کد خبر: 98308 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 خرداد 1397 - 09:43
رئیس انتقال خون بوشهر:
۷۰ درصد اهداکنندگان در استان بوشهر مستمر خون می‌دهند

اتحاد خبر: رئیس سازمان انتقال خون استان بوشهر گفت: در سال گذشته ۳۵ هزار نفر در استان بوشهر موفق به اهداء خون شدند که از این میزان ۷۰ درصد آنها اهداء کنندگان مستمر هستند.

اتحاد خبر: رئیس سازمان انتقال خون استان بوشهر گفت: در سال گذشته ۳۵ هزار نفر در استان بوشهر موفق به اهداء خون شدند که از این میزان ۷۰ درصد آنها اهداء کنندگان مستمر هستند.

کرامت ناموری

به گزارش مهر؛ کرامت الله ناموری با گرامیداشت روز انتقال خون اظهار داشت: از سال ۲۰۰۴ روز ۱۴ ژوئن که برابر است با ۲۴ خرداد در جهان روز بزرگداشت اهداء کنندگان خون نامگذاری شده است که امسال در ایران بدلیل ماه مبارک رمضان در روز ۲۸ خرداد از اهداء کنندگان تکریم شد.

 

وی با بیان اینکه سالانه تعداد بسیار زیادی از مردم استان بوشهر اهداء خون انجام می دهند، افزود: در سال گذشته بالغ بر ۵۰ هزار مراجعه در پایگاه های انتقال خون استان انجام شده است که از این تعداد ۳۵ هزار مورد آن توانسته اند خون اهداء کنند.

 

رئیس سازمان انتقال خون استان بوشهر با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از اهداء کنندگان در استان، اهداء کنندگان مستمر هستند تصریح کرد: اهداء کنندگان مستمر دارای شاخص های کیفی و خون سالمی هستند.

 

ناموری  با عنوان اینکه در صد اهداء کنندگان مستمر در استان بوشهر بالاتر از میانگین کشوری است، عنوان کرد: هر فرد که حداقل دوبار در سال خون خود را اهداء کند جزء اهداء کنندگان مستمر قرار دارد.

 

وی در خصوص برنامه های امسال سازمان انتقال خون استان خاطر نشان کرد: از جمله برنامه های امسال ادامه اجرای طرح تکمیلی مرکز جامع خدمات انتقال خون، بهسازی و تعمییر واحد های فنی و تعمییر  و نوسازی پایگاه انتقال خون کنگان  می باشد.

 

رئیس سازمان انتقال خون بیان کرد: در ماه مبارک رمضان بیش از دو هزار و ۸۰۰ نفر برای اهداء خون به پایگاه های انتقال خون در استان مراجعه کردند که از این تعداد ۲هزار نفر موفق به اهداء خون شدند.

 

ناموری گفت:  با اهداء خون مستمر همشهریان اکنون  انتقال خون پاسخگوی نیاز بیماران و مراکز درمانی به خون در استان است و در صورت نیاز نیز به استان های مجاور نیز ارسال خواهد شد.

 

وی بیان کرد: میزان مشارکت بانوان استان بوشهر در اهداء خون کم است که انتظار میرود میزان مشارکت آنها نیز افزایش پیدا کند./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/98308