کد خبر: 98480 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 02 تير 1397 - 08:32
رئیس شورای شهر خارگ:
تثبیت شفافیت مسائل مالی در شهرداری خارگ با جدیت دنبال می‌شود

اتحاد خبر: رئیس شورای اسلامی شهر خارگ گفت: تثبیت شفافیت مسائل مالی در شهرداری خارگ با جدیت دنبال می‌شود.

اتحاد خبر: رئیس شورای اسلامی شهر خارگ گفت: تثبیت شفافیت مسائل مالی در شهرداری خارگ با جدیت دنبال می‌شود.

مهدی باقری خارگ

به گزارش مهر؛ مهدی باقری اظهار کرد: یکی از مسائل مهم شوراها و شهرداری ها بحث شفافیت های مالی در تمامی حوزه ها است و ما نیز اولویت مباحث شورای شهر خارگ را بر روی شفافیت مسائل مالی بنا نهادیم که در همین راستا هم اینک اتاق‌های شیشه‌ای و شفافیت در شهرداری و شورای خارگ به وضوح قابل مشاهده است.

 

وی افزود: در دوره قبل علیرغم تأکیدات مجموعه شورای شهر مبنی بر بروز بودن و ثبت اسناد مالی و گزارش به موقع متمم و تفریغ بودجه و شفافیت مالی ولی متاسفانه در طول این چند سال حتی یک بار شهرداری متمم بودجه را به شورا ارائه نکرد و متاسفانه تفریغ بودجه را نیز با تأخیر بسیار زیاد تحویل شورا می‌کرد و نتیجه حسابرسی انجام گرفته در این سال‌ها یا مشروط یا مردود بوده در سال ۹۵ هم نتیجه حسابرسی، عدم اظهار نظر است.

 

رئیس شورای شهر خارگ تصریح کرد: در زمان مدیریت جدید شهرداری علیرغم اینکه تا نیمه دوم مهرماه سال ۹۶ صفایی مسئولیت شهرداری را به عهده گرفت، اسناد مالی سال ۹۵ هنوز ثبت نشده بود ولی با درایت و پیگیری و نظارت کامل ایشان علاوه بر ثبت اسناد مالی ۹۵ و بروز کردن سیستم حسابداری و بررسی دقیق بودجه پیش بینی شده و اصلاح آن برای اولین بار در این سالها متمم بودجه شهرداری رادر زمان قانونی تحویل شورای شهر کرد.

 

باقری ادامه داد: نکته قابل تأمل و ستودنی عملکرد شهرداری در این مدت این است که علاوه بر اینکه تفریغ بودجه را در تاریخ مقرر آخر اردیبهشت تحویل شورا داده‌اند برای اولین بار در چند سال اخیر در قیاس تفریغ بودجه سال ۹۶ با مثلا سال ۹۵ نسبت جاری به عمرانی است که باید ۶۰‎ درصد جاری و ۴۰‎ درصد عمرانی باشد.

 

وی بیان کرد: در سال ۹۵ عملکرد شهرداری طبق تفریغ مصوب ۷۶ درصد جاری و ۲۴ درصد عمرانی بود و علاوه بر عدم رعایت نسبت جاری به عمرانی مبلغ ۹ ملیارد بدهی هم بر دوش مدیریت جدید گذاشتند ولی در همین زمان کوتاه مدیریت جدید با اصلاح بودجه مصوب نه تنها تمامی تعهدات و پیش‌بینی‌های متمم بودجه محقق شده بلکه توانستیم ۲۵ درصد هم افزایش بودجه داشته باشیم.

 

این عضو شورای شهر بیان کرد: کاهش نسبت ۷۶ درصدی جاری در سال ۹۵ به ۴۸ درصد در سال۹۶ از نکات بسیار مهم است یعنی مدیریت ۲۸ درصدی هزینه جاری که سابقه نداشته در طول سنوات گذشته شهرداری و همچنین در خصوص درصد عمرانی باید عرض کنم که افزایش رقم ۲۶ درصد درتفریغ ۹۵ به ۵۲ درصد در تفریغ سال ۹۶ که نشان دهنده مدیریت صحیح در این بخش است که نوید بخش آینده بسیار خوب برای جزیره خارگ خواهد بود.

 

سخنگوی شورای شهر خارگ با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر پس از سه جلسه کارشناسی بررسی تفریغ بودجه سال۹۶ شهرداری، عملکرد مالی آن شهرداری را تصویب و به فرمانداری ارسال کرده است، افزود: تفریغ بودجه شهرداری در ۴ سال گذشته به دلیل انحرافات از بودجه و عدم رعایت مقررات مالی شهرداری‌ها مردود و به تصویب شورا نرسیده بود.

 

باقری گفت: جا دارد تشکر ویژه‌ای از طرف خود و تمامی اعضاء شورای شهر خارگ از شهردار جزیره خارگ داشته باشم که بخاطر تلاش مضاعف در تمامی زمینه‌ها به‌ویژه مدیریت صحیح و دقیق و نظم بخشیدن به مجموعه مالی شهرداری داشته باشیم./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/98480