کد خبر: 98294 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 خرداد 1397 - 07:41
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر:
نوسازی ناوگان آتش نشانی بندر بوشهر ضروری است

اتحاد خبر: رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: ۸۰ درصد ناوگان آتش نشانی بوشهر فرسوده است.

اتحاد خبر: رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: ۸۰ درصد ناوگان آتش نشانی بوشهر فرسوده است.

اکبر توسلی

به گزارش مهر، اکبر توسلی در نشست کمیسیون عمران شورا پیرامون وضعیت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر بوشهر اظهار داشت: در حالی که در شورای چهارم مبلغ ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری بندر بوشهر تزریق شد اما در زمینه تجهیز و نوسازی ناوگان آتش نشانی بندر بوشهر علیرغم تخصیص اعتبار در بودجه سالیانه این سازمان اما متاسفانه هیچ اقدامی در راستای خرید ماشین آلات و نوسازی تجهیزات آتش نشانی صورت نگرفت.

 

توسلی با اشاره به وضعیت آتش نشانی بندر بوشهر با بیان اینکه امروز سازمان آتش نشانی از کمبود امکانات رنج می‌برد، گفت: ناوگان و تجهیزات آتش نشانی بوشهر نیازمند بازسازی است و عمر بسیاری از خودروهای آتش نشانی به ۱۰ الی ۱۵ سال رسیده است یا سازمان آتش نشانی فاقد نردبان‌ بلند است.

 

وی در ادامه افزود با توجه به اینکه براساس قانون شهرداری ها، مسئولیت امور شهری بر عهده شهرداری بوده و شهرداری متولی اموری نظیر آتش‌نشانی و خدمات ایمنی است و یکی از مهم ترین ارگان های متولی امور مربوط به مدیریت بحران شهری است.

 

رئیس کمیسیون عمران شورا با بیان اینکه در بودجه سال ۹۷ شهرداری برای نوسازی ناوگان آتش نشانی بندر بوشهر مبلغ ۳ میلیارد تومان اختصاص یافته است که انتظار داریم این اعتبار هر چه سریعتر به این سازمان اختصاص یابد.

 

توسلی ضرورت بازسازی و استاندارد سازی ایستگاه‌های آتش‌نشانی، ایجاد ایستگاه‌ها جدید در محلات جنوبی و شهرک نیایش با توجه به توسعه شهر، آموزش نیروها و ارتقاء سطح علمی و دانش فنی آنها، تقویت تجهیزات و تأمین تجهیزات پیشرفته و ایجاد مرکز هماهنگی منطقه‌ای در بین آتش‌نشانی‌های ارگانها و دستگاهها ی موجود در شهر بوشهر از مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

 

رئیس کمیسیون عمران شورا در پایان با توجه به شرایط خاص بندر بوشهر خواستار نگاه ویژه مسئولین استان و شهرستان به سازمان آتش نشانی مرکز استان شد./د

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/98294