمان تکنوکرات می دانم
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • دکتر مهدی یوسفی در یک نگاه
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • آئین استقبال از مسافرین و مهمانان نوروزی در شهر دالکی / تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 3 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: اسماعیل حدود 5 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 5 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...
  • .: یونس حدود 6 روز قبل گفت: سلام و درود به ...
  • .: قاسم حدود 8 روز قبل گفت: خوبه لااقل یک نفر ...
  • .: تنگستان حدود 9 روز قبل گفت: چرا چنین مطالب سراسر ...
  • .: حسن جانباز حدود 10 روز قبل گفت: اصلا سفره ای نیست ...
  • .: محمد قاسمی حدود 13 روز قبل گفت: درود وسپاس بی کران ...
  • .: محمد حدود 13 روز قبل گفت: استاد احتمالا مقاوله به ...
  • .: محبی حدود 13 روز قبل گفت: فعلا که یک هیچ ...