کد خبر: 98188 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 27 خرداد 1397 - 09:00
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد:
اعلام زمان ثبت نام دانش آموزان در مدارس استان بوشهر و جزییات آن

اتحاد خبر: رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی و پایه هفتم از روز شنبه دوم تیرماه 97 و پایه دهم روز چهارشنبه از 13 تیر97 تا پایان مرداد 97 انجام می شود و قبل از آن هیچ ثبت نامی انجام نمی شود.

اتحاد خبر: مجید اجرایی صبح امروز در اولبن نشست ستاد ثبت نام و نظارت استان اظهار داشت: ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی و پایه هفتم از روز شنبه دوم تیرماه 97 و پایه دهم روز چهارشنبه از 13 تیر97 تا پایان مرداد 97 انجام می شود و قبل از آن هیچ ثبت نامی انجام نمی شود.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، وی با بیان اینکه برای دانش آموزان پایه اولی ارائه تاییدیه از پایگاه سنجش، برای ثبت نام ضروری است یادآور شد: شروع فعالیت های پایگاه سنجش هفته اول تیر ماه تعیین می شود که در آن تاریخ، اطلاع رسانی کامل تری انجام خواهد شد.
اجرایی افزود: تمامی کودکان ورودی پایه اول مطابق دستورالعمل سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود می باشند.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: اجرای محدوده بندی جغرافیایی برای ثبت نام دانش آموزان به استناد ماده 31 آیین نامه اجرایی مدارس صورت می پذیرد.
این مقام مسئول اضافه کرد: ثبت نام از هنرجویان هنرستان ها و مدارس خاص بدون لحاظ محدودیت جغرافیایی بر اساس ضوابط مربوط بلا مانع می باشد.
اجرایی تصریح کرد: برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه و تعیین شرط معدل برای ثبت نام دانش آموزان و دریافت هر گونه وجه (به جز وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتاب های درسی) در زمان ثبت نام مجاز نیست.
وی اظهار داشت: کمک های مردمی در قالب فعالیت های فوق برنامه، سرویس ایاب و ذهاب و لباس فرم، با هماهنگی و موافقت انجمن اولیا مربیان مدرسه، با رضایت کامل والدین دانش آموزان بعد از شروع سال تحصیلی انجام می شود.
اجرایی با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان در مدارس غیر دولتی علاوه بر آیین نامه شورای عالی آموزش و پرورش شرایط دیگری دارد ادامه داد: مدیران مدارس غیر دولتی موظفند هنگام ثبت نام نسبت به انعقاد قرارداد شهریه بین ولی دانش آموز و واحد آموزشی در سامانه تعیین شهریه اقدام و یک نسخه از قرارداد تکمیل شده را چاپ نموده و پس از مهر و امضا به ولی دانش آموز تحویل دهند.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان افزود: شهریه مدارس غیردولتی در سامانه اعلام شده است و این مدارس با مراجعه به این سامانه شهریه خود را تعیین کنند.
وی با توجه به ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد بیان کرد: ثبت نام دانش آموزان مدارس شاهد طبق اعلام قبلی انجام شده است و ثبت نام مدارس متوسطه اول شاهد از یکم تیرماه تا پانزدهم تیر در سامانه سجا و همچنین ثبت نام دانش آموزان متقاضی متوسطه دوم این مدارس نیز از دهم تیر تا 24 تیر از طریق سامانه سجا انجام خواهد شد.
اجرایی خاطرنشان کرد: در ثبت نام مدارس شاهد، اولویت با فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران می باشد و در صورت وجود ظرفیت، سایر متقاضیان نیز می توانند با رعایت مقررات در این مدارس ثبت نام کنند.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: یک هزار و 407 دانش آموز در مدارس نمونه دولتی متوسطه دوم پذیرش شده اند که 339 نفر آنها در رشته انسانی، 648 نفر در رشته تجربی و 420 نفر در رشته ریاضی می باشندکه پذیرش این دانش آموزان در اطلاعیه ای اعلام خواهد شد. و ثبت نام در مدارس خاص تابع شرایط دستورالعمل مربوط می باشد که پیش از این از طریق سایت آموزش و پرورش استان اطلاع رسانی شده است.
اجرایی در پایان با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان تا پایان ماه مرداد ادامه خواهد داشت خاطرنشان کرد: پیشنهاد می کنیم اولیا در نخستین روزهای اعلام شده دانش آموزان خود را ثبت نام کنند تا با مشکل کمبود ظرفیت مدارس مواجه نشوند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/98188