کد خبر: 98404 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 31 خرداد 1397 - 07:25
مخزن نفت کوره و باسکول کارخانه آسفالت جزیره خارگ افتتاح شد

اتحاد خبر: شهردار خارگ از بهره برداری از مخزن نفت کوره و باسکول ۸۰تنی کارخانه آسفالت در جزیره خارگ خبر داد.

اتحاد خبر: شهردار خارگ از بهره برداری از مخزن نفت کوره و باسکول ۸۰تنی کارخانه آسفالت در جزیره خارگ خبر داد.

بوشر

به گزارش مهر؛ عبدالحمید صفایی  اظهار کرد: احیای زیرساخت‌های عمرانی جزیره خارگ در دستور کار شهرداری خارگ قرار گرفته است و از ابتدای ورود به عنوان شهردار به دنبال درآمدزایی از زیرساخت‌هایی که شهرداری خارگ مالکیت کامل آن را داشت بوده‌ایم.

 

وی افزود: در همین راستا با تشکیل کارگروه‌های فشرده عمرانی و فنی در شهرداری جزیره خارگ پس از گذشت چندین سال از فعالیت کارخانه آسفالت، امکان سنجی در راستای توسعه درآمدی و ارتقای سطح کیفیت این کارخانه توسط کارشناسان بومی جزیره خارگ صورت گرفت.

 

شهردار خارگ تصریح کرد: با امکان سنجی صورت گرفته دو سیستم کاربردی به چرخه کارخانه آسفالت جزیره اضافه شد، دو پروژه کوتاه مدت و زودبازده در این کارخانه با همت تلاشگران بومی نصب و راه اندازی شد و مخزن نفت کوره و باسکول ۸۰ تنی این کارخانه امروز در چرخه عمرانی و فنی این کارخانه قرار گرفت.

 

صفایی ادامه داد: در خصوص نحوه کار مخزن نفت کوره باید به این نکته اشاره کرد که این سیستم با قابیلت دوگانه یعنی هم توسط مشعل گازوئیل سوز و هم توسط روغن داغ اویل هیتر می تواند فرآیند گرم کردن سوخت نفت‌کوره را انجام داده و پخت آسفالت را تسریع بخشیده و کیفیت پخت آسفالت را بالا ببرد.

 

شهردار خارگ با اشاره به اینکه صرفه جویی به‌ویژه در هزینه های جاری، عمرانی و فنی سرلوحه اجرای هر پروژه ای در سطح جزیره است گفت: این مخزن با کمترین هزینه ممکن و با کیفیت بالا در چارچوب استانداردهای تعریف شده، طراحی و ساخته شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین باسکول ۸۰ تنی کارخانه آسفالت شهرداری با قابیلت تناژ ماشین آلات سنگین و مصالح ورودی و خروجی آسفالت، آهن آلات و . . . در محل کارخانه اجرا شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 

صفایی خاطرنشان کرد: عملیات نصب باسکول در حالی به بهره برداری رسید که علیرغم پرداخت بخشی از هزینه آن در سال‌های گذشته نتوانسته بود وارد فاز نهایی شده و مجوزهای ممکن جهت اجرا را کسب کند./د

وی افزود: خوشبختانه این پروژه با تعامل و رویکرد جدید مجموعه شهرداری و شورا اکنون مورد بهره برداری قرار گرفته و آماده خدمت رسانی به شهروندان جزیره خارگ و بخش های صنعتی به‌ویژه شرکت های نفتی مستقر در جزیره است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/98404